**Den stora feta LCHF-tråden**
Tror ni man kan köra strikt LCHF måndag till fredag och vara med liberal under helgen?
det är väl alltid bättre att köra strikt några dagar än inte alls

prova dig fram!

Men hur mycket smör och hur mycket kokosolja i? (i tsk/msk) om nån ids berätta? Låter som en superbra frukost för mig som har dålig matlust på morgonen och knappt får i mig nåt. Kan man bara dricka detta så vet man att man boostat energin iaf, speciellt nu under fakiren
Gillar min fakir so far Frukost: kaffe med rejäl dos kokosolja i, har lärt mig gilla smaken faktiskt Lunch: entrecote med vitlökssmör Middag: ska göra kycklingfilé med parmaskinka runt och hemgjord bea
Hittills har jag tappat 1kg på 3dagar. Nöjd! Har ändå fuskat med ett glas vitt i förrgår (måste ha det till mina svenska hollywoodfruar)
Tips på en efterrätt? Vi har middagsbjudning imorgon och jag vill såklart anpassa menyn LCHF- förrätt är klar, varmrätt med. Men det står helt still när det kommer till efterrätt. Har provat baka bärpajer med lchf- men tycker de smakar blä. Vill såklart att gästerna ska gilla det även om de inte kör lchf... Nån som provat nåt gott? Vad tror ni i övrigt om denna meny: Förrätt: krustader (blir 2lite större per person, innehåller lite kh men såpass lite att det får vara OK..) dessa fylls med het kräftröra och skagenröra. Till det vitt vin och lite sallad. Varmrätt: oxfilé, hemlagad bea och vitlökssmör, pommes på kålrot och en sallad, till det rött vin. Efterrätt?!?!
Åh tack! Ni är underbara! Tror jag kör på cheescaken! Älskar ju cheescake så den bara måste testas!
Så glad! Vikten går stadigt nedåt! I snitt ett kilo i veckan sen start! Ändå tar jag ett glas vin rätt så ofta (till maten 2ggr i veckan iaf). Fortsätter det såhär stadigt nedåt är jag på min målning före jul! Overkligt!!!!!!!
Inte målning, målvikt- spellcheck
Jag har nu gått ned 9kilo, har 7kvar sen är jag grymt nöjd. men magen har hud över sen grav. Men inte så mycket- men jag känner mig obekväm, har alltid varit vältränad och smal- men sista barnet hade kolik i 8mån och jag fick nog nån slags depression- slutade träna, åt, åt i smyg och kilona kom rätt fort. Nu är jag så glad att det går åt rätt håll- men har fortfarande svårt att inse att magen kanske aldrig mer kommer vara platt....
Köp spanska hårdostar- typ manchega mfl, perfekta att ha som snacks. ska du ha annat än hårdostar är Gräddädel och brie en favorit hos oss. Annars är ju västerbottenost svårslagen!
Även norrsken är god. Ett favoritsnacks hos oss är parmaskinka som vi brer Philadelphia vitlök och örter på och gör rullar av, mums!