• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 09:53:56 följande:
    :) :):) det här med äggmjölk, mbt,mm e inget för mig, så får bli mina ägg o bacon till frukost, går trots allt ner i vikt av det med..:)    

Om du är less på ägg och bacon, baka snabbbröd med gott pålägg, ät plocktallrik med ostar, korvar mm. Koka ägg och ät tonfisk, lax (gravad, röktmm) till. Om du klarar mejeri så är grekisk youghurt med hallon perfekt ibland.
  • Jag1977
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 11:23:17 följande:
    inget stort fan av feta ostar och fisk, testade den turkiska yoghurten men fy katten:) nåja det löser sig nog, har ju ändå gått ner ca 3 kg på två veckor så nåt rätt måste jag gjort :) 

Hehe du gillar ju inget, så då går man ju ner
  • Jag1977

Chicky01: jag blev vansinnigt illamående och kräktes i typ ett dygn när jag opererats.. Och det var innan LCHF... Tycker du ska äta ordentligt med kolhydrater innan, inte värt att bli jättesjuk. Speciellt om de råder dig till det. En ordentlig smörgås eller ris eller nåt.

• Jag1977

Ett tips: på instagram finns sååååå mycket inspiration på lchf! Kolla om ni missat!

• Jag1977
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-05 09:11:49 följande:
    Jagvetefan: ca 3 veckor, gått ner 100 gram varje dag sen jag började och i fredags hade jag gått ner 400 gram men sen dess står vågen stilla.. Väger mig varje dag för motivationen att fortsätta..

Men du har nog lite orealistiska förhoppningar tror jag. Du har ju gått ner ca 1kg i veckan alltså? Det är väl jättebra! Tror inte på att väga sig varje dag då det är normalt att hamna på platåer ibland. Väg dig en gång i veckan istället, att man inte tappat vikt på 4dagar kan knappast ses som ett misslyckande, speciellt om du sista dagen innan det tappade ett halvt kilo!! Upp med hakan nu och kör på! Gör upp ett realistiskt delmål, sen fokuserar du inte på att väga dig varje dag utan på att din viktminskning ska ske över tid!
  • Jag1977

Ska just sätta mig och göra en ny tvåveckors matplanering utifrån recepten i Expressens nya bilaga. Vad mycket inspirerande recept det var i den!

• Jag1977
    Ellaria skrev 2012-09-05 21:31:46 följande:
    YES YES YES 75.8! 29 kg och 22 cm runt midjan borta sen 1:a Januari. "Bara" 5 kvar till min originella målvikt och 10 tills jag nog får säga att jag är supernöjd :D
    You know nothing, Jon Snow

Wooow!!! Fantastiskt!! Vilken inspiration!! Jag är grymt imponerad! Bra jobbat!!!!!!!
  • Jag1977

Gaaah, Mensen slog till idag. Vaknade med en kropp som kändes helt uppblåst... 1,5kg extra på vågen ikväll Blev så deppig så nu har jag hällt upp ett glas rött och gjort lite chips av västerbottenost- jag som kör fakir.... Men imorgon... Nya tag och fortsatt fakir... Måste bara deppa lite över min svullna vätskefyllda kropp...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**