• Linda1976

**Den stora feta LCHF-tråden**

Faile skrev 2011-05-22 09:34:34 följande:
    Grillkvällen igår blev en succé.

Vi gjorde fetaost/baconsalladen fast utan CF och majjo, alltså en "torr" sallad och hade sås vid sidan om istället.
    Gästerna hade tagit med potatissallad till köttet ifall vi, som de sa "skulle göra nån LCHF-crap till köttet".
    Och lchf-crapet gick åt till sista smulan, medan potatissalladen förblev orörd
    High five!!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Duntoffla skrev 2011-05-22 11:17:30 följande:
    Ang Sucrin melis- vilka produkter tycker ni det är bra att ha hemma? jag ska beställa lite från Lowcarbshop.se och det är ju smidigt om man inte behöver lägga massa olika ordrar. Tänker beställa sucrin melis och ekologiskt kokosfett plus lite kokos. Är det ngt annat som är bra att ha "hemma" när man äter LCHF tycker ni? Självklart förstår jag att man kanske använder olika saker men en del saker kanske används till mycket och av många?
    kokoflingor (ICAs eko)
    vaniljpulver
    alla sorters frö till frökex
    eko-kokosfett
    smör
    cf
    grädde
    bär
    kött
    fisk
    kyckling
    grönsaker

Sukrin köper jag på Life hälsokost och slipper porto. 
  • Linda1976
    Duntoffla skrev 2011-05-22 12:12:45 följande:
    Det mesta har jag hemma. Vilket sort vaniljpulver är ok?

Eko-kokosfett- finns det på Ica?

Har en Life-butik där jag brukar träna. Får se när jag kommer dit nästa gång. 
    Kung Markatta och Renée Voltaire finns på Maxi. Cocosa på hälsokosten
    Ekologiskt Bourbon vaniljpulver i en liten glasburk. Brun kartong. Står vid baksaker. 
  • Linda1976

Fiberhusk finns på glutenfria hyllan, förmodligen i alla butiker, men det är en gul liten påse, inte helt lätt att hitta.

• Linda1976

Det var så lite

• Linda1976

Sukrin kostar runt 85-90:- för 500 gram så det är ju dyrare än socker, däremot så använder man ju inga mängder, och eftersom det är såpass mycket bättre än andra sötningsmedel, så tycker jag det är ok ändå.

Vaniljpulvret kostar runt 45:- har jag för mig. Också väldigt drygt! 

• Linda1976
    sasod skrev 2011-05-22 21:56:51 följande:
    Jag köpte sukrin och vaniljpulver på ICA Maxi i Göteborg. De som gör sukrin har en" blogg" där det står vilka affärer det säljs i. Sukrinet kostade ca 75 kr där och vaniljpulvret kanske 40 kr.
    Vilket Maxi??? Mölndalsvägen??? *supernyfiken*
  • Linda1976

Nu är ju inte jag allergisk mot mediciner, men väl mot nötter. Jag känner det direkt, på sekunden jag får det i munnen.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**