sthlm01 skrev 2011-07-23 21:02:45 följande:
Hej! Funderar på min andedräkt, svårt att känna själv men har läst att den kommer att lukta väldigt illa inom ett tag (har hållit på med lchf en vecka). Vad gör ni då? Vad är ert absolut bästa (och enklaste) tips som botar denna andedräkt? Ska på stor fest i Augusti och vill då bara dofta gott ur munnen (kommer det att bli så illa att man till och med luktar ur huden eller är det en löjlig myt?), hur lång tid innan ska jag återinföra lite kolhydrater för att slippa pinsamheter? Är det här med andedräkten ett problem egentligen? Vad tycker ni?
Att andedräkten blr sämre är för att du kommer i ketos. Det brukar gå över. SB12 kör en del med. Känner jag att jag smakar skunk i munnen (oftast efter att jag käkat ost, då luktar det as!) så tar jag tandkräm och gurglar runt eller suger på fluortabletter). Jag har känt av dålig andedräkt på morgonen men då luktar ju alla drake

. Huen har jag aldrig luktat illa på men det är ju olika hur vi rensar ur kroppen.
Maddisen80 skrev 2011-07-23 21:29:47 följande:
Hej ursäkta för skitsnacket men vet inte om de har med lchf att göraa men igår hade jag ätit makrill i tomatsås och 2 kokta ägg och sen åkte jag på apoteket skulle hämta ut medicin då kände jag att jag var bajsnödig då frågade jag om jag fick låna deras toalett men de fick jag inte, de hade inte tabletterna inne och levarantörerna hade inte dem heller de vet inte när de kommer så gick jag på affären och där bajsade på mig de gick inte att hålla sig, så jag fick en 5a av en som jobbade där sen fick min sambo komma ner med rena kläder. Men kanske har med ibsn att göra.
Jobbigt

och dålig stil att personalen inte lånade ut toalett till dig. Antingen har din mage reagerat på något du ätit eller så är det helt enkelt din ibs. Tur att du fick låna en femma så du kom till toa. Hoppas du slipper en sån här upplevelse igen!
Teskedsmamman skrev 2011-07-23 23:46:34 följande:
Har fått hem en bok med mååååånga lchf-recept!!
Fast imorgon är det födelsedagskalas för småkillarna och en icke lchf underbart god tårta....
Vad är det för bok?? *nyfiken

*