• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

stolla skrev 2011-04-11 10:03:11 följande:
    Måndag och vägning och jag har nått ytterligare ett delmål! Nu ligger jag under 22 i BMI!!

Nu är det bara 3 kg kvar till målvikt och den här veckan ska jag lägga till löpning i min träning så innan midsommar har jag nog nått mitt mål.
    Grattis! Fantastiskt skönt ju!!
    Tur att det finns andra att glädjas med när man själv kämpar i konstant motvind!  
  • jeng
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-11 10:34:22 följande:
    Skulle det försvunnit 10-15 cm första veckan för mig skulle jag redan vart nere på "målmåttet", haha ^^ Tänk att en vecka med reducerat kolhydratintag kan göra sån otrolig skillnad!
    Så ungefär -1 cm/kg nästan ju :)

Sitter och funderar på vad som är "normalt" och om cm kanske kan rassla neråt fortare om man börjar träna..
    Ja, nu har ju jag en onormal mage i vanliga fall, så om man ser till den normala minskningen så är det ju kanske 10 cm ner på 20 kg, det är ju också rätt så ok tycker jag!
  • jeng
    Martina 76 skrev 2011-04-11 10:47:43 följande:
    Jag har nu stått still i vikt i 2 (?!) månader! Har ätit superstrikt LCHF och varit i ketos större delen av tiden. Nu blev jag less på ägg och bacon och har släppt lite på strikheten. Har ätit turkisk yoghurt till frukost i en vecka och äter en del LCHF-bröd, dricker mer mjölk etc och jag har inte gått upp något alls. Verkar inte spela någon roll om jag kör superstrikt eller lite mindre strikt - det händer inget med min vikt oavsett!

Kan det vara så att min kropp hittat någon form av jämvikt och att jag nu måste ta i lite extra och träna bort det sista? Vet inte riktigt om kroppen funkar så...men annars vet jag ingen råd...
    Kan absolut vara så. Vad väger du, till vilken längd? hur många kilon till tycker du ska bort?
    jag kan tydligen äta jättestrikt på ca 1300 kcal per dag, eller ganska liberalt ca 30 gram per dag och ca 2000 kcal med samma resultat. Jag pendlar ca 2 kg upp och ner med jämna mellanrum, precis om jag brukar göra kring min normalvikt. Så LCHF verkar nöjd med den här vikten. Kan absolut vara samma sak för dig!

Jag står ju inför beslutet att pausa i LCHF:andet och köra på nåt drastiskt ett tag för att se om det går att chocka igång kroppen på det viset. Jag är fullt medveten om att det inte är det hälsosamma i längden, men just nu börjar det kännas som att jag måste prova för att se! Det kanske inte händer nåt med vikten då heller, då får jag ju helt enkelt bara inse fakta... 
  • jeng
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-11 10:47:52 följande:
    Ja absolut :)
    Har själv tappat ex. 4 cm i midjan och 5 cm runt magen efter 7 veckors lchfande. Vilket jag tycker känns ganska lite.. men jag är ju också sån att jag vill se stora resultat redan efter första dagen, haha.
    Det vill man väl alltid!
  • jeng
    Martina 76 skrev 2011-04-11 10:57:11 följande:
    Hur lång är du, hur mycket väger du och hur mycket vill du tappa? Nyfiken på om våra kroppar hittar jämvikten tidigare än vår egen uppfattning.
    ja jag ligger mellan 67-69, och är 168 lång! Du ligger lite lägre än jag alltså, men ändå ganska lika! Jag vet att jag har en extra krånglig kropp just nu med, så jag är inte förvånad över att jag ligger lite sämre till än andra!
    tiiitti skrev 2011-04-11 11:03:50 följande:
    Vad menar du med att köra drastiskt. Du har säkert redan berättat de, men de skrivs så otoligt mycket i denna tråden och jag har inte varit inne sen i fredags så omöjlig läsa igenom allt.
    Ja, det vet jag knappt själv. Jag vet att jag måste höja kolhydraterna lite, för jag har blivit så otroligt kolhydratskänslig nu. Får blodsockerpåslag (och fall) av nästan ingenting! Så troligtvis så måste jag öka på kolhydraterna lite (kanske till 30 gram) och bli stenhård med kalorierna och se till att jag får i mig helt rätt saker inte bra på dagen eller veckan totalt utan kanske till varje måltid.

Jag är bara i tankeprocessen här än så länge, går ju och hoppas på mirakel, att vågen plötsligt ska röra på sig... man får ju börja inse fakta nån gång

• jeng

teskedsmamman,
    På sätt och vis så räknas "naturliga" upp och nedgångar, samt graviditeter ofta in i den här jojo-bantningen. Inte för att det kanske är någon bantning i sig, men för varje gång som kroppen går upp så blir det svårare att gå ner igen.

Sedan ska man tänka på att graviditeteshormoner sitter kvar i kroppen i ca 3 år efter en förlossning! Det kan ha stor påverkan på hur LCHF funkar tänker jag mig, eftersom LCHF är en hormonell diet!

Sålänge du fuskar så är det jättesvårt att säga hur LCHF funkar för dig. Vissa reagerar jättekraftigt på fusk, vissa klarar det ganska bra! Men det är svårt att dra slutsatser om hur du äter och vilka ändringar som eventuellt kan passa dig, såläge man inte har någon fast period att utgå från så att säga! Man ska inte bli förvånad om ett litet fusk påverkar halva eller hela veckan!

• jeng

Jag har nu gjort en ansats och varit och titta på gymmet här i närheten. Konstaterade att jag inte gillade det, det var stort och opersonligt och massa konstiga maskiner som man inte hade nån aning om vilka 8-10 man borde välja för att få bäst allround-träning. Man kan ju fan inte köra alla för då får man ju aldrig åka hem!
    Tyvärr så är det väl så det är att bo i en större stad, allt är så stort och flashigt och opersonligt. Och jag har ju inga andra gym att välja på heller, utan det är det här eller inget! Bara att ta sig i kragen och ta sig dit 2 ggr i veckan antar jag... *buhuuuuu* Dom hade iaf dom alltför viktiga insida-utsida lår maskinerna samt såklart vanliga höftböjsmaskiner osv, som jag måste ha. Hade dom inte funnits så hade jag inte kunnat träna där, eftersom målet är just att mha fasta stöttande maskiner träna upp området kring fogarna och bäckenet.

Fick dessutom bokat en tid till sjukgymnasten dom har där, det blir en introgenomgång och sen ska han få se på mitt bäcken och kolla om det fortfarande är snett eller om det har ordnat upp sig! Alltid nåt!

• jeng
    Bordeaux skrev 2011-04-11 14:46:27 följande:
    Det kändes litet och personligt och välkomnande, där kände jag mig hemma. På andra vanliga gym känner jag mig oftast som enda korkade bortkomna tjejen som inte vet något
    Ja, 'r det det som hette "Athena" förr? Där har en kompis till mig tränat. Tyvärr är det fel stad, även om det är nära (Jag bor i Linköping). Anledningen till att det blir just det här gymmet jag var och tittade på idag är att det ligger på campus och jag jobbar på universitetet. Jag bor i ingenstans, så jag måste träna dagtid i anslutning till jobbet om det ska bli av, då finns tyvärr inga alternativ! :-/ Trots att vi som anställda har stora rabatter så känns det jättedyrt!
  • jeng

Jaha, nu sitter jag och äter grillchips.
    Jag har halsbränna så att jag får upp kräks i munnen, så så jävla livat är livet just nu, och jag är så förbannat trött på att behöva må piss så ofta!!

• jeng

Fy fan. På absolut nolltid har jag nu fått i mig 15 gram kolhydrater..... Ärligt talat så kan jag dock säga att halsbrännan känns bättre vad gäller själva halsen, men jag har enorma känningar i övre magen som säkert är ett resultat av för många dagar i rad med kraftig halsbränna Magkatarr... Var det inte nån som skrev om det här för abra ett par dagar sedan? Jag äter ju verkligen inte mycket fett nu, alltså inte för att vara lchf, men det räcker kanske ändå. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**