**Den stora feta LCHF-tråden**
Åh, jag har precis haft "tårtprovning" inför min födelsedag och först ut var saffranskaka med smörkräm och färska hallon - jädrar, va gott! Jackpot direkt!! :D
Åh, jag har precis haft "tårtprovning" inför min födelsedag och först ut var saffranskaka med smörkräm och färska hallon - jädrar, va gott! Jackpot direkt!! :D
Någon klok människa här i tråden försökte i somras att hjälpa mig klura ut varför jag inte gick ner i vikt, och till slut kom vi fram till att jag skulle ringa läkare för mina "symptom" var typiska för... ja, vad var det jag skulle kolla upp???
Jag minns att jag ringde VC och hon sa "jag skriver en anteckning att du har ringt och har du ff besvär i slutet av sept så ring igen". Jag har ff besvären, men kan inte för mitt liv komma på vad det var jag skulle kolla! Jag vill minnas att det inte var något "vanligt" som sköldkörtel el dylikt, men vad vet jag... Har suttit o letat bland alla tusen sidor, men hittar inte..
Minns någon vem som skrev till mig, eller vad som skrevs???
Spökplumpen: hur gör man kola på kokosmjölk??
Spökplumpen: men gör med kokossocker istället för vanligt socker, så blir det både LC och kolasmak?
Äpplepaj, chokladmousse osv går ju att göra äggfritt.
Cheesecake i glas (dvs triffle):
matildaslchf.wordpress.com/2012/07/20/lime-och-jordgubbstriffle/
Spökplumpen: händelsevis har jag faktiskt ett urgott recept på "müsli" som är gjord på nötter o frön som är jättegott till desserter (mousse, cheesecake o dyl).. ;)
Behöver du receptet nu, nu eller kan det vänta tills ikväll när jag är hemma?
Fröken Rosa: ang margarin, ta motsvarande mängd smör. Anfg sötning, läs detta matildaslchf.wordpress.com/2012/07/25/stevia-eller-erythiol-eller-bada-tva/
Ninis: självklart finns det säkert måånga recept på cheesecake i glas, det var bara ett förslag!
Jag har alltid hemma:
Mandelmjöl
Strömald Fibrex
Fiberhusk
Vaniljpulver
Sukrin (vanlig och den med plustecken, går inte skriva tecknet från iPhone)
Stevia
Sesamfrön
Pumpafrön
O kokosfett, för tusan! Både med och utan smak!