• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tiiitti: en vän till mig åt det, men gav upp efter 2 veckor av konstant hunger. Eftersom man äter så lite fett (lättprodukter, minns att det var mycket lättkvarg) så kände hon sig aldrig mätt. På två veckor gick hon ner 1,5 kg och bestämde sig för "att aldrig plåga mig så hemskt igen" - hennes ord ;)

• stjierna

Ninis: vad var det för recept du gjorde pizzadegen efter? Jag är på jakt efter ett o-äggigt recept ;)

• stjierna

Kokosmjöl och kokosnötsmjöl är inte samma sak och utvinns inte ur samma del av kokosnöten.
    Det mjöl man ska ha hemma som LCHFare är kokosNÖTSmjöl som utvinns ur (har jag för mig) gröna kokosnötter och innehåller bara 4 KH.
    Kokosmjöl utvinns ur nån annan, mindre "bra" del, och innehåller oftast minst 9 KH.

• stjierna

Jesus, ge mig styrka. Sitter hemma hos mamma o hon mumsar hemmabakade kanelbullar... Min hjärna bara VILL HA!!
    Jag försöker lura bort sugetmed kaffe...

• stjierna

Ninis: Å andra hållet serverar ju jag enbart LCHF-vänliga saker hemma hos mig, utan undantag, så hon ska inte behöva göra undantag ur sin kost för att jag kommer o hälsar på ;)

• stjierna

För lite mer än två veckor sedan skrev jag här i tråden o undrade om det var möjligt för mig att vara under 90 kg till min födelsedag (idag). Det innebar en viktnedgång på, tror jag, -4,4 kg. Dvs tiiight med tid.
    Well, utan ansträngning dessa två veckorna har jag ätit mig ner till 91.7, som för övrigt är ny lägstanotering sedan november -09! Sjukt nöjd, även om jag inte är under 90 ;)
    Siktar på under 90 till systers födelsedag ist (20 okt) ;)

• stjierna

Tiger af lilja: till mig själv har jag gett ett löfte - fram tills den 8e oktober 2013 ska jag inte äta (eller ens smaka) på gluten, socker, stärkelse och snabba kolhydrater. Ett års utmaning att leva bättre, utan undantag! :) hejja hejja!

• stjierna

Spökplumpen: japp, liberalt :) äter choklad, vissa rotfrukter, mejerier och vin. Och bröd-liknande produkter :) min hjärna mår inte bra av förbud, så att tillåta mig en större variation av mat funkar bättre än att utesluta massor :) och tack! :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**