Inlägg från: ollebulle86 |Visa alla inlägg
  • ollebulle86

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lchf är ju jättekrångligt....i alla fall om man ska tro min sambo. Som inte ens äter lchf. Eller lagar maten här hemma öht.
    Jättekrångligt och jobbigt att det är jag som står och fixar de olikatillbehören.
    Inget stöd här inte.
    Men jag lyssnar inte på honom, jag äter det jag mår bra av.

• ollebulle86

Ninis: han vill inte lära sej heller, det blir bara bråk här hemma om kosten.
    Han tycker inte han ska ändra nått med sin kost för det är ju inte han som vill gå ner i vikt *suck*.
    Han är alltså inte det minsta intresserad av att äta enligt lchf utan vill bara kritisera mej för att jag vill göra det.
    Sen gnäller han och säger att de andra i familjen kommer bli feta om de äter min mat och äter kolhydrater till. Men vafan, laga egen mat då :-@

• ollebulle86

En liten promenad såhär på morgonen eftersom jag har en timme att slå ihjäl mellan sonens skola och dotterns dagis.

• ollebulle86

Snart dags att lämna stora i skolan, har sen en timme innan lilla ska på dagis.
    Det blev en promenad då
    Inget supertempo men en promenad i alla fall. Allt är väl bättre än inget

• ollebulle86

Stod still förra veckan, plus 0.1 kg denna veckan.
    Känns väl sådär, men så har jag nog inte varit så strikt som jag kunde varit.

Men men, jag kör på. Mår bra av detta och det lär väl lossna igen om jag ser över ordentligt vad jag äter.

Imorgon ska vi på bröllop. Då kommer det nog bli nån cider, men inte avsteg med maten (buffé).

• ollebulle86

Fick hem en massa lchf-bakprodukter igår, bland annat johannesbrödkärnmjöl. Det har jag aldrig använt förut, vad gör man medger?

• ollebulle86

P i a: ja jag kommer ju köra på, har inte bråttom utan det får ta tid
    Nu blir det dessutom mer motion så hoppas det lossnar mer då.

• ollebulle86

0,3 kg ner denna veckan. Var helt övertygad om att det skulle visa plus eftersom jag är så jäkla svullen om magen nu så jag är ganska nöjd med de 0,3 ner

• ollebulle86

Jag blir oxå sugen på godis ibland just för att jag tycker det är gott.
    Däremot blir jag inte sugen på samma sätt och äter jag ordentligt under dagen är risken mindre att jag blir sugen på onödiga saker.
    Men visst händer det ändå.

• ollebulle86

Nån skinkan rekommendera ett gott vin som är bra ur lchf-synpunkt?
    Jag dricker egentligen helst söta viner men det funkar ju inte

• ollebulle86

RebornEve: tack för tipsen
    Jag får testa de, får köpa hem nån lightläsk att blanda med i värsta fall

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**