Faile skrev 2011-05-21 09:03:25 följande:
Tack för tipsen tjejer, ska kanske köra en lite lättare sallad då men även ha baconlindad halloumi. Är lite rädd att det blir jättesalt dock eftersom både osten och baconet är jättesalt?!
Vet att de gillar fetaost så där är det inga problem iaf, men det kan man ju också ha vid sidan om och bara smula över om man vill.Men vad hemskt. Som om det inte var tillräckligt illa innan läkaren sjabblade till det liksom. Men hoppas verkligen att han slipper ha ont nu

Gotlänning skrev 2011-05-21 08:31:00 följande:
Ah, kul att se att fler äter denna faktiskt f*ckade diet men som faktiskt hjälper och gör en likt en Duracell-Kanin på både det ena och andra sättet.
Jag var en fanatiskt idiot i början som skulle pusha ALLA att hoppa på tåget då detta var svaret på allt, körde i ca tre månader stenhårt och rasade ca tolv kilo men ca 5 kilo vatten den första veckan när fördämmningarna brister.
Testade pga dålig höft och kassa knän efter en sådär sportkarriär då löpning/klassisk träning bara smärtade, har löjligt enkelt att bygga muskler men var inte det jag var ute efter utan ville få ner vikten.
Körde att ligga under 20 kolhydrater per dygn men i realitetn låg jag under 15 kanske 10 och rasade i vikt och fan vet om jag har varit så pigg sen jag var en ung-hanne.
Jag slöt med Öl, läsk och allt som innehöll kolhydrater samt mina älskade saknade Maryland Cookies eller vad de heter, det roliga var att ju jämnare nivå jag höll mitt sukros desto piggare var jag och ju mer taggad är jag samt noll sug efter vare sig kakor eller öl.
Kör på detta och hitta balansen med träning så har man nyckeln, har aldrig mått så bra samt haft så bra värden på blodet som jag har nu, man mår skit första veckan och kväljer när man äter men det går bort så kör på.
Lycka till ni andra som kör detta!!!
Tack, jag mår också bättre än på många år efter att jag började med lchf. Och har dessutom loosat en hel del kilon.
Kul att höra solskenshistorier

Jag är väldigt saltkänslig, men jag tänkte inte alls på att det blev för salt med bacon och halloumi. Konstigt nog, kanske

Eller så var det för att det var stekt i smöret som jag stekte löken i, och att det blev lite sötare då?