**Den stora feta LCHF-tråden**
Tiiitti: japp, liberalt! Och mejeriprodukter! Jag har släppt stressen och förbuden. Jag tänker på att jag väljer det bästa för min kropp, istället för att jag väljer bort saker :)
Tiiitti: japp, liberalt! Och mejeriprodukter! Jag har släppt stressen och förbuden. Jag tänker på att jag väljer det bästa för min kropp, istället för att jag väljer bort saker :)
Ipaulas mamma: du ska ju inte sluta äta mellanmål för att andra inte behöver mellanmål! Ät när du är hungrig, ät tills du är mätt. Skit i vad klockan är och följ vad din kropp vill, inte vad andras kroppar vill!
Vissa äter 5 ggr/dag, andra 2 ggr/dag, båda är lika rätt sålänge man utgår från sig själv.
Zvartaliljan: 56kilo.alltforforaldrar.se/mandelbrownie-lchf/
Min frukost blev smörstekt formfranska (lchf, såklart) med majonnäs o kokt ägg. O kaffe med äggmjölk. MÄTT, är bara förnamnet!
Kag1977: jag tycker faktiskt den tråden är rätt löjlig, jag har följt den i det tysta ett tag. TS vet ju inte ens vad en LCHF-kost innebär pch har bara bestämt sig för att sånt "hittepå" kan man ju inte äta, stackars oss dumma människor som "går på" denna dieten, typ.
Det värsta var nån som skrev om Katrin Z. Personen sa att hon tidigare totalratat lchf, och sedan själv börjat äta (och vilket hyckleri DET var!!) och nu var hon frälst o skulle frälsa världen - fattade hon inte bättre? Vad hände med hennes förnuft?
Jag bara känner: jävla pucko som skrev detta! Katrin VÅGADE testa något som hon själv hört mycket dåligt om, hon vågade ändra åsikt och stå för det, hon vågade erkänna att hon tidigare haft fel och framför allt mådde hon sååå mycket bättre på lchf - HUR kan "världen" inte förstå innebörden i det??? Hur kan man vara så "dum" så att man inte en endaste gång öppnar upp sin trångsynta stil o funderar på VARFÖR så många ändrar åsikt ang lchf när de testat och VILL "frälsa" världen?
Jag säger också lågkolhydratskost, för det är så många som tror sog veta så mycket om LCHF, men så visar det sig att dom har helfel och inte kan ta in att det är på ett annat sätt än det dom bestämt att det ska vara. Tröttsamt är bara förnamnet.
Jag har lovat mig själv att bara "frälsa" de som faktiskt är intresserade och öppensinnade nog att ta till sig förändringen ;)
Ang mejerifritt bröd så gjorde jag ett bröd häromdagen som bara har smör i sig. Tillåter man smör så är ju det okej om man äter mejerifritt :)
Linda5: visst är det gott med tacos i romansallad - jag kan äta (nästan) hur mycket som helst! :D
Ellen2008: givetvis :)
matildaslchf.wordpress.com/2012/11/03/god-morgon-lordag-2/