**Den stora feta LCHF-tråden**
Och vad är det för soppa? Blomkålssoppa kan man ju ex mixa så blir den tjockare.
Och vad är det för soppa? Blomkålssoppa kan man ju ex mixa så blir den tjockare.
I med grädde o mixa den!
Paulas mamma: gör LCHF-muffins? De kan du sätta ljus i! Men provbaka först så du inte fått tag i ett äckligt recept :P
Fiberhusk är malda psylliumfrön och finns på glutenfria hyllan i affären!
Paulas mamma: lax är en väldigt fet fisk så med avokado lär du bli mätt ;) citron hade jag ätit ändå, eftersom det bara handlar om några gram du får i dig så är det ingen jättefara.
Hovmästarsås innehåller senap och ofta socker, där får man rannsaka sig själv - jag tillåter inte det för mig, men min man äter det med måtta. Lite kanske inte skadar om du inte är SUPERSTRIKT?
Ketos finns det några här som är bra på att förklara, jag har bara förstått att det är ett tillstånd man beginner sig i om man utesluter kolhydrater, och det visar på att man är fettdriven istället för kolhydratsdriven. Det finns säker huuur mycket att googla på som helst om detta :)
Millifjor: jag har säkert 1/2 dl grädde i en kopp som rymmer 2 dl :P
En kopp till frukost o en på eftermiddagen brukar det bli :)
Millifjor: ibland en Babybell också ;) det håller jag mig mätt på i ca 3 timmar :)
Jag har nästan aldrig varit hungrig på morgonen, så länge jag kan minnas. Därför passar det att bara fylla på mednågoh litet så, så är jag hungrig lagom till lunch :)
Millifjor: en vanlig dag för mig ser ut såhär:
Frukost en kopp kaffe m grädde, ibland ett Babybell eller en skinkskiva. Ytterst sällan äggfrukost eller yoghurtfrukost
Lunch rester från gårdagens middag
Eftermiddagsmål kaffe m grädde
Kvällsmat fisk/kött/skaldjur/fågel med varierande grönsaker och passande sås
Millifjor: jag åt mycket mer innan, tvingade i mig frukost, lunch, mellanmål, kvällsmat och så "något gott" på kvällen och vikten har stått tokstill. Jag började klabba med periodisk fasta, inga mejerier, fakir, fakir ufo och så vidare och min kropp hann aldrig bli trygg innan jag ändrade igen.
Jag har ett förflutet av ca 15 års självsvält blandat med hetsätning för att sedan självsvälta igen. Jag tror helt enkelt att min kropp behövde de här månaderna av VANLIG lchf där jag äter när magen känner hunger, inte förbjuder var o varannat livsmedel och framför allt släpper pressen.
Idag vägde jag 90.8 kg, när jag kom hem från Mallorca för en månad sedan vägde jag 95.5, så nog har det hänt saker på en månad genom min omläggning av att LYSSNA på min kropp!
Something01: hejja hejja! Tänk på hur BRA du kommer må om några veckor! :D