• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag dricker cola zeeo, men inga som heter light... Ingen aning om varför jag tror att zero är bättre.
    För mig triggar det inte heller sug, och jag går ner i vikt även om jag dricker zero till kvällsmaten ex, zero är för mig något gott som är okej att unna sig ibland. :)

• stjierna

Det är sjukt vad kroppen klarar mycket på LCHF. Min dag har verkligen inte varit optimal...
    Idag har jag ätit:
    Frukost: 1 kopp kaffe m grädde
    Lunch: 1 crêpe med köttfärs och ost
    Sent eftermiddagssnack: 2 små frökex m philadelphia, skinka och tapernade.
    Kvällsträning: ett STENHÅRT pass med både styrka o motion.

Och här är jag nu, pigg o ff mätt...

• stjierna

Millifjor: ät till du storknar, tänkte jag skriva.. Haha.det är okej att äta ovanjordsgrönsaker (dvs undvik rotfrukter), och då helst gröna grönsaker. Vissa har inte problem att äta i princip alla grönsaker som säljs, medan vissa måste vara lite mer restriktiva för att gå ner i vikt - det är helt individuellt och något du själv får testa dig fram till :)

• stjierna

Men jag tycker i te att cola light o cola zero smakar likadant, och i innehållsförteckningen på de båda så står sötningsmedlet i olika ordning, så den ena kanske är MER sötad?

• stjierna

Ninis: jag testade att äta en tsk kokosfett direkt ut burken en dag... Jädrar i havet, jag höll på att spy rakt ut. Det fyllde munnen o halsen o klibba liksom fast i gommen. ALDRIG att jag gör om det igen!!! Funkar mkt bättre för mig i en mbc/mbt...

• stjierna

Magic bullet coffee och magic bullet tea :)

Te/kaffe med 1-2 msk kokosfett och 1-2 msk smör som man mixar med stavmixer o dricker :)

• stjierna

Paulas mamma: jag var KONSTANT hungrig i två veckor, tillät mig att äta allt och hur mycket som helst inom LCHF-ramen. Gick upp 2 kg första veckan, hade is i magen o fortsatte ändå med kopiösa mängder mat.
    Vecka två var jag nere på utsprungsvikten! Efter det redde det upp sig och jag är nöjd hela tiden, men känner i magen när jag är hungrig, klarar mig på MYCKET mindre mat nu än de första två veckorna - och nu går jag ner i vikt.
    Vad är 1-3 veckors viktippgång och konstant ätande mot månader av normalt ätande och viktnedgång? ;)

Kroppen "tror" att den är hungrig eftersom den undrar var du gjort av kolhydraterna - som ger mer hungerskänslor. Visa din kropp att den FÅR mat o att du INTE svälter den så fixar det sig snart :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**