• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Tre bra tips för att minska stressen i vardagen:
    1. Skriv en lista över saker som stressar. Skriv ner vad som krävs för att lösa en viss grej, var man behöver stöd, vad man kan göra själv osv.
    2. Köp en uppblåsbar bubbelpool och ställ i trådgården. Jag LOVAR, det löser typ allt!
    3. Köp en knallrosa jättefin springcykel till din 2.5-åring! Glada barn är det viktigaste som finns!!!

Tre steg avklarade på den långa vägen till att må bra igen!  

• jeng
    Teskedsmamman skrev 2011-04-19 14:39:37 följande:
    Tack för hjälpen! Men hur SJUTTON ska jag få ett bra värde??? Nåja, jag får väl ta ett riktvärde istället... Nu har jag fått tre olika värden på samma siffror
    Jag fortsätter med matdagboken för där kan man lägga in motion, amning osv... Samt att man inte behöver leta i listan för varenda matvara man lägger in, de man använder kommer i egen lista sas...

Tack än en gång!
    Jamen alltså, jag har valt mitt sätt, och använder mig av samma varje dag. Det är kanske lite för högt ibland, och lite för lågt ibland, men jag kan iaf jämföra hur jag åt en vecka för ett år sedan då jag gick ner bra i vikt, med en vecka nu när jag inte går ner i vikt, och identifiera skillnader.

Jag gillar matdagboken med, är bra så van med mitt excelark så det går snabbare!  
  • jeng

Ååååååhhhh! Ser ni???? *pekar uppåt*

GUBBAR i mina inlägg!!!!!!!!!!  

• jeng
    jeng skrev 2011-04-19 14:49:12 följande:
    Tre bra tips för att minska stressen i vardagen:
    1. Skriv en lista över saker som stressar. Skriv ner vad som krävs för att lösa en viss grej, var man behöver stöd, vad man kan göra själv osv.
    2. Köp en uppblåsbar bubbelpool och ställ i trådgården. Jag LOVAR, det löser typ allt!
    3. Köp en knallrosa jättefin springcykel till din 2.5-åring! Glada barn är det viktigaste som finns!!!

Tre steg avklarade på den långa vägen till att må bra igen!  
    Correction:
    Det hjälper inte att ställa poolen där... Man ska fylla den med varmvatten och SITTA I DEN också!!! 
  • jeng
    Linda1976 skrev 2011-04-19 17:55:25 följande:
    Förutom sista raden då
    HInner inte ens läsa, men "välj rätt smör" och så jämför dom produkter som inte har ett jota med smör att göra.... Om man nu ska välja rätt smör, så borde väl SMÖRET ha blivit det enda alternativet som rekommenderades?
  • jeng
    yena89 skrev 2011-04-20 10:38:02 följande:
    Då har man vart på intervjun och det blir inte hemtjänsten. Tackade nej för det var 90% ensamjobb och jag har inte tillräcklig med erfarenhet för det känner jag. Samt att jag itne har bil så det kan bli svårt menar hon., Men hon ska skicka tillbaka ansökan och skriva att jag passar bättre på ett boende och hon skulle lägga in ett gott ord för hon tyckte jag var trevlig hihi

Ikväll ska vi äta den där fisken som Anna skipper gjorde, med spenat och grädde över, mumms!
    Hoppas att dom ringer om nåt annat snart då
  • jeng
    P28 skrev 2011-04-20 11:26:05 följande:
    Hörni, finns det verkligen folk som äter oopsies?! Smakar ju som en kall, fluffig äggviteomelett! Fruktansvärt!
    Gjorde efter detta receptet  www.lchf-recept.se/oopsie-brod/  Gjorde jag något fel eller är det fel på mina smaklökar?
    Jag gillar dom inte heller.
  • jeng
    ThePointOfItAll skrev 2011-04-20 12:01:12 följande:
    Att rekommendera någon som frågar om lätt lchf-mat att käka ute(alltid för att slippa laga mat) och bl.a kinamat är lite lustigt tycker jag, hoppas det inte är någon i tråden som tar åt sig Jag tycker bara det var lite snett... Kinamat är ju fullt med rent, tillsatt socker+ en massa färgglada grönsaker. Det kan man väl käka någon gång men knappast ofta.
    Ja, asiatisk mat alltså.... Min svärmor är thai, och min "bio-svärmor" är srilankes. Fy fan vad dom häller i skit i sin mat alltså... Buljonger som dom kallar det som är gjorda på 90% socker och så lite kryddor, som ska möra upp köttet och få den där glaserade ytan på maten.... Detta är ju ändå människor som lagar mat hemma och som tänker lite. Jag kan bara tänka mig hur det är på restaurang där syftet bara är att få folk att gilla maten och vilja ha mer....
  • jeng
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-20 12:15:33 följande:
    Idag har jag levt på godis.. *ställer mig i smakvrån*. Känner av hetsätningen också.. Helvetes jävla depp! Visst har jag haft deppiga stunder förr, men inte så det hållt i sig såhär länge.. Usch, nya tag imorgon, eller i eftermiddag, eller nått..
    Jag ställer mig i samma hörn som du!
    Kämpar mot min depression just nu som hoppade på mig väldigt kraftigt... Troligtvis när jag började fundera över att jag mådde dåligt så öppnar man väl en damm så att allt väller ut! Försökte prata med maken om det igår och det gick inget vidare, så jag låg och åt marabou mjölkchoklad hela natten..... 
  • jeng
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-20 12:27:34 följande:
    "Skönt" att inte vara ensam..
    Vet fan inte vad det är som är fel, har mått skit i typ 2 veckor nu (till o från). Det är nog som du säger, det där med "dammen".
    Jag orkar inte ens föra en sån diskussion med mannen min, känns rätt lönlöst när han ändå inte fattar.. Han tror bara jag mår "lite dåligt" typ pga av att ja tycker jobbet är tråkigt osv. Ah nej, blir sur bara jag tänker på det.
    Den där maraboun känns ganska lockande måste jag säg..
    Och så bebislängtan som smygit sig på uppepå det, bra kombo (Y)

Åh vad jag känner mig gnällig och jävliiiig!
    EXAKT det där ju med att han inte har fattat var jag ju med om inatt.... Du får jättegärna skicka ett privat mess här eller på facebook, eller messa din msn om du har sån om du vill prata. Jag har varit med om det här förut så kjag kan ändå känan mig lite trygg i mig själv, att jag vet att det inte bara är så enkelt lixom...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**