• Anonym (mördaren)

Vi åt upp dotterns marsvin

Hon ville inte ha det längre så jag slog ihjäl honom och tillagade honom. Det smakade okej faktiskt men jag har lite dåligt samvete nu och mår faktiskt ganska illa. 

• Svar på tråden Vi åt upp dotterns marsvin
  • Auctoritas
    Anonym skrev 2011-02-20 15:52:47 följande:
    Fru U skrev 2011-02-20 15:46:40 följande:
    Vad är det sjuka i att äta kött som annars gått till spillo?
    Det sjuka i att äta marsvinet är att henes DOTTER hade den som HUSDJUR. skulle du hugga av din katts / hunds huvud å sen steka köttet  i stekpannan????? (om nu nu har husdjur)

JAG vet att dem i utlandet äter katt å hund  Men i sverige e de  djur vi har som husdjur
    Katt smakar helt ok, ungefär som kyckling.
    Argumentum ad rem
  • Fru U
    Auctoritas skrev 2011-02-20 16:24:22 följande:
    Katt smakar helt ok, ungefär som kyckling.
    Men smakar inte groda som kyckling? Innebär det att katten är en groda? Förvånad
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Postaldude

Isåfall skulle människokött inte heller vara något fel på, men jag hoppas att du blir mördad ifall du är seriös.. Helst av din dotter :)

• Auctoritas
    Postaldude skrev 2011-02-20 16:27:46 följande:
    Isåfall skulle människokött inte heller vara något fel på, men jag hoppas att du blir mördad ifall du är seriös.. Helst av din dotter :)
    Människokött smakar som griskött, dvs fett och äckligt..... äter inget av det...
    Argumentum ad rem
  • Auctoritas
    Fru U skrev 2011-02-20 16:25:38 följande:
    Men smakar inte groda som kyckling? Innebär det att katten är en groda? Förvånad
    Jo lite grand, men det är det som är tjusningen med naturens mysterier. Glad
    Argumentum ad rem
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (mördaren) skrev 2011-02-20 15:33:15 följande:
    Hon ville inte ha det längre så jag slog ihjäl honom och tillagade honom. Det smakade okej faktiskt men jag har lite dåligt samvete nu och mår faktiskt ganska illa. 
    Äh, marsvin är ju från början faktiskt ett matdjur, precis som kor och grisar. I anderna är "cuy" (marsvin) ett av de få proteintillskott man har. Kryllar inte direkt med lättfångade ätbara djur där, så man har dem litet som kycklingar typ.

Roande att folk har dåligt samvete om de äter något de kände, men inte om det är en anonym dito.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Fru U
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-20 16:40:34 följande:
    Äh, marsvin är ju från början faktiskt ett matdjur, precis som kor och grisar. I anderna är "cuy" (marsvin) ett av de få proteintillskott man har. Kryllar inte direkt med lättfångade ätbara djur där, så man har dem litet som kycklingar typ.

Roande att folk har dåligt samvete om de äter något de kände, men inte om det är en anonym dito.
    Brukar väl ha dem under golvet så de äter smulor o annat sånt
  • Fru U
    Auctoritas skrev 2011-02-20 16:32:22 följande:
    Jo lite grand, men det är det som är tjusningen med naturens mysterier. Glad
    Då vet jag det. Ska döpa om katten till Boll
  • Auctoritas
    Fru U skrev 2011-02-20 16:46:04 följande:
    Då vet jag det. Ska döpa om katten till Boll
    Bearnaisesås funkar faktiskt riktigt bra till katt.... inte lika gott till kyckling. Kan ju vara ett tips inför framtida matlagning.
    Argumentum ad rem
  • Fru U
    Auctoritas skrev 2011-02-20 16:48:35 följande:
    Bearnaisesås funkar faktiskt riktigt bra till katt.... inte lika gott till kyckling. Kan ju vara ett tips inför framtida matlagning.
    mmmm. Nä, inte bearnaisås till kylling, usch
Svar på tråden Vi åt upp dotterns marsvin