• Anonym (mördaren)

Vi åt upp dotterns marsvin

Hon ville inte ha det längre så jag slog ihjäl honom och tillagade honom. Det smakade okej faktiskt men jag har lite dåligt samvete nu och mår faktiskt ganska illa. 

• Svar på tråden Vi åt upp dotterns marsvin
  • Solan
    Fancy Face skrev 2011-02-20 19:31:50 följande:
    Undrar jag med, djurpolisen borde finnas här. Jag ska ärligt säga att om människan inte var anonym så skulle jag polisanmält det! Det är sjukt o riktigt olagligt att göra så mot ett djur.
    Bra. Du kan anmäla mig. Just det där med marsvinet var ett påhitt men jag slaktade faktiskt en kanin igår. Idag styckade jag och frös in den. Det är sant och jag diskuterar gärna det vidare med polisen. :D
  • vinterblomma
    Solan skrev 2011-02-20 19:55:59 följande:
    Bra. Du kan anmäla mig. Just det där med marsvinet var ett påhitt men jag slaktade faktiskt en kanin igår. Idag styckade jag och frös in den. Det är sant och jag diskuterar gärna det vidare med polisen. :D
    Lite OT men hur smakar kanin egentligen? Det är ju inte helt ovanligt att folk äter kanin men har själv aldrig provat.

Ännu mer OT, min lillasyster skaffade kanin när hon var i 10-års åldern. För att bli en bra kaninägare traskade hon iväg till biblioteket och lånade en bok om hur de skulle skötas. Bra och informativ bok, tyvärr hade hon missat att sista kapitlet hamnade om hur man avlivar, flår och styckar en kanin. Hennes elaka storasystrar skrattade gott åt hennes förfäran när hon upptäckte vad det stod... Hur som helst, har du kaninuppfödning?
    Glad för det mesta!!!
  • Solan
    vinterblomma skrev 2011-02-20 20:41:37 följande:
    Lite OT men hur smakar kanin egentligen? Det är ju inte helt ovanligt att folk äter kanin men har själv aldrig provat.

Ännu mer OT, min lillasyster skaffade kanin när hon var i 10-års åldern. För att bli en bra kaninägare traskade hon iväg till biblioteket och lånade en bok om hur de skulle skötas. Bra och informativ bok, tyvärr hade hon missat att sista kapitlet hamnade om hur man avlivar, flår och styckar en kanin. Hennes elaka storasystrar skrattade gott åt hennes förfäran när hon upptäckte vad det stod... Hur som helst, har du kaninuppfödning?
    Lite svårt att förklara. Slaktkroppen ser ut som kyckling och tillagat ser det också ut som kyckling. Smakar inte som kyckling utan som... kanin. Nja, säg en blandning mellan kyckling och gris då ;)

Nej, inte uppfödning. Har bara några kaniner för eget bruk.
  • Boothwalker
    Solan skrev 2011-02-20 20:44:10 följande:
    Lite svårt att förklara. Slaktkroppen ser ut som kyckling och tillagat ser det också ut som kyckling. Smakar inte som kyckling utan som... kanin. Nja, säg en blandning mellan kyckling och gris då ;)

Nej, inte uppfödning. Har bara några kaniner för eget bruk.
    Min kompis kom för nåt år sen underfund med varför kycklingen hos hennes farmor och farfar smakade annorlunda än hemma. De fick kanin men de vuxna sa att det var kyckling för att barnen skulle äta. De söta kaninerna fanns ju på gården...

Jag skulle kunna äta både kanin och marsvin. Men har svårt att äta djur jag känt. Så helst nån annans. Har lite problem med att jag skulle vilja självhushålla och ha egna grisar och sånt. Eftersom jag teoretiskt vill äta dem men egentligen inte eftersom jag känner djuren. Men man kanske vänjer sig.

Och det är skillnad på att äta gräsätande djur som marsvin och kaniner och köttätande djur som hundar och katter (och människor som vissa av nån anledning drog in i diskussionen, för människor och marsvin är ju samma sak *not*)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Lavish

Men det var väl bättre att ni åt honom än att ni bara dödade honom och begravde honom? Nu kom ju hans offer till nytta iaf. Förr i tiden så höll väl de flesta familjer djur i syfte att käka upp dem så småningom. Det är bara naturligt.

• MammaG
    Fru U skrev 2011-02-20 19:36:33 följande:
    Jag föreslår att du börjar med det själv så att du inser hur ologisk din tankegång är. Bönder gör det nämligen varje dag.
    Sorry, men bönder har inte lov att slakta hur som helst, de heller.
  • Fru U
    MammaG skrev 2011-02-20 22:11:17 följande:
    Sorry, men bönder har inte lov att slakta hur som helst, de heller.
    Förvisso, men de får slakta dem vilket skribenten påstod att de inte fick
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Aniko
    Fancy Face skrev 2011-02-20 19:29:08 följande:
    Du kan ju inte gemföra det med att slå ihjäl sitt husdjur o sen äta det? Har du ett sällskapsdjur själv= En hund eller katt? Hade du kunnat döda de djuret o sen äta det?

På en ö hade man fått döda ett djur som du inte har en sk relation med o älskar. Inte alls samma sak.
    "gemföra"??
  • Aniko
    Fancy Face skrev 2011-02-20 19:35:57 följande:
    Lämnar denna tråden nu, för man lär få skrivstop om jag fortsätter här..
    Har lämnat min synpunkt!

Sjuka folk finns det överallt...
    liksom dumma, humorlösa analfabeter
Svar på tråden Vi åt upp dotterns marsvin