• Avena

Hur mycket sover ni per dygn??

Jag är nyfiken på hur mycket normala människor sover. Inte enligt läkarvetenskapen eller liknande utan ni riktiga människor!

Det känns som att jag sover väldigt mycket och funderar över om jag verkligen har ett så stort sömnbehov eller bara har blivit försoffad. Eller annat...?

Nu har jag för tre veckor sen fått barn nr tre så klart man är lite trött, men jag sover nog nio-tio timmar varje natt och sen en eller två extra timmar på dagen (om jag har möjlighet såklart, vilket jag oftast har...). Sömnen blir ju avbruten av någon amning och barn som vill något vilket kanske gör att den inte är så effektiv, men iaf. Mer än TIO timmar per dygn!?
    Borde jag inte vara utvilad istället för seg och trött jämt...?

Hur mycket sover ni?
    Skriv gärna en kommentar också. Om det är bara nattsömn eller även dag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket sover ni per dygn??
  • Gurkan

Röstade på första alternativet. Har en tio månaders här hemma som ännu inte sovit mer än max tre timmar i sträck. En "normal" natt får jag kanske sex-sju timmars sömn med en två-tre uppvak och kanske någon timme sömn på dagen.

• La Lola

6 timmar i bästa fall.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Pia och Elna

7-8 timmar somnar nog vid 11 och går upp mellan 6 och 7 när dottern vaknar. Hon brukar iof väcka mig på natten också men det är oftast bara en gång och då somnar vi om snabbt. Sen passar jag oftast på att ta någon timme när hon sover middag.

Fast inatt vaknade hon strax efter fem och ville inte sova längre så nu är jag rätt trött och kommer nog somna tidigare.

• Luulu

Runt 9-10 timmar om man bortser från att sonen kan vakna nån gång under natten.  =)
    sover endast på natten och aldrig dagtid.

Mamma till Wilde 091230 & en till i magen - louisevestin.blogspot.com/
  • Indillia

2-3 timmar. Ibland kan det bli en timme extra under dagen. Jag känner mig okej. 

• snillis

6-7 timmar - ofta med ett gäng uppvak.
    Helt värdelöst med andra ord.

Sov 8-9 timmar non-stop per natt innan barnen. 

• lövet2

Ca 6 timmar. Blir det mindre, så behöver jag ta en tupplur under dagen.

• Archandra

Behövs sömn? Nej skämt åsido... är just nu småbarnsförälder och har en dotter som vill amma 5-7 ggr per natt. Normalt sett hade jag däremot önskat att få sova 8-9 timmar per natt.

• Miew

Jag sover ca 6 timmar per natt, men ibland behöver jag en rejäl sovmorgon.
    Har fullt upp hemma med tre barn och kennel och anduppfödning.
    Lägger mig kanske 23.30 och går upp 05.20(fast snoozar en gång )

Viggo & Gry & Veras mamma
Svar på tråden Hur mycket sover ni per dygn??