Inlägg från: Candelavern |Visa alla inlägg
  • Candelavern

Pojke i klänning?!

ängelenfrånovan skrev 2011-02-24 22:09:21 följande:
    Jag ser ingenstans där det står att barnet valde klänningen själv?
    Men om det nu är så att pojken ville ha klänning så är det en annan sak för mig ,jag personligen skulle inte låta min son ha klänning.
    Det är såklart provoserande av mamman om hon nu valde det själv med tanke på att pojkar inte har klänning normalt.
    Bara för att det är en pojke eller flicka så tycker jag inte heller att flickan måste kläs i rosa och söta toppar utan kan ha svart och blått tex men just klänning och strumpbyxor på en pojke..kom igen det är provoserande :) 
    Jag tycker man ska låta barnen själva få välja om man vill vara annorlunda eller inte och inte för att föräldrarna vågar sticka ut och göra annorlunda.

Jag ser ingenstans att mamman valt ÅT barnet? Varför anta det värsta liksom...
  • Candelavern

Med tanke på hur dömande många är i den här tråden, och ifrågasätter barns kläder, inför barnen dessutom, och hur ni ser på dessa barn är det inte konstigt att det finns barn som växer upp och mobbar andra barn. NI tutar i era barn vad som är "normalt" och vad som är "konstigt". Ni borde skämmas ta mig fan.

• Candelavern

Jag har ärligt talat extremt svårt att tro att det finns människor som tvingar på sina söner klänning mot deras vilja, men klart att det finns idioter i alla läger. Det verkar dock vanilgare att man begränsar sina barn och inte tillåter dem ha vissa plagg eftersom de råkar ha en snopp istället för snippa.

• Candelavern
    Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 09:35:21 följande:
    Aldrig att mina pojkar skulle få gå i klänning. Dom skulle aldrig vilja det heller. Dom vet att det är tjejer som har det. Likväl som smink o.s.v. Killar och tjejer är olika. Punkt slut. Man ska inte klaga om barn blir retade om man väljer såna kläder. Jag som förälder vägleder och hjälper mina barn för att underlätta deras liv. Ett barn kan inte bestämma vissa saker. Där vet vi vuxna bättre.
    Det är ditt jobb att vägleda och hjälpa dina barn ja, men du har inga problem med att lära dem att det är ok att reta andra barn om de inte gör som ni?

Fy fan.
  • Candelavern
    Anonym (blä) skrev 2011-02-25 09:25:43 följande:
    Vet en tjej som klär sin som i typiska tjejkläder och rosa nagelack för att hennes önskan är att han ska bli feminin och till slut gay, för då kommer sonens pappa inte vilja ha med sonen att göra enligt mamman.
    Hon jublar och peppar sonen att bli så tjejig som möjligt! Hmm.. Normalt? -Nej! Inte enligt mig.

Hade nog själv inte velat köpa klänning till min son som han ska klä sig i som "normalt", däremot kanske kanske en prinsessklänning som utklädnad.
    Men vad i hela friden har det med genus att göra? Den mamman du pratar om har ingenting med genus att göra, hon har uppenbart djupa problem.
  • Candelavern
    Anonym (fattar inte) skrev 2011-02-25 09:48:47 följande:
    Nej det är ju förälderns fel om ungen blir mobbad. Det är ju tack vare dom som deras barn blir mobbade. Om man vill bevisa något kan man väl börja att ändra på sin man och låta han gå i klänning. Söner tar ju ofta efter sin far. Så börja så om ni vill ändra något..
    Det är tack vare föräldrar som DU som tycker det är helt ok att mobba små barn som de blir mobbade. Tro inte att du inte för över din inskränkta syn på dina barn.
  • Candelavern
    Anonym (fattar inte) skrev 2011-02-25 09:53:06 följande:
    Har jag sagt att jag tycker det är okej? Men det är så verkligheten ser ut och det är dags att acceptera det istället för att använda sina barn som små experiment.
    Varför ska man acceptera att små barn blir mobbade för att det finns föräldrar som lär sina barn att vissa kläder är förbjuda beroende på om man har en snopp elelr snippa mellan benen.
    Nu har jag ingen son, men om jag hade en son och han ville ha klänning på sig skulle han få ha det, precis som jag låter min dotter ha klänning om hon vill det (beroende på väderlek naturligtvis). Det är ju en vedervärdig syn på saken. "Ja, barn mobbar men det är så det är". Örk.
  • Candelavern
    Anonym (V) skrev 2011-02-25 10:44:22 följande:
    Jag skulle inte klä min son i klänning, jag hade sagt till honom att flickor har klänning, inte pojkar.

Och nu kommer jag få skit för det, så det är väl bäst att vara anonym annars blir man väl halshuggen
    Nej jag tänker inte ge dig "skit". Men en sak jag tänker rent spontant är att ditt barn mycket väl kan bli ett sådant barn som talar om för andra små barn (om han träffar några) att "du kan ju inte ha klänning, den är för flickor" och därmed sänker en annan liten pojken självkänsla totalt. Behöver ju inte bli så, men vilka är annars dessa barn som mobbar om inte de som fått "veta" vad man "ska" och inte "ska"?
  • Candelavern
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 11:05:47 följande:
    Men snälla människa. En klänning är till för flickor och kvinnor. Så allt barnet i så fall säger är ju sanning. Eller ska man lära sina barn att ljuga? Om din pojkvän/sambo/man tar på sig en klänning då accepterar du de? Följer me glatt ut på krogen eller liknande. För du får ju ABSOLUT inte säga att *du kan ju inte ha klänning. den är för flickor* Och de kan ju sänka självkänslan.

Får jag en son så kommer han då också veta att en klänning bär flickor, inte pojkar. Bara för att han inte har en rosa spetsklänning på sig så betyder de inte att han kommer bli ett mans svin som tror att kvinnorna sköter allt i hemmet. De kallas UPPFOSTRAN! Inte utklädnad i kvinnliga kläder..
    Gud, jag hoppas verkligen inte att du använder byxor. Det vore den största formen av hyckleri om du gör det med tanke på att det inte alls var länge sedan vi kvinnor inte fick ha byxor och vilket ramaskri det blev när kvinnor tog på sig manskläder. Förstår du hur de fick kämpa för detta? Men det var enligt ditt sätt att se det fel?

Vaddå om jag "låter" min man? Jag har överhuvudtaget inte med hans läder att göra, i vårt förhållande avgör vi själva vilka kläder vi känner oss bekväma i.
  • Candelavern
    Anonym (V) skrev 2011-02-25 11:07:17 följande:
    Ja jo, men flickor har klänningar, inte pojkar. Varför kan man inte lära dom från början att det är så, för dom ska ju ändå lära sig det nån gång? När man ska man då tala om för barnen att det är så? För det finns inga tonåringar eller vuxna män som går runt i klänningar, såvida dom inte är transvestiter då, och dom har ju fått lära sig det nån gång hur det är.
    Det finns visst.
Svar på tråden Pojke i klänning?!