Inlägg från: Candelavern |Visa alla inlägg
  • Candelavern

Pojke i klänning?!

Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 11:21:22 följande:
    Nej jag är inte gud. Och de finns byxor som är gjorda för kvinnor. Sen finns det byxor som är gjorda för män. Sen för att du i din fantasi lever tillbaka på 40talet eller liknande är inte mitt problem. Jag förstår inte, vad har byxor med detta att göra? Som sagt, finns byxor som är GJORDA för kvinnor som inte MÄN ska ha på sig i dagens samhälle. Men det finns inte klänningar som bara är GJORDA för kvinnor som män ska ha. Ja men de är ju bra för dig att du tycker de är ok om din man går runt i kvinnliga kläder.
    Det fanns inte byxor gjorde för kvinnor när de började använda det heller. Är det så att du inte vill förstå vad jag skriver?
  • Candelavern
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 11:30:37 följande:
    Var står de att ja inte förstår? Ja skrev att du fantiserar dig tillbaka till 40talet elr liknande där de inte fanns. Men NU finns de. Eller hur? Byxor enbart för kvinnor. Så det var ett otroligt kasst inlägg av dig att jämnföra. Du kan ju komma tillbaka om 60 år då kanske rosa klänningar me spets är gjorda för män också.
    Ja, om tillräckligt många vågar låta sina söner gå i de kläder de finner bekväma så.Varför måste de ha rosa spetsklänningar just? Det verkar inte finnas andra alternativ i din "fantasivärld"
  • Candelavern
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 11:36:13 följande:
    Klä du dina söner i klänningar. Mina kommer då aldrig att behöva bli förnedrade på de sättet.
    Jag har ingen son, men tro mig, om jag får en så får han själv välja, vill han ha klänning får han, vill han inte ska han inte ha det heller. Mina barn ska aldrig behöva bli begränsade på det sättet.
  • Candelavern
    Veladis skrev 2011-02-25 11:39:21 följande:
    Därför att traditioner, normer och värden är dynamniska och ständigt förändras. Det som är rätt och riktigt nu gällande visa företeelser är historia om något decennium.

Om vi inte hade stridit emot normer, traditioner och etablerade kultur- och samhällsyttringar osv det genom vår historia hade världen sett helt annorlunda ut. Vi hade kanse fortfarande levt på stenåldern.

Eller aldrig klivit ner ur träden...
  • Candelavern
    Anonym (K) skrev 2011-02-25 13:30:21 följande:
    Bara om någon talat om för hammaren att det är en spik
  • Candelavern
    deep purple skrev 2011-02-25 13:34:57 följande:
    Spiken kanske inte heller vill vara en spik heller medan mamman kämpar för sin sak
    Spiken kanske vill välja själv och inte bli kränkt och få veta att den är "fel" och om spiken har tur har den en mamma som lyssnar på sin spik.
  • Candelavern
    Elit skrev 2011-02-25 15:01:42 följande:
    Nej absolut inte. Du har nog inte greppat vad diskussionen handlar om. Handlar inte om att få syssla med en idrott tillsammans utan om man skall klä sitt barn i kulturspecifika kläder som är för tjejer bara för deras mamma vill påvisa en politisk övertygelse och använder sitt barn som marionett.
    Nej, diskussionen handlar om att inte neka sitt barn vissa kläder för att barnet ifråga har en snopp, eftersom det finns grottmänniskor kvar som tror att barnet blir bög av det och lär sina ungar att det är helt ok att mobba snoppbäraren.
  • Candelavern
    sannapannapådal skrev 2011-02-25 16:14:16 följande:
    Ja? Jag pratar också om barn. Jag hade skrattat högt om jag sett ett barn
    med klänning och handväska. ELLER så hade jag förmodat att han skulle
    på maskerad.
    Killar ska inte klä ut sig till tjejer, ser bara löjligt ut.
    Varför utsätta sitt barn för risk att bli mobbat?
    Fattar inte
    Och vafan för slags människa är du egentligen som du börjar asgarva åt ett litet barn? Inte konstigt alls att det finns mobbare.
  • Candelavern
    Elit skrev 2011-02-25 16:26:11 följande:
    För att man vill? För att man tycke det är roligt?

Nu vill jag inte säga att man skall håna barn men kan det kanske är lika bra att lära den vissa tycker än att de skall tänka det i stället? Sannapanna67 skulle dock kunna föra argumentet att eftersom (föräldern) i det här fallet bryter mot normen så kan Sannapanna67 också göra det och skratta ; )
    Jag hänger inte riktigt med i ditt andra stycke?
    "Nu vill jag innte säga att man ska håna barn men kan det kanske är lika bra att lära den vissa tycker än att det skall tänka det istället"?
  • Candelavern
    sannapannapådal skrev 2011-02-25 17:45:34 följande:
    En kille kan klä sig i vilka färger han vill, allt måste
    inte vara grått, vitt och svart.
    Men varför klä sig i klänning? Om inte bara för att provocera?
    Och låta sina klasskamrater ha nåt kul att berätta när de kommer hem?
    Klassens clown liksom
    Den stackars killen har säkert en mamma som är övertygad om att hon
    har en "hen", och vill visa det för omvärlden.
    Han får ha vilka färger han vill men inte vilka plagg han vill?
Svar på tråden Pojke i klänning?!