Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Pojke i klänning?!

Ja tänka sig ... en pojke i klänning !Förvånad

Han tyckte väl att han var fin ?

Jag förstår inte riktigt problemet ?

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Nenne666 skrev 2011-02-25 21:48:09 följande:
    Vill man bryta mot några eventuella normer gör man det inte genom sina barn som får ta smällarna...den som inte insett hur hårt det kan va på dagis samt skola har ingen koll alls.
    Vill man förändra normer, får pappan i huset dundra in med rosa klänning själv på sin arbetsplats samt in på ica...barnent ska inte ta det. Thats it.

SEN, när debatten e utplånad å accepterad...klä på ditt barn hur många klänningar du vill-fine!
    eh fast det kan vara så att pojken själv bett om att få ha klänning .. det behöver ju inte vara så att föräldrarna har trugat på honom klänning för att visa att de är PK ..

Finns en kille på min dotters dagis som ofta kommer i klänning , han vägrar byxor ... så vad är problemet ?

Sen kan man inte sitta och vänta på att alla pappskallar ska ändra åsikt och acceptera oliktänkande ... man måste få uttrycka sig och vara den man är . Livet blir förbannat trist annars .
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2011-02-25 21:58:56 följande:
    Fast det där blir ett moment 22, för så länge ingen klär barn annorlunda så blir det ingen förändring. För vuxna förändrar sig inte så värst.
  • TheCoopers
    Nenne666 skrev 2011-02-25 22:06:13 följande:
    Jodå, tonåringar e bra på att förrändras å sätta sig emot normer utifrån sin egen vilja med risk för att ta skit, låt dom göra det. Dom har garderat sig i huvet va dom kan få utstå å står på sig.....men ett barn? För att vuxen vill...för att vuxen inte vågar det han själv vill och låter sin unge gäöra det...det e fan illa.
    Nej det är illa när man räds att vara den man är och gömmer sig i en skokartong där alla är lika med randiga POP kläder .

Det är förbannat illa !
  • TheCoopers
    Veladis skrev 2011-02-25 22:07:10 följande:
    Jag vet att min förskola inte representerar alla förskolor. Men eftersom vi ofta diskuterar sådana här frågor i olika pedagogiska formum så kan jag tala för många andra förskolor och pedagoger också. Dessutom har jag ju genom yrke och utbildning kunskaper i hur barn och barns samspel utvecklas och fungerar. Barn under 4-5 år ifrågasätter sällan andra personers utseende eller kläder i negativa ordalag. De undrar helt enkelt varför tanten har slöja eller kompisen nagelack för att de är nyfikna, inte elaka. Retas gör de av helt andra orsaker, även om kläder, likväl som legobyggen, pappas pudel eller mammas yrke kan bli inblandade i retet sekundärt.

Jag tycker det är tråkigt att man har  en sådan negativ och svart syn på små barn som elaka och hårda. Det stämmer inte med verkligheten. Visst är inte barn alltid snälla mot varandra, men det är inga horder av plågoandar och luttrade mobbar  vi talar om i förskoleåldern.
    Min yngsta dotter kallas OFTA en pojkflicka ... hon är atletisk , åker skateboard redan ( 4år) spelar fotboll , älskar sina fotbollskläder och bryr sig inte alls om klänningar eller vad hon har på sig .

Jag fattar inte .. är hon inte bara en flicka ?

Ok att hon inte springer omkring i prinsessklänningar .. men är det det som flickor ska göra för att vara tjejiga ?
  • TheCoopers
    Nenne666 skrev 2011-02-25 22:10:13 följande:
    Som förälder äör man allt för att skydda sina barn för att komma i otakt med andra....fram till han kan stå för sig själv å möta kritiken.
    Till dess förklarar man att hemma lär det va ok, men inte ute... Det e så det funkar.
    Det e inte bara i den här frågan man fostrar sina barn i hur 'det funkar'.

Dresscode, hört talas om det?

Skulle jag dundra in på mitt jobb i jeans får jag gå hem å byta...thats it.
    Dresscode för barn ? Du skämtar ?

Mina barn uppfostras att bli trygga i sig själv och skita i idioter som inte vet bättre . De ska våga stå på sig och vara sig själva . Det är en enorm rikedom att vara den man är . OAVSETT vad andra tycker .

Ska min dotter dumpa skateboarden och klä sig i klänningar då enligt dresscode ???

Eller ska jag uppfostra henne att det är OK att vara en sk "pojkflicka" ?
  • TheCoopers
    Carolita skrev 2011-02-25 22:11:57 följande:
    det spelar ingen roll om din son är "grabbig" och gillar ditten och datten. Hur kan du låta han klä sig i flick kläder till dagis m,m.??

Allt det här handlar om hur hjärnan är byggd för det börjar när barnet är en liten cell.  Ni kan ju ta och kolla upp det om ni vill eller fortsätta att debattera fram och tillbaka här.
    Ja då kanske min dotter är en sån där "lesbisk" Förvånad
  • TheCoopers

Man kan väl omöjligen få mindre penis för att man använder klänning ? 

• TheCoopers
    Nenne666 skrev 2011-02-25 22:15:53 följande:
    Men om du själv känner att du befinner dig i en skolkartong-kliv ut då. Det är inte ditt barns uppgift att leva ut det du själv vill uppnå. Skydda dom från så mkt ont du kan... utan att sluta vara öppen...förklara hur det funkar...sen tar ditt barn ett eget beslut vid mogen ålder och barnet kommer förstå varför du inte tillät klänning vid hans ålder och den tidsepoken han befann sig i....det lär uppskattas som ren å skär jävla omtanke.
    Jag lever inte ut . Jag låter mina barn vara dem de är . STOR skillnad .

Se min äldsta dotter har sprungit i klänningar sedan hon kunde gå och den yngsta är inte det minsta intresserad utan vill hellre springa runt med "Ibrahimovic" på ryggen . De väljer själva .
    Inga problem för mig - och jag letar inga problem .

Nu har jag ingen son - men skulle han vilja ha en klänning hade han fått det och hade han velat ha en tröja med Spiderman på hade han fått det . Varför krångla till det ?
  • TheCoopers
    Scarlett skrev 2011-02-25 22:17:57 följande:

Den här gossen skulle alltså inte vara "normal"? Löjligt!
    Oh no ! Han är ärrad för livet och utlämnad till alla "mobbare" . Fy dig !

Svar på tråden Pojke i klänning?!