fönster mot vägen skrev 2011-02-26 15:21:11 följande:
Självklart inte. Men det får finnas gränser. Dottern får klä sig som hon vill så länge det ser okej ut. Likadant kommer det vara för pojken när han blir större. Klänning och kjol och andra tjejkläder kommer han ej få ta på sig!!!!!! Precis som han ej kommer få ha långt hår.
Dottern väljer mer än gärna kläder på morgonen...och hon får själv välja vad som ska handlas. Men skulle hon komma något som verkligen inte passar säger vi nej.
Vad är det för mening att vara kille och se ut som en tjej? Eller tvärtom.
Hur svårt kan det vara???
Vet ej om du har några barn och hur du uppfostrar dem. Men har du pojkar kanske du tillåter dem ha axellångt hår...
Skulle jag ha barn skulle de få se ut som de vill, så länge det inte är direkt skadligt för dem (och då menar jag fysiskt, inte socialt).
Och nej, du har fel. Killar är inte killar och tjejer är inte tjejer. Däremot är vi alla individer. Könet har faktiskt extremt litet påverkan på vår personlighet, utöver det som vi blir LÄRDA att vi ska vara olika på.
Jag finner det fortfarande fascinerande att kanske en procent av vår kroppsmassa ska avgöra hundra procent av vår personlighet.