Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Pojke i klänning?!

mysfaaktor skrev 2011-02-26 15:54:19 följande:
    Alla skäggiga hårdrockare med långt hår ser ut som tjejer? :D
    Men snälla Mysfaaktor, till och med bibeln uttalar sig ju om det där!

Du känner väl till historien om den urstarka och ubermacho Simson och Delilah? Han hade kort, manligt hår, men när Delilah förrådde honom och fixade till löshår på honom, så att han blev kvinnlig, så blev han ursvag!

Eller vänta nu...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:13:24 följande:
    Visst kan de ha klänning men då får de vänta sig sura blickarDrömmer. Du verkar misstolkar allt så att det får det resultatet du önskar.
    Jag förstår verkligen inte varför det ska vara acceptabelt att vuxna mobbar barn för att de inte är som alla andra. Säg mig, är det lika OK att blänga surt på, säg, invandrarbarn? Handikappade barn?
  • Dorian Ertymexx
    ricken skrev 2011-02-26 16:21:23 följande:
    Har du massa fruar är det väl bara high five det har dom flesta killar. Tror inte man åker på däng för det.
    Kubaner har alltid minst 2 brudar samtidigt. Känner flera stycken.
    Nej, jag är helt ogift, men tack. ;)
  • Dorian Ertymexx
    Pejgan skrev 2011-02-26 16:24:35 följande:
    Men det är ju bara för att jag inte vill gifta om mig. Och för att du skulle sno mina klänningar och mitt smink
    Haha, ja, jag har fortfarande inte kommit över detta... ack och ve... ;)
  • Dorian Ertymexx
    ricken skrev 2011-02-26 16:26:38 följande:
    Ok så om du inte är gift så är du pollygam i teorin men inte i praktiken? Kanske vill ha många frua?
    Ricken, om du är singel, är du inte monogam då? Monogami är en inställning, inte ett sätt att räkna antalet fruar på (även om det i sin ursprungliga betydelse betydde just det förstås).

Jag är polygam, eller polyamorös som en del kallar det, för att jag kan tänka mig att ha fler parallella relationer. Oavsett om jag är singel, har en eller flera flickvänner, eller är gift. :)
  • Dorian Ertymexx
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:28:01 följande:
    Uppfostring är det mobbing! Du kanske lär dina barn att hårdrock är den bästa musikstilen och att semlor är avskyvärda. Är du ond då för att du inte lär dina barn att även klassisk musik och negerbollar är bra?Flört
    Fast varför skulle jag lära mina barn något sådant? Mina barn får lära sig själva vad de tycker om att äta, lyssna på eller bära. Jag gillar inte exakt samma musik som mina föräldrar, vet du. Och definitivt inte samma mat.
  • Dorian Ertymexx
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:33:14 följande:
    Nej en klänning är ingen särk och smink är inte kamouglagemålning.
    Det där får du ta upp med Giftfri, han håller visst inte med vad jag förstått, för honom är det vad man kallar plagget som är det viktiga. :P
  • Dorian Ertymexx
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:43:18 följande:
    Man påverkas omedvetet av sin uppväxt. Om ni aldrig äter pölsa hemma lär sig dina barn att pölsa är något konstigt. Äter ni raggmunkar på fredagarna får de positiva vibbar av det. Och även om du inte har samma musiksmak som dina föräldrar tror jag säkert att du påverkats av dem.
    Nope. För om vi äter raggmunkar, och jag hatar raggmunkar, så kommer jag tvärtom bli än mer hatisk mot raggmunkar om jag tvingas i skiten konstant. Vad jag gillar är inte beroende av vad vi åt hemma, eller vad mina föräldrar gillar. Det finns mycket de kan påverka, såsom till viss del livssyn, syn på social rättvisa och liknande, men smak påverkar de mycket litet. De älskar tex sushi och fisk, jag avskyr fisk.

Vad gäller musiksmak är det faktiskt snarare jag som påverkat min mors musiksmak än tvärtom. Sedan har vi gått olika vägar, men det var jag som hittade ny musik hos mina vänner som påverkade hennes musiksmak när jag var fjortis.
  • Dorian Ertymexx
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 16:54:02 följande:
    Många unga flickor kan visserligen säkert sminka sig för att inte synas. Är de alltid sminkade annars /umgås med sminkat folk så sticker de nog ut mycket om de inte gör det.

Jag utgår ifrån att det naturella är att man inte sminkar sig. I det läget sminkar man ju sig för att synas lite extra (och kanske dölja vissa saker). Kamouflerar sig gör man för att inte synas alls.
    Ahem. Smink används oftare för att INTE synas bland unga kvinnor. De döljer sig helt bakom smink. De kunde lika gärna använt en mask eller vackert broderad burka liksom. Det är få som använder smink för att effektivt framhäva sina drag, snarare än dölja dem.
  • Dorian Ertymexx
    DenNamnbitne skrev 2011-02-26 17:01:51 följande:
    Nej, mods och hippies är ju idealet! Leve 60-talet.
    Och ni som gillar korthårigt tycker, vad, att 50-talet var bättre? Yay för segregation, ryss-skräck och ärkekonservatism och hyckleri?
Svar på tråden Pojke i klänning?!