• Anonym (urk)

Fler som genomlevt stambyte?

Hur kände ni det? Aldrig mer säger jag, aldrig! Det är ta mig sjutton smuts överallt, och grejer överallt. Arbetarna tar ingen hänsyn heller....usch.

• Svar på tråden Fler som genomlevt stambyte?
  • Fru U
    Anonym skrev 2011-02-26 16:28:25 följande:
    Denna tråden är jättebra ju, får massa tips som kommer underlätta massor. Papperstallrikar ska jag definitivt komma ihåg att köpa.
    Och plastbestick.

Om ni inte får avlopp i trappan så köp nån dunk till avloppsvatten (kommer säkert att hända att ni kokar potatis eller borstar tänderna eller nåt sånt) så kan ni tömma den istället för att ta med kastrull o dylikt ut
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • sirisdotter
    Fru U skrev 2011-02-26 15:32:29 följande:
    Så glad jag blir över att du hajjat att ni själva betalar För det brukar de flesta inte förstå (de tror att det finns fonder o dylikt, men extrabostäder skulle betalas av de själva och det blir dyrt när det är många veckor)

Förstår att det inte var enkelt med en så liten etta
    Precis!   Bott i två bostadsrättsföreningar där vi gjort stambyte -  ingen evakueringslägenhet åt någon.  I ena föreningen fick en styrelsemedlem som jobbade natt bo i föreningslokalen när det bankades som värst.
  • Fru U
    Jäjd skrev 2011-02-26 16:30:28 följande:
    Ja de påstår ju att det städas 2 ggr i veckan men jag har noterat att de två dagarna spolas endast golvet av och sen är det klart eftersom samma skit finns kvar på samma ställen.
    Det hjälper inte att beklaga sig heller, så jag har bara försökt härda ut.
    Så ska det verkligen inte gå till . Det tråkiga är att ingen orkar "bråka" om det för innan nåt sker är det över för en själv
  • Anonym
    Fru U skrev 2011-02-26 16:29:52 följande:
    Många av de äldre här har faktiskt gjort så. De har flyttat in till varandra eller i varje fall gått hem till varandra för att äta och duscha.

Och de som inte kunnat hämta vatten själv har fått hjälp av grannarna. Alla hjälps åt på ett sätt som jag inte trodde de skulle
    Vad roligt! Våra grannar är inte så sociala med varandra, mest kallprat i hissen så de kanske inte vill ha "främmande" i sin lägenhet. Men kanske blir det som du skriver att man går ihop just för denna saken för att det drabbar alla och ingen vill stå ut med skitiga utetoaletter. Gud vad skönt det hade varit om man kunde lösa det så. Får sammankalla ett möte hehe.
  • Fru U
    sirisdotter skrev 2011-02-26 16:32:02 följande:
    Precis!   Bott i två bostadsrättsföreningar där vi gjort stambyte -  ingen evakueringslägenhet åt någon.  I ena föreningen fick en styrelsemedlem som jobbade natt bo i föreningslokalen när det bankades som värst.
    Två?! Jösses, jag är inte avundsjuk.
  • Jäjd
    Anonym skrev 2011-02-26 16:31:27 följande:
    Bor du i samma ghetto som mig kanske?

Jag blir helt spyfärdig när jag läser detta, hur stod du ut?! Visst, man har kanske inte så mycket att välja på.
    Om det blir så illa här så kommer jag muta mina föräldrar så vi får bo där, eller iallafall duscha där. Jag kan inte se sånt nasty skit och sedan gå upp i lägenheten igen och äta frukost, jag kommer ha mardrömmar för guds skull. Jag är fruktansvärt lättäcklad visserligen.

På ett sätt blir jag mer "rädd" när jag läser om era erfarenheter, men samtidigt ska skönt att få höra hur ni gjort för att underlätta vardagen så man kan förbereda sig.
    Haha, ja kanske Bra att jag inte klistrade in bildbevisen.... Kräks

Ja jag satt därinne första dagen och grät. Sen blev jag förbannad och sen har jag härdat ut. Jag vet ärligt talat inte hur jag stått ut, och är oerhört imponerad av mig själv!
    Jag som hatar allt som har att göra med camping, osanitära omständigheter öht, och allmäna utrymmen som delas med patrasket. ;)

Nu var detta förstås mest rena sabotagen, så bajs och sånt behöver man normalt sett inte se annat än i toaletten där folk ej spolat.
  • Anonym (urk)

Här städas inte toaletten eller duschen alls om inte JAG gör det eller sambon. Jepp, så är det tyvärr. URK.

• Fru U
    Jäjd skrev 2011-02-26 16:34:36 följande:
    Haha, ja kanske Bra att jag inte klistrade in bildbevisen.... Kräks

Ja jag satt därinne första dagen och grät. Sen blev jag förbannad och sen har jag härdat ut. Jag vet ärligt talat inte hur jag stått ut, och är oerhört imponerad av mig själv!
    Jag som hatar allt som har att göra med camping, osanitära omständigheter öht, och allmäna utrymmen som delas med patrasket. ;)

Nu var detta förstås mest rena sabotagen, så bajs och sånt behöver man normalt sett inte se annat än i toaletten där folk ej spolat.
    Alltså jag är med dig. Utegrejer (camping o dylikt) not my thing. Men jag kan ju och vet att det går över (men vi äger ju lägenheten så vi ser det nog annorlunda än när man bara hyr)
  • Anonym (urk)

Jaded: Satt och grät första dagarna jag med över detta men nu har man fått bita ihop bara. Är impad av mig själv att jag står ut också haha.

• Jäjd
    Fru U skrev 2011-02-26 16:32:51 följande:
    Så ska det verkligen inte gå till . Det tråkiga är att ingen orkar "bråka" om det för innan nåt sker är det över för en själv
    Nej jag vet. Vi har fotat allt sånt här och mailat in till värden som blir så upprörda så, och så lovas det dyrt och heligt att det ska "skärpas" med säkerhet och information, och bladibla men eftersom folk som har tillgång till bodarna är grisarnas grisar så hjälper det inte att de spolar sitt vatten på golvet två ggr i veckan. Det hade inte ens räckt om folk uppförde sig som folk.
    Tyvärr.
    Och nu känner jag precis så, vi har några dar kvar och jag tycker mest synd om dem som ska påbörja sina 8 veckor istället.
Svar på tråden Fler som genomlevt stambyte?