Fler som genomlevt stambyte?
Hur kände ni det? Aldrig mer säger jag, aldrig! Det är ta mig sjutton smuts överallt, och grejer överallt. Arbetarna tar ingen hänsyn heller....usch.
Hur kände ni det? Aldrig mer säger jag, aldrig! Det är ta mig sjutton smuts överallt, och grejer överallt. Arbetarna tar ingen hänsyn heller....usch.
Två stambyten, ena gången hyrde jag en annan lägenhet i ca 4 månader när det pågick som värst och andra gången hade vi köpt en lägenhet där stambyte precis skulle genomföras och bodde kvar i vår gamla med dubbla hyror tills det var klart. Definitivt värt det! Skulle aldrig stå ut att bo kvar.
Är det bra företag som är byggherre samt bra och duktiga underentreprenörer så tar en stam ca 3-4 veckor att fixa till.
Jag jobbar som målare. Hur jävla lattjo lajban tror ni att vi tycker det är att komma in till sura å tvära hyresgäster?? Ni har ett par veckor på ett stambyte... många hantverkarare går från stambyte till stambyte. Den ena sura hyresgästen efter den andra....
Ofta är ett stambyte ett nödvändigt ont som måste göras.
Ett litet tips till dem som går igenom ett stambyte eller som ska göra det. Bemöt hantverkaren med ett leende. Ev kanske en kopp kaffe en fredag eftermiddag. Sätt fram en korg bullar innan ni går till jobb som dem får ta av. Man vinner mycket på att vara trevlig hur jävla jobbigt det än är. Hantverkare är förbannat trevliga och roliga människor som är lätta att ha å göra med om man själv bjuder till lite.
De pratar inte svenska
Jag jobbar faktiskt också hemma hos andra, så jag vet också hur det är. Jag ser ingen anledning till att bjuda hantverkare på fika (det jobbar ca 5 olika företag här och ca 10 pers som kommer och går under dagen) och jag ser helst att folk inte bjuder mig på något (de får dock gärna fråga om jag vill ha tex ett glas vatten)