Tvingad in i faderskap efter ett ons
Som rubriken lyder...
Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?
Som rubriken lyder...
Någon kille/man som upplevt eller upplever detta? Hur gör man?
Alltså detta är ett jätte svårt dilemma.. Å ena sidan så anser jag att mannen precis som kvinnan skulle ha rätt till chansen till abort (alltså avskriva sig sitt barn).. Men detta hade varit supersvårt att få att funka i verkligheten och det hade blivit ett barn som farit illa av det i slutändan..
Jag tycker INTE att mannen ska kunna tvinga kvinnan till abort.. Att göra abort är JÄTTE svårt för vissa kvinnor, för vissa kvinnor inte ett alternativ och för vissa är det som sagt ingetting alls.. Om man inte kan göra abort så ska man inte tvingas till det.. Samtidigt som man ska tänka igenom noga att det inte bara är man själv som ska kunna acceptera att pappan inte är där utan även barnet och vad det kan tänkas få för konsekvenser i framtiden..
Och att säga att man inte ska ha sex om man inte kan tänka sig att skaffa barn med personen i fråga känns lite väl gammalmodigt faktiskt.. Däremot borde varenda karl som har ons dra på sig en kondom ovasett om kvinnan säger hon har p-piller eller ej.. De är inte 100 % och som sagt 2 skydd är bättre än ett.. Detta kan man göra oavsett hur full man är bara man har det inprentat i hjärnan :-P.. Och japp jag vet att de flesta killar inte tycker det är samma sak MEN då får man oxå ta risken att få ett barn med det där ons
..
När min kille var tsm med sitt x (gemensam vän, med lite konstig personlighet) så fick hon alltid svälja p-pillret framför honom annars vägrade han ha sex med henne,, detta för att han inte ville ha barn med henne då hon inte var/är psykiskt stabil och är inget föräldramaterial.
dock gjorde han fel han med, med att endast förlita sig på p-pillren.