MissJP skrev 2011-03-02 16:19:16 följande:
För att det var den frågan du undvek.
Nej det är skillnad på att ta ansvar för en "olycka" och smita ifrån den.
Nu är det ju så att väldigt många älskade och välkomna barn inte alls var planerade. Man kan ta till sig känslor som inte fanns där innan det faktiskt fanns ett litet barn i magen. Jag tror att det är därför ni killar så mycket lättare kan dra för att ni inte kan känna det. Och just av den anledningen så ska ni inte heller ha något att säga till om i att behålla eller inte.
Offer? De som anser sig vara offer är ju männen som tycker att de har blivit "tvingade" till föräldrarollen.
Självklart ska man ta ansvar för sina beslut. Det är ju det jag påpekade. En karl som genom ett beslut släpper sina spermier lösa måste ju kunna ta ansvar för att de simmar in och träffar ägget.
BESLUT=ANSVAR så fint så
Ursäkta? Ska män inte få bestämma över sin egen situation för att.. vadå?
Absolut, släpper man sina simmare lösa utan några skydd eller liknande, är det bara att gilla läget. Men har man skyddat sig och gör så gott man kan för att undvika graviditet, men det ändå blir en graviditet, så anser jag att det kräver en diskussion. Då är inte situationen lika klar längre.
Det är då man måste sätta sig ner och ta ett gemensamt beslut, alternativt ta ett eget beslut och sedan stå för det själv.