• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • Vicha

Hej alla! Har nu rollat mig sen i början av mars och märker redan en liten skillnad!
    Har iof inte väldigt djupa och röda bristningar men mina vita och ljusa har minskar och liksom blivit mindre breda
    Jag rollade en gång i veckan först, tyckte huden tog längre tid på sig att återhämta sig då. Rollade inte för än jag inte var röd längre.
    Nu försvinner det röda mkt snabbare och det blir nog med kortare intervaller nu.
    Smörjer med aloe vera cream 84% från shopping4net

Hur går det för er andra? Kram

• Paradise

Nu har jag köpt en dermaroller och tänkte testa det här=) fast först tänkte jag köpa nåt serum, läste även någonstans att c-vitamin i pulverform är bättre för den som finns i krämerna försvinner. Så kanske man kan köpa nåt billigt serum och tillsätta lite c-vitamin i det man använder?

Men har ni smort in er med kräm innan med? På min bruksanvisning står det att man ska rengöra huden och även rengöra med tex klorhexin och sen rollar man efter ett schema de visar sen badda med vatten efterråt och även desificering (utan alkohol)  och sen smörjer man med serum eller annan hudkräm.

• Vicha

Jag har nog inte varit så superordentlig med att smörja innan roll.
    Har duschat vanligt, rollat och sen smort mig med biooil och aloevera.
    När det sen gått in i huden smörjer jag mig ett par mer ggr oxå.
    Jag tror alla gör olika faktiskt, man hittar nog ngt som passar en

• bsm

föresten hörni,,

när jag kollar 15dagar efter att jag rollat mitt högra lår så ser jag att huden där har lite streck kvar från dermarollern där jag rollat och huden ser lite mörkare ut där pågrund av att jag gör ett litet tryck när jag rollar så det blir streck som fortfarande är kvar... blir det så för er också?

däremot syns det inte streck så på ett annat ställe där jag rollade för ca 4veckor sedan sist. antar att strecken hunnit försvinna där med tiden eftersom jag låtit huden vila.

måste man vänta i 4veckor tills strecken försvunnit innan man rollar igen?:O tycker att det syns märken ganska långt tag efter att jag rollat lixom.. som jag sa, på låret syns det fortfarande streck efter 15dagar att jag inte rollat...

hur gör ni? :)

p.s. tycker att mina vita bristningar är mindre synliga :) (har enbart rollat på vita bristningar)

kramar     

• FeliciaB

Efter 1-2 månaders användning med min dermaroller är jag fortfarande lyrisk. Så fort jag bara fixar kamera så ska ni få se före och efter, många av mina bristningarna är nästan helt borta.

Fortfarande köpte jag min dermaroller från svenska www.softbeauty.se ifall någon är intresserad, billigt men hög kvalité. Har inget samarbete men funderar på att också kanske skapa en blogg och se om man kan få en ny, skulle kännas fint med helt nya nålar :) 

• Knallen12

Hej

Hoppas det går bra för alla. Jag ska nu köpa min första, en för ansiktet och en för bristningar.

Ni som köper från tradera. Vem köper ni av

Verkligen uppskattat om någon vill svara

Ha en härlig dag!

• intetnyttpåplusfronten
    Knallen12 skrev 2012-04-24 11:41:08 följande:
    Hej

Hoppas det går bra för alla. Jag ska nu köpa min första, en för ansiktet och en för bristningar.

Ni som köper från tradera. Vem köper ni av

Verkligen uppskattat om någon vill svara

Ha en härlig dag!
    tellustrade tror jag säljaren hette. Funkar jättebra, bristningarna på ena sidan är nästan borta! :)
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • partouze

Hur hårt brukar ni trycka som märkt resultat? Typ så hårt att det kommer blodpluppar eller bara lite röd om huden?

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?