• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • Elle83
    Fashionista1 skrev 2012-05-30 21:40:39 följande:
    Vill du dela med dig hur du gör? Hur ofta rollar du ? Vad har du för storlek på nålarna?  vore supertacksam för vägledning 
    Jag rollar 2 ggr/vecka. Med några dagars mellanrum så att huden får vila. Trycker ganska hårt tycker jag, men inte så att det blöder, inte medvetet iaf. Ibland kommer det nån bloddroppe. Jag rollar alltid i duschen och efteråt så rengör jag med desivon där jag rollat och sedan smörjer jag in mig med hudkräm/olja eller något annat mjukgörande. Ska visst vara bäst med nån vitamin olja eller liknande, så det tänker jag köpa när jag gjort slut på det jag har hemma sedan rengör jag rollern i kokat vatten efteråt.

Vet inte om detta är det ultimata sättet att rolla på, det märker jag om några veckor när resultatet förhoppningsvis kommer
  • extrajordgubb

Jag såg att många undrade om användingen av Dermaroller och jag ser inga riktiga svar, så jag klistrar in dessa instruktioner som jag hittade på www.skinroller.se.

1. Se till att området du ska använda din roller på är noga rengjort och att även rollern är rengjord. 2.Återfukta huden med lotion vid torr hud. Det kan underlätta när du rollar. 3. Koncentrera dig och stressa inte. 4. Rulla fram och tillbaka med raka drag och ett lagom tryck. Rulla ca 10 gånger åt samma håll för att sedan byta riktning. Du ska rulla i minst fyra riktningar: vertikalt, horisontellt och diagonalt åt båda hållen. (Se bilden ovan)

5. Efter behandling rekommenderar vi att du använder någon kräm. Detta då du nu skapat tusentals microhål och att huden nu mycket bättre kan absorbera alla de ämnen som finns i olika serum och vitaminkrämer. För optimalt resultat bör du kombinera din behandling med någon form av kräm eller serum lämpat för ditt ändamål. C-vitaminkrämer generellt är väldigt bra.
    Lycka till!

• Fashionista1
    extrajordgubb skrev 2012-06-02 20:07:42 följande:
    Jag såg att många undrade om användingen av Dermaroller och jag ser inga riktiga svar, så jag klistrar in dessa instruktioner som jag hittade på www.skinroller.se.

1. Se till att området du ska använda din roller på är noga rengjort och att även rollern är rengjord. 2.Återfukta huden med lotion vid torr hud. Det kan underlätta när du rollar. 3. Koncentrera dig och stressa inte. 4. Rulla fram och tillbaka med raka drag och ett lagom tryck. Rulla ca 10 gånger åt samma håll för att sedan byta riktning. Du ska rulla i minst fyra riktningar: vertikalt, horisontellt och diagonalt åt båda hållen. (Se bilden ovan)

5. Efter behandling rekommenderar vi att du använder någon kräm. Detta då du nu skapat tusentals microhål och att huden nu mycket bättre kan absorbera alla de ämnen som finns i olika serum och vitaminkrämer. För optimalt resultat bör du kombinera din behandling med någon form av kräm eller serum lämpat för ditt ändamål. C-vitaminkrämer generellt är väldigt bra.
    Lycka till!

tack för ditt svar, det var precis allt det jag undrade =) 
  • SunGirl

Åh, vilken härlig tråd!

Jag har lite bristningar på låren och lite på nedre delen av magen, men det stör mig ändå. Syns ju mer nu när man fått lite färg! Har tänkt länge på att inskaffa en dermaroller men inte vågat eller rättare sagt vågat mig på vilken storlek jag ska välja... Ska börja med att läsa igenom tråden från början!!

• Booxietrollet

Snälla ni, var försiktiga när ni köper rollerinstrument från sidor som inte har någon som helst bakgrund inom hudvårdsbranschen. Dessa verktyg köps billigt från Asien och det kan ju vem som helst räkna ut att det finns risker med att använda dem. Smittspridning samt risk för att nålarna "sprätter" upp huden för att det är för många nålar på rollern.

Köp inte från dessa sidor som säljer billiga instrument då det inte finns någon som följer upp behandlingen och som inte tar ansvar för resultatet.

Rollerverktyg är i första hand sterila engångsinstrument som inte ska återanvändas.

Förlåt för min skrämselpropaganda men jag vill bara upplysa er om vilka risker ni tar när ni använder rollerinstrument som säljs via "billiga" hemsidor.

• Lyckligajag78
    Elle83 skrev 2012-05-30 17:49:13 följande:
    Jag har  kokat vatten och hållit den där en stund för att få den helt ren...
    Kokande vatten gör nålarna slöa, använd desinficeringsmedel och varmt vatten i stället!
  • Lyckligajag78
    Booxietrollet skrev 2012-06-11 12:15:04 följande:
    Snälla ni, var försiktiga när ni köper rollerinstrument från sidor som inte har någon som helst bakgrund inom hudvårdsbranschen. Dessa verktyg köps billigt från Asien och det kan ju vem som helst räkna ut att det finns risker med att använda dem. Smittspridning samt risk för att nålarna "sprätter" upp huden för att det är för många nålar på rollern.

Köp inte från dessa sidor som säljer billiga instrument då det inte finns någon som följer upp behandlingen och som inte tar ansvar för resultatet.

Rollerverktyg är i första hand sterila engångsinstrument som inte ska återanvändas.

Förlåt för min skrämselpropaganda men jag vill bara upplysa er om vilka risker ni tar när ni använder rollerinstrument som säljs via "billiga" hemsidor.
    Har köpt från Asien när jag var nybörjare, den nålen rostade efter ett tag Förvånad

Numera köper jag från dermaroller.owndoc.com/ alltid....
    Har även beställt från rollerplanet men owndoc är bäst. Oerhört snabb leverans och de har det mesta, dermastamps, enskilda nålar bra vid smala ärr etc och olika sorters dermarollers, olika längder på nålarna samt rollers med olika bredd så att man kommer åt överallt om det är svårt att rolla tex under ögonen. Där kan man också beställa kräm och c-vitamin som är bra. 
  • Lyckligajag78

Finns dermarollers på Tradera som har över 500 nålar, helt totalt värdelösa. Ju tätare nålarna sitter desta ytligare tränger de. Det finns dermarollers vars nålar sitter väääldigt glest men då får man också den penetrationen man vill ha!!

• Paradise

Jag köpte en från tradera, på 500nålar. hur kan de tränga ner ytligare för att det e fler nålar? 

Vart har ni köpt dermarollers då de har fungerat? jag har bara rollat en kort tid så vet inte om den här är bra eller inte, men jag trodde alla var lika bra...

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?