Booxietrollet skrev 2012-06-11 12:15:04 följande:
Snälla ni, var försiktiga när ni köper rollerinstrument från sidor som inte har någon som helst bakgrund inom hudvårdsbranschen. Dessa verktyg köps billigt från Asien och det kan ju vem som helst räkna ut att det finns risker med att använda dem. Smittspridning samt risk för att nålarna "sprätter" upp huden för att det är för många nålar på rollern.
Köp inte från dessa sidor som säljer billiga instrument då det inte finns någon som följer upp behandlingen och som inte tar ansvar för resultatet.
Rollerverktyg är i första hand sterila engångsinstrument som inte ska återanvändas.
Förlåt för min skrämselpropaganda men jag vill bara upplysa er om vilka risker ni tar när ni använder rollerinstrument som säljs via "billiga" hemsidor.
Har köpt från Asien när jag var nybörjare, den nålen rostade efter ett tag
Numera köper jag från
dermaroller.owndoc.com/ alltid....
Har även beställt från rollerplanet men owndoc är bäst. Oerhört snabb leverans och de har det mesta, dermastamps, enskilda nålar bra vid smala ärr etc och olika sorters dermarollers, olika längder på nålarna samt rollers med olika bredd så att man kommer åt överallt om det är svårt att rolla tex under ögonen. Där kan man också beställa kräm och c-vitamin som är bra.