• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • intetnyttpåplusfronten

Jag har ingen aning om vilken storlek som är bäst, jag ville vara säker och tog 3... :p
    Jag är jättenöjd, slutade rolla för några månader sedan och mina bristningar syns knappt längre om man inte inspekterar ordentligt :P 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • oraklet från delphi
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-24 14:50:45 följande:
    Jag har ingen aning om vilken storlek som är bäst, jag ville vara säker och tog 3... :p
    Jag är jättenöjd, slutade rolla för några månader sedan och mina bristningar syns knappt längre om man inte inspekterar ordentligt :P 
    rollade du mage & bröst?
  • oraklet från delphi
    oraklet från delphi skrev 2013-01-24 15:49:11 följande:
    rollade du mage & bröst?
    och hur ofta
  • pingeming

så man ska kanske våga på sig en med lite längre nålar då?

Ja hur funkar det med brösten? har en del bristningar där med samt att dom är rätt så skiniga, stramar dermarollen åt skinet lite? :) 

• pingeming
    oraklet från delphi skrev 2013-01-24 15:49:34 följande:
    och hur ofta

Har du börjat än? hur går det isåfall för dig? :)
  • oraklet från delphi
    pingeming skrev 2013-01-25 10:25:38 följande:

Har du börjat än? hur går det isåfall för dig? :)
    jag ska beställa idag men vilken är bäst & ofarlig jag menar riktigt CE märkt? hur rengör jag den bäst? kan jag använda apotekets fuktkräm efteråt då jag inte tål parfym?
  • oraklet från delphi

nu har jag beställt :) nervös är så rädd för skador etc peppning tack :)

• emelielj

Nu har jag bestämt mig för att också testa detta! Kollade på tradera och för kan man köpa en roller för en hundring, är dom sämre än andra rollers då? Kan länka snart.
    Vad är det för krämer man ska använda efteråt?
    Jag ska använda den på mina djupa och stora bristningar efter graviditeten.

Känner mig lite vilsen i detta, vad ska man gå efter?

• pingeming

Jag ska också beställa en hade jag tänkt mig ifrån tradera (dom har CE-märkta där också) 
    Tror jag kommer ta 1,5 kanske vågar mig på en 2:a annars så köpper jag den nog senare om det kommer behövas :)
    Jag har läst att C vitaminer kan vara bra att äta under tiden man rollar så hade tänkt även införskaffa mig det också, samt alosolsprit för att rengöra hud och rollen innan rollning. Vad som mer står på inköpslistan är emla salva så jag verkligen kan ta i och trycka och mandelolja då det är en naturlig olja med mkt e vitaminer.  

Lycka till ! Kan vara roligt att följas åt ! :D        

• emelielj

Jag vill absolut följas åt! Ska beställa en snart från tradera, behöver bara bli lite mer säker på vad man behöver mer och hur jag går tillväga :)

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?