• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Silje02 skrev 2011-03-09 17:10:33 följande:
    De kollar upp dina sexpartners, efterosm du bara har haft sex med din man så kollar de upp honom.
    Är det anonymt? Vem det är som är smittospridaren? Vill inte att mitt namn ska sparas i en massa sånt här.
  • Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:11:46 följande:
    TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej
    gjorde ni lögnditektors test?
  • Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:17:37 följande:
    Nej, tyvärr glömmer jag det inte. Så här var det för oss sen om ni vill tro på det eller inte det är upp till er!
    Tror egentligen ni har mest ångest över att ni känner att er man/sambo skulle kunna vara otrogen när jag vet att min inte skulle det
    Men vad hade läkaren för förklaring? Hade ni haft partners innan så är det ju inget konstigt då det kan ligga latent.

• Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:19:50 följande:
    Ge mig de vetenskapliga studierna tack! Jobbar själv inom sjukvården och har haft kontakt med en infektionsläkare som forskar inom området som säger att klamydia börjar förändra sin struktur och bli mer smittsam samt smitta på andra sätt än vad den tidigare gjort!
    Studier på det tack!
  • Anonym

Det står ingenstans på hela world wide web att man kan få klamydia utan att ha haft sex... så dream on ni som tror det...

• Anonym

Allvarligt, jag hade då krävt att min partner testar sin om det hade visat sig att jag hade klamydia. ÄVEN om jag inte tror han varit otrogen...men könssjukdom visar ju på annat. Jag hade inte ens varit så naiv som du... Man vill inte tro att ens sambo varit otrogen, men det hjälper inte att förneka och försöka skydda mannen. HUR KAN DU VEYTA SÄKERT ATT DU INTE HAR KLAMYDIA? Man behöver som sagt inga symtom...

• Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:19:50 följande:
    Ge mig de vetenskapliga studierna tack! Jobbar själv inom sjukvården och har haft kontakt med en infektionsläkare som forskar inom området som säger att klamydia börjar förändra sin struktur och bli mer smittsam samt smitta på andra sätt än vad den tidigare gjort!
    hade ingen av er sexpartners innan?
    Det finns ingen information någonstans som styrker det du påstår.

• Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:11:46 följande:
    TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej
    oopps.... dags att vakna kanske?
  • Anonym
    Pillis4 skrev 2011-03-09 17:57:38 följande:
    Både jag och sambon vet att vi är rena från könssjukdomar. så skulle det "dyka upp" klamydia nu eller senare så är det ju bara att beklaga...då har en av oss fifflat vid sidan om ..och det är bara att inse att en av oss varit otrogen..... tråkigt ja visst men man får ju inte va dum  i huvudet heller.
    det kvittar vad andra vill tro. klamydia är en KÖNssjukdom. Jag kan känna mig trygg i att hade en sån sits uppstått att vi blev smittade, så kan jag säkert veta att sambon eller jag hade erkänt att vi varit med en annan. Tycker synd om er som lever i ett förhållande där ni ljuger så ni tror på er själva.
    eller så ligger det latent.
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 16:09:00 följande:
    Kondylon kan man få i samband med förlossning med. Så den hade nog legat latent i flera år innan den bröt ut på dig.
    Ja jag vet det, därför pratade jag med min mor om det men hon har aldrig haft det. Det märker man ju bara om man får vårtorna och om man inte får vårtor så kan det heller inte smittas.

Dock sa min gynekolog att det kunde smittas genom att man suttit på en allmän bastu så det kan ju vara det också.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!