• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Anonym skrev 2011-03-10 13:56:50 följande:
    Nej, jag känner alla hans kollegor.
    Han skulle inte göra så helt enkelt. Du behöver inte tro mig, men jag är helt hundra.
    Du skrev ju att ni har det guppigt nu? Saker man vet kan fort bli saker man bara trodde.

Skumt förhållande ni har förresten, pratas vid hela tiden och han bara jobbar och åker hem och ingen av gör något utan att den andre är med. Verkar ohälsosamt i längden, klamme eller inte klamme.  
  • Anonym
    AndreaSvan skrev 2011-03-10 13:59:23 följande:
    Herregud det är nästan så att jag vill lämna tråden för det här. Jag kan inte förstå att det finns så naiva människar därute år 2011. Jag har varit sansad och saklig, men nu orkar jag snart inte mer. Är du på riktigt? Förstår du inte hur illa du kan göra dig själv genom att vara så blåögd?! Herregud säger jag bara.

Det är ingen som har sagt att din man har varit otrogen, men att skjuta bort den möjligheten totalt som du gör är inte bara idiotiskt utan även farligt, barnsligt och helt sanslöst.
    Många har påstått gång på gång att han har varit det om det inte jag som varit.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-10 14:02:24 följande:
    Du skrev ju att ni har det guppigt nu? Saker man vet kan fort bli saker man bara trodde.

Skumt förhållande ni har förresten, pratas vid hela tiden och han bara jobbar och åker hem och ingen av gör något utan att den andre är med. Verkar ohälsosamt i längden, klamme eller inte klamme.  
    Ja, jag är också jävligt less på att inte få göra nåt själv, det är en av orsakerna till att det är knaggligt nu, eftersom han jobbar så mycket vill han vara med mig hela tiden när han är ledig.
  • Anonym
    Pallas skrev 2011-03-10 14:14:25 följande:
    Orkar inte plöja 87 sidor - har mannen ifråga testat sig?
    Han ska göra det efter jobbet. Han vägrade först, men när han lugnat ner sig så gick han med på det.
  • Anonym
    Pallas skrev 2011-03-10 14:14:25 följande:
    Orkar inte plöja 87 sidor - har mannen ifråga testat sig?
    nej. han vill inte ta ledigt från jobbet. eller för den delen förnedra sig genom att testa sig.
    osar katt, säger jag.
  • Anonym
    Nati skrev 2011-03-10 14:19:59 följande:
    Precis, och han beter sig otroligt omoget/mystiskt. Blir sur när han får veta provsvaret och drar hem till en kompis och sover över. Genom det beteendet vill han ju ge TS skulden hellre än att stötta,. eller varför åkte han dit TS?
    Har man rent mjöl i påsen kan jag inte förstå ett sådant beteende i ett förhållande. Han sviker ju dig i en svår situation och spelar martyr eller finns det något annat försvar till beteendet? Kanske en inbyggd försvarmekanism att rädda sitt eget skinn( alltså han har gjort något fel) Detta är ju ett typiskt psykologiskt fenomen som funnits ända sedan människan uppstod. Lägga över skulden på den andre för att klara sig själv.
    För att han trodde att jag varit otrogen så klart, jag hann inte säga så mycket innan han brusade upp.
    Han har hur som helst gått med på att testa sig, han lovade när vi pratade förut.
  • Anonym
    Mr x skrev 2011-03-10 14:23:03 följande:

Grattis det var ett stort framsteg att du fick honom till att testa sig :)

Ska han testa sig där du testade dig då?

Hur kan han annars få en så snabb tid, det brukar ta minst nån vecka att få ny tid?

Jag vet inte, är ett ganska litet ställe så var kanske inte så många som skulle testa, och det är ju ingen gyn för honom precis-
  • Anonym
    Mr x skrev 2011-03-10 14:25:18 följande:
    Att brusa upp när man får reda på en sån sak är annars ett klassiskt trick att skjuta över känsloskulden på den icke skyldiga personen.....
    Möjligtvis, men han är alltid så, han blir upprörd för allt som går emot honom eller gör honom orolig.
  • Anonym
    Joppelina skrev 2011-03-10 14:28:14 följande:
    Som n00b sa TS, jag har försökt lugnt förklara för dej och andra som trott att klamydia kommit huxflux.
    Berättat om vad som händer när man får ett positivt svar. Och hur smittspårning går till.  Och just att falsk negativt är mycket vanligare än falskt positivt.  Och om vikten att ni båda testar er samtidigt och tar antibiotika samtidit om en av er är positiv.

Men enda du reagerar på är pratet om otrohet.  Strunta i det  men se till att du får lite pejl på läget för har man inte så pass kunskaper om sexuellt överförbara sjukdomar när man blivit sexuellt aktiv och dessutom väntar barn är det banne mej på tiden.
    Men jag vet ju redan att det inte kommer "huxflux"? Det jag säger är att det måste ha blivit fel med testet på ett eller annat sätt.
    Jag lyssnar även om det inte verkar så, men ja, jag blir trött och irriterad när folk dumförklarar mig.
  • Anonym
    PeeGee skrev 2011-03-10 14:35:15 följande:

Jättebra! Verkligen!

Jag hoppas ni båda kan ta ett positivt test för vad det är och komma förbi det här. Om han fortfarande är misstänksam och du vet att du är oskyldig så kan du väl visa den information du fått här, om att det kan vara osymptomatiskt i många år och att man inte måste ha penetrativt sex för att smittas etc.

Om du börjar känna dig misstänksam så får du bestämma dig hur du isåfall vill hantera det.

Jag fortsätter - envist som Columbo, jag ber om ursäkt att jag är tråkig - med att dubbelkolla med dig att allt verkligen är okej i din relation. Det vet du förstås bäst själv, men det låter som att ni har en del märkliga osynliga regler och att han,utifrån din beskrivning av honom, kan upplevas som en aning kontrollerande. Tex så har han kontakt under hela dagen på ett eller annat sätt. Du har problem med att få göra saker på egen hand etc, och hans reaktion på att höra om smittan och att det krävdes något av honom också i den situationen var faktiskt lite märklig. Du verkar också lite... inte nödvändigtvis rädd, men orolig för din mans reaktion, trots att du vet att du är oskyldig. Har han för vana att misstro dig? Har han anklagat dig för otrohet förut? Verkar han lite överfokuserad på trohet generellt?

Övertolkar jag hintarna du har släppt, eller kan det vara så att du känner dig lite kringskuren och misstänkliggjord?

Det kanske ligger nåt i det ja... Men inget jag vill gå in på här.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!