• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

PeeGee skrev 2011-03-10 15:19:41 följande:

Nu är jag medveten om att jag kommer att låta som end dryg trådpolis, men som jag ser det så är inte det viktigaste i den här situationen att övertyga TS om att hennes man varit otrogen. Om det faktiskt skulle vara så, så lär det komma fram tids nog i alla fall och är inget som vi kan direkt reda ut över internet. (Och egentligen inget vi har med att göra om inte TS specifikt ber om hjälp med att orka med den vetskapen, i såna fall.) Visst är det så som någon sa att många som varit otrogna anfaller som bästa försvar och kan visa en viss fixering vid trohet hos andra etc, men som sagt. Det ger onekligen ett misstänkt intryck, men:

I mina ögon är det primära att TS accepterar att hon faktiskt kan ha klamydia, oavsett var den kom ifrån, och agerar utifrån det. TS har sin hälsa och sitt barns hälsa att tänka på. I detta ingår att mannen behöver testa, och eventuellt låta behandla, sig också.

Han, i sin tur, verkar lite knepig och fixerad vid trohet (jag kan ha fattat fel här) och därför är det risk att han vägrar testa, eller behandla, sig om han börjar lukta otrohetsanklagelser. Om både han och TS har sjukdomen så är ju det allra viktigaste att de får så säkra besked som möjligt, och eventuell behandling.

Reda ut själva relationen kan komma sen, och det är en annan diskussion. En som TS kanske väljer att dela med oss, eller inte.

Jag är såklart nyfiken (För jag är nyfiken av naturen. Lägger mig i gör jag också - märks det?) och vill veta hur det går, men så länge TS säger sig redo att agera utifrån sin, och sitt barns, hälsas bästa så är jag nöjd med den informationen. Resten får jag lära mig leva utan, om TS inte vill prata om det.

TS, om du inte skulle få det besked du hoppas på och väljer att inte återkomma till tråden pga det, så förstår åtminstone jag, absolut. Du har ingen rapporteringsskyldighet till oss.

Bara lova att din hälsa går först, okej?

Självklart.
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:23:00 följande:
    Trekant
    Sluta vara så spydig! Jag orkar inte med dina inlägg längre, de tillför inget annat än irritation!
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:24:13 följande:
    Så du ni har hängt i hop varenda timme sedan den dagen ni föddes?! Ni kanske är födda samma dag, samma sekund och på samma bb med?!
    Angår det dig? Han har inte legat med någon annan innan mig! Han väntade till bröllopsnatten, den fick jag fint vänta in också.
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:26:40 följande:
    Det är ju du som påstår att du vet att din man aldrig skulle kunna vara otrogen och att ni är med varandra jämt och ständigt. Min fråga är om ni är med varandra 24h dygnet?
    Så gott som, när han jobbar så pratar vi nästan konstant.
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-10 15:29:56 följande:
    Du vet att man kan göra två saker samtidigt...
  • Anonym

Jag lämnar tråden tills jag fått provsvaren. Jag orkar inte med all skit jag får kastad på mig här!

• Anonym
    modesto skrev 2011-03-10 15:39:11 följande:
    det var det jag menade hur har HAN tid att jobba om de pratar hela tiden, sant med telefonräkningar också
    Svarar på en sista. Det är jobbet som betalar. Han ringer på lunch osv, msn och sms minst en gång i halvtimmen i övrigt. Hans mobilräkning står jobbet för.
  • Anonym
    Anonym (falskt positivt) skrev 2011-03-10 20:41:26 följande:
    Därför att inom en del religioner tycker en del att oskulden ej förloras vid anal-/oralsex och detta alternativ nyttjas innan äktenskapet för att oskulden ska vara bevarad på bröllopsnatten.

Är detta fallet för ts eller ts man så är det en mycket trolig smittväg- 
    Nej, vi är inte religiösa. Han är bara gammaldags. Han har inte haft sex med någon innan, inte ens nästan. Han hade aldrig varit nära en naken kvinna tidigare.
  • Anonym
    Ellaria skrev 2011-03-11 13:04:04 följande:
    Har foljt traden fran borjan och den skrammer mig natt fruktansvart. Jag ar 22 ar och jag har stenkoll pa hur varenda konssjukdom smittar, det borde val for fan vara ett krav for att knulla overhuvudtaget. Ursakta, men att vuxna manniskor inte har koll pa sana har grejer forvanar mig mer an att vuxna manniskor inte kan stava eller skilja pa dem/de och honom/han.

Till TS: var det inte idag du skulle fa dina nya provsvar tillbaka? Var testet positivt, ar det darfor du inte skrivit resultaten?
    Nej, jag har redan sagt att jag ska svara när jag vet, och det var i början på nästa vecka de trodde det skulle vara klart.
  • Anonym
    Anonym (falskt positivt) skrev 2011-03-11 13:23:09 följande:
    Du då? Har du grovhånglat med någon innan din man t ex? Ömsesidig onani? Haft oralsex?
    Nej.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!