• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Ja antingen har dom gjort fel eller har någon av er varit otrogen.

För man kan väl inte få det annars? Eller kanske din man ljög att han var oskuld?

Varför vill du inte berätta för din man hur det ligger till? Det är väl bättre att fråga honom först och att han ger dig en chans att förklara innan du ringer och frågar om testerna är fel?

Du verkar väldigt misstänksam om du inte säger vad du fått reda på, då verkar det som att du har nåt att dölja.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:46:50 följande:
    bra fråga!
    Hon har redan skrivit det. Det är standard på MVC. Det är det här också, man testar för klamydia, gulsot och hiv.
  • Anonym
    Emerun skrev 2011-03-08 16:47:30 följande:
    Antar att du har gjort det på MVC för att du är gravid eller?
    Har han oxå testat sig eller är det bara du?
    Ja precis, det är bara jag som testat. Jag sa åt dem att det var onödigt, men de sa att det är standard och de vill ha det i journalen.
  • Anonym
    IssaPissa skrev 2011-03-08 16:49:06 följande:
    Tyvärr så jag så om mitt ex också! Ska din man också testa sig nu?
    Nä, blir väl jag som testar igen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:48:48 följande:
    Ja precis, det är bara jag som testat. Jag sa åt dem att det var onödigt, men de sa att det är standard och de vill ha det i journalen.
    Här säger de bara att de vill ha ett blodprov för att testa olika saker. Tycker att det liksom inte finns någon anlending att inte gå med på det. Jag hade redan tagit dessa prov innan eftersom vi egentligen skulle gjort ivf men som inte behövdes.
  • Anonym
    ArtISkin skrev 2011-03-08 16:51:37 följande:
    Klamydia överförs endast igenom olika typer av sexuellt umgänge. Så hur mycket du än vill förneka det så har någon av er varit med någon annan. Eller så har de gjort fel med testet. Men det har jag aldrig hört att det skulle ha hänt. Din man måste oavsett testa sig nu eftersom det är anmälningspliktig könsjukdom.
    Jag tänker inte säga nåt till honom förens jag testat igen.
  • Anonym
    Kya skrev 2011-03-08 16:53:17 följande:
    surt värre. men klamydia smittar vid sexuellt umgänge, och har du inte varit med någon annan än honom så är det han som har smittat dig.
    du är dessutom anmälningspliktig nu, du måste berätta för honom att du är smittad.
    Men jag är inte smittad! Jag är helt säker på att det måste ha blivit nåt fel med testet.. När skulle han annars ha hunnit det!? Han jobbar och kommer hem direkt efter!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:53:27 följande:
    Jag tänker inte säga nåt till honom förens jag testat igen.
    Men varför? Du verkar ju skyldig då. Och ge honom en chans att berätta om han varit otrogen innan du ringer och säger att testen är fel. Det blir bara så pinsamt för dig om du gör om testet och har klamydia och inte ens har frågat din sambo om det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:55:07 följande:
    Men jag är inte smittad! Jag är helt säker på att det måste ha blivit nåt fel med testet.. När skulle han annars ha hunnit det!? Han jobbar och kommer hem direkt efter!
    Nu säger jag inte att det är så men dte händer ändå att folk är otrogna fast de är hemma ofta.

Det kan ju ha varit väldigt länge sedan, på en firmafest eller vad som helst. Eftersom man kan ha det utan att det märks.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-08 16:56:34 följande:
    Men varför? Du verkar ju skyldig då. Och ge honom en chans att berätta om han varit otrogen innan du ringer och säger att testen är fel. Det blir bara så pinsamt för dig om du gör om testet och har klamydia och inte ens har frågat din sambo om det.
    För att han garanterat skulle påstå att jag varit med någon, vilket jag inte har. Vi har det redan guppit nog utan att han ska misstänka mig för något.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!