Inlägg från: Sofia Cronwall |Visa alla inlägg
  • Sofia Cronwall

Vi i Halmstad (ver 6)

Jo en fråga till alla! Det är ju många som gjort flera UL. Jag gjorde ett i v.9 för att kolla hur långt gången jag var och så rutin-UL v.18. Får man göra nåt mer utan att tjata till sig ett? Filip vägde ju 3200g när han föddes så för den sakens skull behöver jag väl inte tillväxt-UL? Vill så gärna göra ett till runt v.30 eller nåt.

• Sofia Cronwall

Ok... ska prata med min BM Ingela Norén om jag kan få göra ett till UL för att konstatera könet.

• Sofia Cronwall

Nu ska vi strax åka in till akuten med lille Filip... tror han har öroninflammation
    De öppnar 17 så vi ska vara där inne då... Hade ni en trevlig fika?

• Sofia Cronwall

Nu e vi hemma igen från akuten... det var början till öroninflammation. så vi fick Kåvepenin. Vi gav han det nyss och han spydde som en kalv, så han tål det inte... trist så nu ska jag ringa doktorn vi hade och be om en annan sort Han ska ha 5ml fick i han 2ml sen var det dags. likadant var det förra gången men det tänkte vi inte på.

• Sofia Cronwall

Åhh fl krånglade för mig hela kvällen igår, grrr. Så nu till mitt meddelande som jag skulle skriva igår?

Läste att ni hade trevligt på fikan! Kul!

Jag ringde till doktorn igen och skulle kolla varför han spydde. Han är inte allergisk om det inte kommer spya 2-3timmar senare och utslag. Så hon sa att vi skulle ge han lite grann åt gången med 5-10min mellanrum. så nu vid 21 så fick han det sista han skulle ha och en stor flaska oboy så han fick det i sig nu iallafall.. vad gör man inte för att de ska bli bra... För det e ju verkligen inte gott med medicin, usch fy och blä.

Uppdaterar listan!

TeaSpoon: Flicka
    Maddissen85: Flicka
    MammaJ: Pojke
    Zazla: Flicka
    LoBe: pojke
    Heffaklumpens mamma: Flicka
    Cassiopeja: Flicka
    Ella Karamella: Flicka

Ja, idag så fick jag ge han pencillin helt själv då Mathias jobbar... Filip vaknade 7 imorse, jag var så himla trött så jag tog honom till mig så somnade vi om till 10 haha. och mathias slutar 12 så det e helt ok att vakna i den tiden så behöver vi inte vara själva så länge. Åh nej vi ska på kalas imorgon, kalas i sig e kul men inte till dem vi ska till Nä nu ska vi inte vara elaka... det e ju faktiskt mathias brorsdotter som fyller år.

Nä nu ska jag gå och byta på filip, han har bajjat. blä!!

• Sofia Cronwall

TeaSpoon: Det e väl du som kan hjälpa mig bäst nu... Jag står i valet eller kvalet... syskonvagn eller ej. Filip kommer ju att vara 2,5år när bebisen kommer. Mathias e helt mot syskonvagn, jag var det innan med men börjar tvivla nu. Filip gillar ju att åka vagn som det är nu... den har varit på lagning ett tag och då hade vi ingen vagn... så när den kom tillbaka så skulle han sitta i den ville inte gå ur den för att åka bil 2min vidare till eurostop. han var så arg när jag lyfte ur han.
    Vi har pratat om ståbräda till filip... men hur e det på grusigt underlag? vi har ju hund och e ibland ute på långpromenader allihopa där det finns mycket grusväg.
    Har hittat en på nätet nu som e ganska fin ny. just nu kostar den 3495kr... e det dyrt för en ny syskonvagn?

Behöver all hjälp jag kan få...
    Ska kanske tillägga att vi köpte en ny superfin emmaljunga bady duo egde till filip som liten. och så nu i somras köpte vi en ny sulky till honom.

Åhh hjälp mig! valet eller kvalet som sagt.

• Sofia Cronwall

Äntligen!!!

Hon borde väl ligga inne nu... det har ju gått många timmar sen hon skrev ju...
    Om nån får reda på nått så meddela det, e så himla nyfiken...

Familjeliv har krånglat för mig hela tiden... nu satte jag mig vid gubbens dator och än så länge funkar det galant :-S så e livet...

• Sofia Cronwall

hmm jag skrev med stora bokstäver men det blev bara små... nämen oj kolla. jag kunde skriva utan att sidan ballade ur på min dator.

• Sofia Cronwall

TeaSpoon: du kan lägga till att jag har msn. har addat dig förresten

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)