Vi i Halmstad (ver 6)
Ja... det återstår att se... äntligen kom mannen hem nu får han jäklar ta filip, jag ska sova.
Varför har jag fått en kvällspigg son för, skulle inte förvåna mig om nästa blir tvärtom så får man inte sova alls.
Ja... det återstår att se... äntligen kom mannen hem nu får han jäklar ta filip, jag ska sova.
Varför har jag fått en kvällspigg son för, skulle inte förvåna mig om nästa blir tvärtom så får man inte sova alls.
Hej hopp! nu har vi kommit hem från MVC samt storhandling på maxi...
Alla mina värden var kanonbra fosterljud låg på 158, vad är det som sägs då pojke eller flicka?
Nu ska vi äta...
Har ni något tips på vad man kan göra/ge till mannen i julklapp, både från mig och filip... tänkte att han skulle göra något till honom, men vad???!! Jag funderar också på att göra något men samma fråga där vad??!! Här växer inte pengarna på träd... fick pengar igår men de är borta, dock är alla julklappar inhandlade.
presentkort med "Ta hand om Filip en hel dag medans jag roar mig "
skojar bara!! skriver ner det, har ni fler förslag?
Han fick ett presentkort förra julen tror jag det var, men det gömde jag för han sa att han skulle använda det när han ville grejer. men han vill ALLTID när jag e trött. Alltså ursäkta men hur kul kan det vara att ha sex med en som sover.
UlrikaPeter: Jag är en tjej på 21år, väntar mitt andra barn med BF 7maj. har en son på 2år nu som just nu ligger och skriker i sängen för att jag glömde sätta på tv:n innan jag gick ner... jag/vi bor i sennan med pappan och vår rottis-hund. har bott i sennan sen jag var 2, bodde i oskarström 0-2år så det minns jag inte men men.
Vill du veta mer så fråga, nu ska jag upp till filip som 2-åringen heter
/Sofia v.21 (20+2)
Hej hej!! Nu e vi snart äntligen klara med alla klappar. men nu har Mathias OCH Filip åkt till stan för att handla, kors i taket . Vi har haft stopp i avloppet *vissel, vissel, kan det möjligtvis vara mitt hår, vissel, vissel*. och nu så får han inte ihop det, eller jo han får ihop det men det läcker, så han behöver nya packningar eller vad det heter.
Ikväll ska vi fira vår första julafton, mina systerbarn ska vara hos sin pappa i jul fram till nyår så då sa vi att vi firar dagen innan istället. Och imorgon ska vi iväg och äta julfrukost hos mathias ena bror med familj, sedan vid kalle kommer nog mamma och pappa och äter smörgåstårta hos oss. (smörgåstårta 3:de lördagen i rad, hehe!, men det är ju så gott.) Julmat ska vi ju ändå äta varje dag i helgen så då kände vi att vi kunde göra en liten tårta istället. Till slut *tror jag* så på söndag så kommer min andra syster från GBG och firar med oss. min äldsta kommer också men dock utan 2 av 3 barn. Så på söndag blir det nog liv i luckan. David 3,5 & Elin 2,5 & Filip 2
Nä nu ska jag städa så att jag kanske hinner bli klar tills de kommer hem...
Ha nu en riktigt GOD JUL allesammans, hinner nog inte in här förrän tidigast imorgon kväll då ni säkert har annat för er!!!
Bamse kramar från oss i Sennan!!
Jesster: Näää fy vad tråkigt *kramar om*
Imorgon firar vi vår "stora julafton". men Filip fick lite klappar igår, lite idag och så får han mer imorgon när Göteborg-kusinen ska vara med.
Jag kan ju säga som så här, nästan alla av Filips "gamla" leksaker åker upp på vinden nu (eller rättare sagt vårt avsjälpningsrum, nästa kommer väl använda något av det säkerligen, bultbräda bla.)
Så ni kanske fattar att han fick MYCKET... är ju glad att vi typ bara köpt kläder till honom. För vi visste typ att det skulle bli så här...
Jag själv fick idag ett par supersnygga mammabyxor och en snygg mammatröja. blev så glad. Äger ju bara ett par snickar-mammabyxor samt mys-mammabyxor och lite tröjor... ja, och shorts då, men det e ju lite kallt med det nu brrr.
Så det har jag nog på mig imorgon... kan se om mathias lyckas få en fin bild på mig i de kläderna med den "lilla" magen.
Haha jo en sak till hehe, rätt kul faktiskt. Eller kanske två som jag måste berätta, den ena roligare än den andra. För det första så äger inte Filip en enda skjorta så han fick ha byxor, tröja + slips haha. Och nu kommer den roligaste delen... Imorse när jag skulle ta på honom kläder och byta blöja så stack han och skulle inte ha nån blöja eller kläder. han gick och hämtade sin slips (som spelar tomtemusik) och skulle bara ha den. blev arg när vi försökte oss på med blöjan och kläderna, så han var en liten nakenfis med slips. Det låter kanske inte så kul men det såg väldans roligt ut.
Nä nu ska vi ta det lugnt och kolla på nån film... var uppe länge igår och gick upp tidigt idag. Ha en fortsatt trevlig jul!
Kramisar!
Cassiopeja: Vi har TryggHansas barnförsäkring på Filip och kommer definitivt ha samma på nästa. Denna har vi verkligen fått ut mycket av. Enligt vad Mathias kommer ihåg så betalar vi 900kr om året för honom.
Eftersom Filip varit mycket sjuk och varit på sjukhuset mycket så får man 500kr första dygnet, 300kr /dygn efter det. Nu med Filips gluten så har han 2% medicinsk invaliditet så vi har fått/kommer att få en summa pengar från försäkringen för det. Dock måste det då komma in på barnets konto.
Hängde du med? Annars får du fråga så frågar jag gubben min, det e han som håller koll på det.
Idag har vi varit i Helsingborg på Väla och IKEA. Åkte dit mest för att köpa ny tv-bänk samt dvd-hylla. nu hittade vi det som dessutom matchar, och vi gillar det båda två.
I julklapp och födelsedagspresent fick Filip pengar så utav de pengarna köpte vi luftelement som han ska hoppa på... Han hoppar som sjutton på det. Det var dessutom halva priset idag, känns bra.
Sedan så fick han presentkort på H&M så där hittade vi spindelmannen-kallingar och en spindelmannen pyjamas. Fanns bara EN kvar i st 86, så det var nog meningen att filip skulle ha den... han e så söt i den, något stor men bättre det än för liten. har lite att växa i. Kanske krymper i tvätten med ju, man vet ju aldrig.
Nä nu ska jag hjälpa Mathias med grejerna så vi kommer i säng nångång.
Kram på er!!
/Sofia v.22 (21+0)
Cassiopeja: Det var så lite så... Man räknar ju inte med att något ska hända barnet, men man ska ju aldrig vara säker tyvärr.
LillaFruH: Grattis till graviditeten! ligger 9veckor tidigare än dig är i v.22 och har BF 7maj.