Inlägg från: Sofia Cronwall |Visa alla inlägg
  • Sofia Cronwall

Vi i Halmstad (ver 6)

Filip var 2,5månad när han döptes. Vi tog det så tidigt pga att filips gudmor gick i skolan då så vi tog det den veckan hon hade sportlov så hon kunde stanna några dagar, kommer från Värnamo. så som sagt det e väldigt olika.

Idag har vi varit på eurostop och jag hittade inte ett dugg men men där sparade man de pengarna

Vad ska det hittas på i nyår då? vi ska bara vara hemma och mysa... nån som vet om grevinnan och betjänten sänds då eller om det är bortplockat helt?! Sänder de inte "plankan" också? har inte sett det på länge, jag kanske har blivit så gammal att de inte sänder det längre Jo just det vi köpte en pommac som vi ska skåla med på lördag mums fillibabba!

Åhh jag måste beklaga mig lite.... Snö e kul, visst. Men nu får det banne mig vara stopp, det slutar ju aldrig. E redan lite trött på det, e det inte snö på julafton kan det lika gärna va. Och inte nog med det....vi har en jättestor infart, vilket leder till MYCKET att skotta Infarten e superbra när man har gäster, men rena skiten på vintern. så e det!
    Nä nu får jag ha klagat färdigt.

Ska strax gå och lägga mig, vaknade 11 i förmiddags, så jag gick ner direkt och lagade lunch

Kramizar från Sofia v.22 (21+3)

• Sofia Cronwall

Tittar in en liten snabbis och önskar alla ett

GOTT NYTT ÅR!!!

Vi ska strax ner till mina föräldrar och äta... jag kallar den nyårsgryta, äter den alltid då och den e såå god. Det e nån köttgryta med championer i och ris till det. Ett stort plus är ju att Filip kan äta den, inget mjöl eller något krims-krams.

Måste bara berätta detta, Filip kan pussla. Jag blev riktigt förvånad, har iofs inte suttit med pussel innan men så i julklapp fick han ett pussel (typ knopp-pussel, med rätt många bitar) så när han klarat av det fick han ett från när jag var liten, nu pusslar han det med utan problem. kanske dags att köpa ett nytt.

Idag på eftermiddan så har vi letat pulka i stan. Jula hade inga kvar, annars hade de kostat 49kr/st, Rusta hade inga alls. Men Coop Forum hade så det blev 2st likadana kostade 69kr/st så det var inte så farligt. Vi räknade med att en går säkert sönder, + att om kusinen kommer så finns en till honom också. om inte annat så har väl den nya den när h*n blir stor.

Kramar från Sofia och Filip

• Sofia Cronwall

Hej allihopa!
    Inatt har jag sovit dåligt/bra/dåligt/bra. Filip somnade vid 19, ovanligt tidigt för att vara han. men visserligen hade han inte sovit något på dagen. så vid 20 gick jag och Mathias upp och la oss och kollade på film. 3h lång, när det var en halvtimme kvar däckade jag. Eller rättare sagt försökte, var snortrött. Men just när jag höll på att somna så hörde jag två små grisar zzzzzzZZZZZzzzzz, åh va trött jag blev. men till slut somnade jag, och sov gott till 4 då var jag tvungen att kissa för då satte lill*n igång med sina övningar. så vid kvart över 5 så satte jag igång slutet på filmen vi såg kvällen innan. När den var slut var det dags för nyhetsmorgon, då äntligen somnade jag igen till 9.30 Skönt. Sa till gubben att jag sovit dåligt delvis på att de snarkade halva natten, då sa han: "- när jag vaknade inatt så var du inte mycket bättre själv". hehe, vi var TRE grisar som låg och sov, hehe.
    Är det vanligt att man snarkar mycket när man är gravid?

Sydney: Ha det så jätteroligt på din semester!!

Nu e det snart dags för det dagliga Skilda Världar för min del

/Sofia v.23 (22+0)

• Sofia Cronwall

Det KAN hända att jag och Filip dyker in på Åhlens. Evt Veronica och Sebbe då med. Men räkna inte med oss...

Hur många blir det totalt nu, många som backat ur ju...?

• Sofia Cronwall

GRATTIS Jewel!! Jag har inte läst/hört detta!! Vad roligt, inte utan att man blir lite avis faktiskt. Vi vill ha ett stort bröllop och det kostar MYCKET pengar, så vi får vinna på lotto eller något först

GRATTIS än en gång!!

• Sofia Cronwall

Anna: De har inte vagnar med barnstol på... tyvärr. det ALLRA bästa är väl att ha bärselen om du åker dit. för ska du ha mycket där så kanske inte vagnen räcker till om du har en bilstol i den med... Vi var på gekås första gången med filip när han var 3veckor, det gick toppen. Anledningen till att vi åkte så tidigt var ju för att det var ju jul 1-2veckor senare så vi var smått tvungna.
    Hoppas du hängde med i hur jag menar, e lite trött och orkar typ inte tänka klart.
    En sak till Anna. näsfrida kan man köpa på barnvagnsexperten ja, men dock vet jag inte priset på den. var ett tag sen man köpte den.
    Kolla även på apoteket från vilken ålder man kan använda renässans näsdroppar/nässpray. (renässans är koksaltlösning om jag inte e helt bakom flötet.)

• Sofia Cronwall

Nu har jag fått tummen ur och lagt in nya bilder på magen, filip m.m.

• Sofia Cronwall

Nu har jag röstat på din bild TeaSpoon. Den var ju riktigt läcker. Ett stort + är ju att vi har det så vackert på hemmaplan

• Sofia Cronwall

Cassiopeja: Angånende potatis/ris till kalops har vi alltid haft potatis till... i skolan också.

lillagrodan: Välkommen hit, du kommer garanterat att trivas.

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)