Inlägg från: zazla |Visa alla inlägg
  • zazla

Vi i Halmstad (ver 6)

Teaspoon: Okej tack, jag provade med vetekudde och det va jätteskönt! Sen har jag sånnadär snygga ullinlägg som Ulla tvingade på mig, haha. Jättesköna men oj vad osexiga

Nu är jag jättepigg för jag har sovit sammanlagt 8 timmar mellan 21 igår och 7.30 idag På värsta fikahumöret alltså Hoppas bara lilltjejen håller med

• zazla

Minerva: Det går toppen, hon är Världens snällaste. Hon bara sover och äter och när hon är vaken så ligger hon mest och filosoferar Man får väl njuta så länge det är så

• zazla

Minerva: Eh, här böjs ingenting än Fast det börjar ordna tilll sig nu tror jag...det blir bättre och bättre iallafall och jag känner mig redan sååå mycket smidigare än innan förlossningen. Fast jag ser lika klumpig ut typ.

Jag har förresten fått jättesnygga utslag över hela benen, de kliar och är röda. Är det nått med hormoner eller? Det ser ut som de som bebisar får i ansiktet fast lite större.

Cassiopeja: Blä säger jag bara. Jag gjorde en glukosbelastning i veckac 13 och en i vecka 31 och det är så trist. Andra gången så somnade jag dock så då slapp jag sitta där och glo ensam i två timmar Hoppas att det går bra iallafall!

• zazla

Tack för fikan allihopa, det var jätteskönt att komma iväg och göra något även om jag var lite på helspänn hela tiden. Det var ju första gången jag var iväg med lilltjejen så det var ett stort steg Jag kände mig även lite småsnurrig hela tiden, förmodligen pga av min nya lustiga dygnsrytm, så om jag sa något oförståerligt eller verkade yr ibland så ber jag så hemskt mycket om ursäkt OCH för att jag var så himla sen! Jag hatar att komma försent och jag blir alltid irriterad på folk som är sena men jag antar att jag måste lära mig att det kan hända nu när jag har barn. Tack Blixten för att vi fick komma hem till dig, du hade ett jättefint hus, verkligen. Vem hade förresten bakat den mjuka pepparkakan? Det var helt gudomlig men jag glömde säga det + fråga vem som hade gjort den. *Snurr snurr* Och en sak till som slog mig: Sofia Cronwall var en av de jag inte kände igen. Jag fattade det som att du var en av dem från Blixtens föräldragrupp men sedan kopplade vem du var när du skulle åka hem med Teaspoon och då blev det för pinsamt att fråga. Sorry Kul att se dig iallafall

Är det förresten bara jag som tycker att det känns skitkonstigt att kalla er för era nick här men för era riktiga namn i verkligenheten? Jag blir ju helt förvirrad...

Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och titta på min dotter som ligger och sover (för ovanlighetens skull... ) Kan man titta sig mätt på dem?

• zazla

ja nu finns min blödiga förlossningsberättelse i min dagbok om någon är intresserad

Teaspoon och maviperi: Tack!

Är detta amningshjärnan som sätter igång nu? Jag bara sitter här och storbölar för att hon är så fin. Detta är liksom inte jag...

• zazla

Teaspoon och Blixten: Okej, då är jag inte onormal iallafall Det är väl en hormonbomb eller nått. Men det är ju fruktansvärt irriterande, det känns som att jag har myggbett över hela benen och magen. Bara de inte sätter sig i ansiktet, haha...

• zazla

Blixten: OJ, ser jag verkligen ut sådär!? Haha, ja, nu blir det inga mer pepparkakor för mig heller Och jag sitter ju som en säck också... Jo cassiopeja sa att att hon hade med sig pepparkakorna men jag överlät de till hennes man

Vem skrev inlägget innan blixten? Vad knäppt när det blir sådär utan bild och namn...

• zazla

Är det någon som har någon koll på det här med att bebisarna kan få typ som mens? Om det heter något speciellt så att jag vet vad jag ska söka på. Jolie "blöder" lite brunt nu och det ska vara lugnt eftersom 3 barnmorskor har sagt till mig att det är helt normal och beror på hormoner. Men jag vill ändå veta mer, typ hur länge de blöder och hur mycket som är ok. Men jag vet int vad jag ska söka på. Någon som vet?

Heffaklumpens mamma: Jaha...gud vad pinsamt, då kan jag ju aldrg visa mig ute balnd folk igen, haha

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)