Inlägg från: zazla |Visa alla inlägg
  • zazla

Vi i Halmstad (ver 6)

Ja värkarna gjorde ju mindre ont i duschen iallafall men de håller i sig. Och när jag skulle kissa innan duschen så kom det blod se det är väl slemproppen som börjar ge med sig Jag ringde förlossningen och fick prata med världens sötaste bm. Hon sa att jag skulle komma in när jag har haft 4-5 minuter mellan i en timme. Men jag fick komma när jag ville. Men jag ska sitta här och ta tiden igen tänkte jag

• zazla

MammaJ: Oj vilken press, då hoppas jag verkligen inte att det stannar av, haha. Vad dum jag skulle känna mig då Nu är det 5-6 minuter mellan sedan klockan 15.05.

Andreas mamma har ringt 5 gånger nu, hon är ju helt hispig och fattar inte hur vi kan vara så lugna. Det gör egentlinge inte jag heller, jag känner mig hur lugn som helst... Eller det kanske är detta som kallas chocktillstånd?

• zazla

MammaJ: Ja det kommer säkert att bli likadant här, haha. Men vi får helt enkelt låta bli att ge ut numret till telefonen på förlossningen. För mobilerna får man väl inte använda va?

Vad sjutton, nu var det 7 minuter mellan igen... Vad drygt att det inte kan hålla sig nere.

• zazla

Ja jag är fortfarande kvar... Fast nu gör det mycket ondare! Men det är fortfarande inte regelbundet och fortfarande inte nere på 4 minuter så jag står ut ett tag till.

• zazla

blixten och heffaklumpen: Okej, tack ska ni ha mennu får jag lite beslutsångest... Jag måste andas mig igenom värkarna för annars skulle jag bli helt tokig. Jag måste koncentrera mig på något annat för att fixa det liksom. Men jag står ut, det känns som att det KAN göra mycket ondare. Nä shit vad detta är svårt... Vi kanske borde åka in och kolla läget snart ändå. Jag ska försöka käka lite först bara.

• zazla

nu har de legat på 2-5 minuter mellan sedan klockan 18 så om det inte spårar ur tills 19.00 så åker vi nog in och kollar. Det är ju inte så långt dit så om får vi åka hem igen så är det ju ingen katastrof...

• zazla

Haha...ja men jag är lite glad att jag skriver här faktiskt, för jag kommer nog inte minnas allt efteråt. Det är nog lite kul att läsa sen

• zazla

maviperi: Eller hur, man blir ju nästan lite tårögd På allvar.

Förresten, det är ganska knäppt att man mår helt toppen mellan värkarna! Det bara släpper liksom... Bara lite mensvärk men det är ju ingenting!

• zazla

MammaJ: Ja jag är helt paff själv. Men jag känner mig precis som vanligt mellan värkarna. Och som sagt, det är ju kul att själv också. Och jag sitter ju ändå här vid datorn och trycker på start och stop här: www.dragonsept.com/mnfiddledragon/contraction.html - Jättebra sida!

4 minuter mellan de senaste 5 gångerna nu Jag sitter i 10 minuter till och sedan ska jag klä på mig så åker vi och kollar om det är på riktigt eller om jag bara inbillar mig.

• zazla

äh vilken dum bm! Hon tyckte att jag skulle vänta en timme till. Och bara för det så blir jag helt osäker själv på HUR ont det verkligen gör... Sånt här kan man ju bli tokig av. Hur ska JAG kunna veta när det är dax liksom? Jag har ju aldrig fött barn innan

Olga: Tack för tipset Vi ska försöka att stanna även om jag VET hur uttråkad jag kommer bli...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)