Vi i Halmstad (ver 6)
Maximus: Okej tack för tipset! Ska kolla nästa gång jag är i stan
Maximus: Okej tack för tipset! Ska kolla nästa gång jag är i stan
Wohoo vilken natt. Sov från 00.30 till 0945 med bara en matpaus mellen 6 och 7
Vi var inne en sväng på akuten igårkväll pga av mina utslag, de blir ju bara värre och värre och nu har de spridit sig över hela kroppen. De ser ut och känns precis som myggbett som sitter tätt överallt... Tydligen är det någon allergisk reaktion men vi har ingen aning om vad jag regerar på. Det är fruktansvärt irriterande iallfall... Fick någon medicin som jag ska hämta ut idag. Vet någon vilka apotek som har öppet idag? Och hur länge isåfall?
Jag lägger in mig på fika listan också då
Måndag: LoBe Heffaklumpens mamma, MammaJ, Cassiopeja (före 14.00), Maddissen, Tesked, Maviperi, Olga, (8)
Tisdag: LoBe Heffaklumpens mamma, Cassiopeja(före 16.00), Maddissen, Tesked, Maviperi, Olga, Blixten, Maximilius, zazla (10)
Onsdag: LoBe Heffaklumpens mamma, Cassiopeja (utom 15-15.30 ca då jag är hos BM), Maddissen(Helst innan 16), Maviperi, Blixten, Maximilius, zazla (8)
Torsdag: LoBe Heffaklumpens mamma, MammaJ (fm), Cassiopeja , Maddissen, Maviperi, Olga, Blixten, Maximilius, zazla (10)
vad skoj att ni har börjat scrappa!!! Då har man någon att bolla idéer med Jag kan ta med mitt album på tisdag, absolut, fast du får gärna påminna mig om det Heffaklumpens mamma
Godnatt på er
Halloj, ni som ska ta bussen från vallås imorgon, har ni någon koll på vilken tid den går? Jag tänkte åka från kornhill...
Olga: Oj just det, man ska tänka på det också ja... Men om Maximus också ska åka buss så blir vi ju tre ( och det KAN ju redan finnas någon vagn på bussen. Hjälp vad krångligt...
Ja men jag försöker väl med den som går 10.38 då. OM allt här hemma klaffar, det kan ju vara matdax just då, vi har som sagt inte fått in några rutiner här än.... Jag vågar alltså inte lova något.
Men om jag kommer så tar jag med scrapboken
Ja uppenbarligen så kom ju inte vi... Vi vaknade helt utvilade klockan kvart i tio ( ) och då var det matdax så vi hann helt enkelt inte. Jättetråkigt, det hade varit kul att följa med. Hoppas att ni hade kul!
UlrikaPeter: Halloj jag är 23 år och nygift. Fick mitt första barn för 12 dagar sedan, en liten tjej som heter Jolie. Vi bor i en nyköpt lägenhet på vallås. Jag jobbar som vårdare och pluggar till sociolog på högskolan. Har bott i halmstad i 1½ år, kommer från malmö och dalarna, typ, har flyttat omkring lite så jag vet inte själv längre, haha...
Hjälp, är det verkligen allt jag har att säga om mig själv?! Det står helt still...
Godnatt
Cassiopeja: Eftersom jag inte har följt tråden slaviskt den senaste tiden så måste jag bara fråga, ringer ni genom bredbandsbolaget nu? För Andreas har tydligen ändrat så att vi också ska göra det och igår fick vi hem ett paket med en massa sladdar och skit som jag fattar nada av... Vilket jack har ni använt? Vi har ett i köket och ett i det rummet med en liten minialkov sedan har jag inte sett fler... Vilket är huvudjacket? Jag bara sitter här med lådan och ser dum ut just nu... Vi hör av oss om vi behöver experthjälp
Blixten: Jo jag är från malmö, jag har bott där i 18 år men halva släkten bor i stockholm och vi har väl spenderat all ledig tid med dem både där och i vår sommarstuga i gränna. Så redan när jag var liten så blev det en salig blandning Sedan flyttade jag själv till dalarna när jag var 18 och då satte sig den dialekten sina spår med. Sedan har väl Andreas närkingska smittat av sig lite också säger en del. Du ska höra min lillebror, han bryter fortfarande lite på polska efter att ha gått på dagis med mestadels polska barn + några polska föreståndare
Vi är nog ganska lättpåverkade i vår familj - så jag ska passa mig nu så att jag slipper undan hallänskan
Är det förresten någon som har koll på hur lång tid det tar att gå från vallås centrum till eurostop? Jag sitter och funderar på om jag orkar....
Cassiopeja: Va jag trodde att rummen var lika stora Men ok jag ska sätta Andreas på det där när jag kommer hem. Orkar inte flytta gästsängen som står i vägen för bredbandsjacket för att kolla om där sitter ett telejack också
Jag har INGEN aning om vad det ska kosta faktiskt. Va engagerad jag känner mig då, haha... Men jag kan ju försöka ta reda på det
Jag funderar starkt på att att köpa en pump nu för Jolie bara sover och sover och jag bara läcker och läcker... Min tuttar har nog inte fattat läget än liksom Sedan klockan 00 i natt har hon bara varit vaken mellan 06.00 och 06.30 och sedan mellan 10.00 och 11.45...
Nu ligger hon i och för sig och smaskar i sömnen så hon kanske börjar bli hungrig ändå, undermedvetet
Jag fångade nyss ett leende på bild!!!
Vad betyder förresten ett leende såhär tidigt? Har för mig att jag har hört att de kissar eller nått när de ler