• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • Heffaklumpens mamma

Ligger alla och sover?? Själv är det tidig morgon som gäller...ska försöka trötta ut lilltjejen så att vi kan vila en stund till snart *trött*
    Inget på webbisarna ännu men jag håller utkik

• LoBe

Åh hoppas allt går bra för zazla! Vill se bebbe på Webbisarna i eftermiddag!!!

Idag är det Anna-dagen! Så GRATTIS anna på namnsdagen!
    Idag ska man lägga lutfisken i blöt om man har en sån där torr platt en...bara så ni vet.

Idag ska sambon min på Julbord med jobbet Jag vill också käka julbord!!!
    och vill INTE sitta själv i kväll...."hm surar lite"

• Blixten

Godmorgon!
    SÅ här tidigt brukar jag aldrig vara inne J kom nyss hem för att plocka upp våra sängbord. Vi har försökt att sälja vår gamla dubbelsäng ett tag nu och nu var det en kille som blev "sambo- och sänglös" som han själv sa. Och sängborden hörde ju till, så nu åkte de.....Så nu måste vi ge oss ut på jakt efter nya sängbord. Jag har sett ut de jag vill ha. De finns på Sova på Stenalyckan, men de kostar 3700:- stycket + 6000:- för en gavel. Så mycket pengar tänker jag inte ge för möbler jag knappt ser i mörkret Men de är sååååååå snygga.......

• xandra84

Zazla har fått!!! =) finns på webbisar!!!!!!1 jättesööööööööööööt..

GRATTIS ZAZLA!!!

• Teskedsmamman

Klockan 5 imorse kom Zazlas bebis!!!!!!!!!!!!!!! *woho!!! Ylar och dansar konstiga danser*

Hm, undrar om jag tog till säkerhetsmarginal i onsdags och kanske skulle sagt INNAN helgen SKit samma underbart att hon är här!!!! Ska bli kul ochhöra Zalli berätta sedan hur det gick!!

• maviperi

Så söt hon är
    Nu tycker jag Zazla får åka hem så hon kan berätta hur allting gick...

• LoBe

Ah!!! ***GRATTIS*** zazla!!!
    Vilken fin liten tjej!!! Äntligen kom hon och på Anna-dagen, inte illa.

Jätte grattis-Kram

• LoBe

Då så Cassiopeja! Då är det din tur.
    Nu är det fritt fram att föda din lilla bebbe...eller det ska bli trådens första 2006:a?

• Teskedsmamman

Glömde ju en massa i all uppständelse!!!

G*R*A*T*T*I*S Till Zazla och Andreas!!!!

Sofia: Det ÄR värre pga gravhoromonerna... jag och maken hade också en jobbig tid under graviditeten, mest jag skulle jag tro... Jag blir så otroligt svartsjuk när jag är gravid så fprt hans mobil piper av sms så blir jag alldeles konstig!! Är på väg att slita till mig den för at tläsa vem det är ifrån... Idag rör det mig inte ryggen att den piper fler gånger om dagen... jag vet ju att det antingen är jobbarkompisar eller tråkiga tågdårar
    När bebis kommer sedan så får du lov att ta lite mer utrymme, ska till iväg och handla så åker du bara, bry dig inte om protester osv utan säg bara att "det är dina barn också och ni mår bra av att umgås för er själva någon gång". Du får helt enkelt spotta upp dig och ta dig den tid du behöver...
    I måndags var jag iväg på möte och sedan gick styrelsen på restaurang för att käka och umgås under mer sällskapliga former och jag sa först att jag skulle ha Ian med mig men ångrade mig sedan och maken fick något oroligt i blicken "ska jag ha båda?!". Då kontrade jag med att "det har jag varje dag när du jobbar eller är iväg på annat" och så var det inte mer med den... Man får bli lite "Hitler-aktig" för att få lite egentid. Det är ju så smidigt att bara lämpa över den biten på oss som ändå går med ungarna i byxorna hela tiden...
    Alla har nog något som de retar sig på hos sin gubbe. Min är så otroligt slarvig och jag känner mig väldigt utnyttjad ibland, som när jag kommer upp på morgonen och får börja vår frukost med att plocka av hans frukostdisk från bordet, stänga skåpsluckor, sätta på locket på tvättlapparna, sätta in hans disk i diskmaskinen osv... Det är inga stora saker med efter femtioelva upprepningar blir även småsaker STORA saker... och tyvärr så är det inte grönare på andra sidan... skulle man ge sig av så har nästa gubbe antagligen samma olater eller värre... Så mitt tips är att försöka leva igenom graviditeten och sedan försöka få den tid du behöver för dig själv...
    Jag fråter också som en stucken gris när jag och maken bråkar, jag gör det för att jag blir så j*vla arg!!! och har också fått frågan om det blir bättre för att jag gråter och jag brukade alltid svara att "det kan du ge dig f*n på " eller "Det kan ju du svara på eftersom det är pga dig jag gråter". Numera vet han att jag gråter oftast för att jag blir så arg...

• Teskedsmamman

Snacka om att punda dit på skickaknappen....

Gårdagens frånfälle utav Tesked beror på en illasinnad magsjuka... Jag vaknade igår av att jag mådde lite halvtaskigt och inte hade matlust (ovanligt för att vara mig) och var tvungen att springa på toa och sätta mig, sedan satt jag där flera gånger innan det var dags att köra Totte till dagis. När jag sedan hämtade honom hade jag börjat må illa också så jag passade på att sova även när Totte sov (sov när han var på dagis). När Totte vaknade så tog jag ner honom till mig i vardagsrummet och sedan sov jag och Ian till och från hela eftermiddagen medan Totte lekte... Så vid 16.30 fick jag gå och kräkas och efter det blev jag bättre... vid 19.30 när maken kom hem var jag nästan helt pigg och höll på att städa för fullt!

Men det var ingen höjdare att ta hand om 2 barn när jag bara ville försinna in i drömmarnas land hela tiden pga illamående...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)