• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • betan

sofia: vet inte om jag kan hjälpa, du vet ju inte alls vem jag är. Men jag skickar iallafall en värmnande kram

Killar....tyvärr så är det väl som de säger "man kan inte leva med dem, men man kan inte heller leva utan dem". Har du förklarat för honom vart problemet ligger? Killar är ju tyvärr ibland lite trögtänkta, vilket kan vara minst sagt irriterande!
    Förstår inte varför han ska gnälla om dagis, det borde ju vara en självklarhet! Säg ifrån vad du tycker även om du egentligen kanske tycker att det är självklara saker så kanske det inte är det för honom tyvärr...

önskar jag kunde trösta, men hoppas att det hjälper lite iallafall att jag tänker på dej!

*kram*

• maviperi

Sofia: Tycker inte alls att du ska känna att bara är småsaker eller att någon kan skylla det på graviditetshormoner. Jag förstår att du blir ledsen, upprörd och arg över mannens beteende. Hade min pojkvän aldrig tagit med sonen någonstans och alltid tagit för givet att jag ska ha barnen eller tjurar varje gång jag ber honom om något så skulle jag reagerat likadant. Och vad gäller smörgåstårtan så tycker jag faktiskt att om det är du som gör jobbet och beställer den så borde du ha något att säga till om vad som ska vara på den.
    Du behöver inte be om ursäkt för att vi "får lyssna på all skit" - vi finns här för att lyssna Vi har alla såna dagar när vi känner oss gnälliga och tjatiga. Du får säga till om du behöver/vill ha någon att prata med så får vi dra ihop en akutfika

*tröstkramar*

• Sofia Cronwall

betan: Tack!

En sak till som jag retar mig på just nu är ju att när vi bråkar om en liten skitgrej eller nått och till slut så storlipar jag, så säger han ALLTID hjälper det eller? nä visst gör det inte det men jag lipar ju bara mer när han e så spydig.

• Sofia Cronwall

Jag vill absolut inte ha tråkigt när jag e på en fika... jag blir bara ledsen när jag pratar om det... Tack för att ni finns, utan er och min kompis hade jag nog gått under. Mamma kan man ju inte heller prata med, hon försvarar ALLTID mathias.

Sen när nästa kommer så vill jag inte ha det att jag alltid ska ha med båda men han slippa, han kan väl ta med en för det e inte så jobbigt... när jag åker och handlar i kanske max 30min då borde han kunna ha båda den lilla stunden. jaja det återstår att se.

• escb

Zazla: Åh vad spännande, du är säkert på BB nu. Skönt att det äntligen är igång för dig.

Sofia: Ja visst blir man tjurig under graviditeten, och ös det över oss bara, det tål vi!

Det sagt så är det ju inte så att alla irritationsmomenten dyker upp bara för att man är gravid, utan det blir svårare att hantera existerande irritationsmoment. Och ibland kan det ju vara bra att de kommer upp till ytan, så har man en chans att lösa dem. Problemet är ju bara att just med graviditetshormonerna snurrande i kroppen så är man inte världens bästa konfliktlösare för att uttrycka det milt..... Så även om du just nu inte orkar/vill ta itu med till exempel vem som kör till dagis resp. har barnen med sig (vilket för mig verkligen inte låter som 'skitsaker'...) så kommer du nog att få ta den diskussionen förr eller senare ändå.

Usch vad jag låter förnumstig, hoppas du inte tar illa upp! Stora kramar till dig i a f.

• Sofia Cronwall

Jag vet inte om det kan ha med vår ålderskillnad att göra.. han e 29 snart 30 och jag e 21 nu.

• zazla

Ja jag är fortfarande kvar... Fast nu gör det mycket ondare! Men det är fortfarande inte regelbundet och fortfarande inte nere på 4 minuter så jag står ut ett tag till.

• Sofia Cronwall

nu har jag frågat runt lite till och jag blir ju inte gladare...

frågade liksom om jag kunde ta bort laxen och äta resten....det här svaret fick jag.

"Dessutom tror jag inte du ska pilla bort bara utan strunta i helt, eftersom laxen varit i kontakt med det andra i tårtan."

Ringer snart till affären och kollar om jag kan ångra mig och ta pålägg istället. för kan jag då inte äta den förbannade tårtan så vet jag fan inte vad jag gör. det e ju jag som ville ha den...

• JewelGirl

Sofia: Tycker du har helt rätt i ditt agerande samt att gravhormonerna hjälper väl inte till direkt . Hoppas det löser sig. Tror inte det har med ålderskillnaden att göra. Jag är ju själv 21 och har sambo på 31 men det rättfärdigar väl inga jobbiga beteenden?

Zazla: Men då! Trodde för en stund att du gett dig av... Får klämma lite till på magen så hon kommer ut

• Blixten

Zazla:
    Jag åkte in för sent, tyckte jag, därför att jag inte hann få ryggbedövningen och den hade jag behövt, speciellt i och med att lustgasen inte hjälpte mig!! Mitt råd till dig är därför att du åker in när du behöver andas dig genom värkarna. Då är de ganska onda och du kan ha öppnat dig lite. Det västa som händer är att de skickar hem dig, men det är föga troligt nu när du har hållt på hela dagen. Du verkar ha det precis som jag: sakta men säkert

Det där med att vänta tills man har x antal minuter emellan kan vara lurigt.....RÄtt vad det är kan du få väldigt ont och ha täta verkar. Det kan vända på några minuter bara. Till mig sa de att komma in när jag ville ha någon slags bedövning. Och som jag skrev innan: du vill inte krama varenda stolpe på vägen, det gjorde jag

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)