Inlägg från: Olga81 |Visa alla inlägg
  • Olga81

Vi i Halmstad (ver 6)

hej

här sitter en nattugla och försöker läsa ikapp allt hon missat de senaste dagarna!
    Vilket liv är här!

Cassiopeja:
    Pettson & Findus Jag älskar de två!!! O deras höns är alldelles för goa! Inte alls barnslig, tycker jag.(Vi alla är små barn innuti )
    Hur mår bebben?( sorri, jag menar Grodan) Jag håller mig fast till min gisning den 15 kl.10

Blixten:
    Jätte fin tårta!

Här har vi kommit in i fasta rutiner och försöker hålla de så gott det går. Känns så skönt så, faktiskt. Sofia somnar kl.10.30 eller 11 och med 3 matstunder på natten sover hon till kl.10! Så kl.10 kan man hitta tre grisar som sover så gott så
    Mannen tog en vecka semester, så man får lite egen tid då o då (hinner bada mig o tvätta håret i allafall ) annars stinker man babykräk på 3 meters avstånd ha ha
    Imorgon (ha ha, eller redan idag, om man tittar noga) ska vi till Eko att glo lite, kanske hittar vi nåt fint En lampa ska vi ha i alla fall.
    Lade lite nya bilder i gallerian - info för nyfikna

god natt på er!

• Olga81

Sofia:
    Jag oxå gissar på flickan!

TeaSpoon: Flicka
    Maddissen85: Flicka
    MammaJ: Pojke
    Zazla: Flicka
    LoBe: pojke
    Heffaklumpens mamma: Flicka
    Cassiopeja: Flicka
    Ella Karamella: Flicka
    magganhm: Flicka
    Olga81: Flicka

Hörde att ni hade det trevligt på fikan
    Missade den pga att jag hade ett möte med handlegaren på högskolan. Det visade sig att min ansökan blev "felbehandlad" om man kan uttrycka sig så, för jag tror att de bara hade inte läst den ordentlig...jag sökte till hösttermin 06, men de "trodde" att jag ville komma in på vårtemin 06. Ja, ja, gubben bad snällt om ursäkt och ställde mig i kön till hösten Få se om jag kommer in, ni får hålla tummarna

Blixten o Max´flicka:
    Grattis till viktnedgången!! Roligt att graviditetskilorna ger sig!
    För mig står vågen stilla de sista 3-4 veckor. Gick ner det mesta, men inte ännu kommit till det jag vägde innan jag blev med barn. Envisa fetlager vill inte smälta Fast jag försöker inte banta just nu, märker att om jag inte äter ordentlig försvinner mjölken eller blir tunnare, och då bli en viss familjemedlen inte nöjd och skriker som 17

• Olga81

Zazla:
    Sofia blev 3m den 9/01 men hon kan inte ännu vända sig själv, med med lite hjälp vänder hon sig från mage till rygg. Hålla huvudet när hon ligger på magen kan hon från några veckor

• Olga81

Cassiopeja:
    Ha ha ha Jag var för lat att skriva en hel ord, men egentligen har du rätt - "m" efter siffran betyder meter Fast 3 meter är ju lite FÖR mycket hi hi

• Olga81

Grattis CASSIOPEJA!!!!!!!!!!!!
    Vi fick en tös till i tråden

• Olga81

TeaSpoon:
    Vilken bra ideé med lista! Du kan lägga till min ICQ 281-561-936

• Olga81

Godmiddag!

Lägger mig på listan
    Fika vecka 4:

Måndag: Blixten (innan 12),Max F, Maviperi, LoBe, TeaSpoon (måste åka hem 13.30)
    Tisdag: Blixten, Max F, Maviperi, LoBe
    Onsdag: Blixten, Max F, Maviperi, LoBe, Zazla, TeaSpoon (måste åka hem 13.30),Olga
    Torsdag: Blixten (efter 12), Max F, Maviperi, LoBe, Zazla, TeaSpoon,Olga
    Fredag: Blixten, Max F, Maviperi, Zazla, TeaSpoon,Olga

Nu två dagar i rad är Sofia jätte arg, vill ligga BARA på magen och helst titta på TV. Eller så vill hon sitta eller stå SJÄLV, jag håller henne i armarna men hon ser ut som en bakis då .
    När hon ligger på magen vill hon krypa, vilket går inte ngt vidare, hon rör på ben, hamnar med ansikten i soffan och händerna hänger inte med och hon blir galen!! Fast ibland lyckas hon att krypa, fast bakåt Starckars liten fattar ingenting då och bli så frustrerat!!
    Jag tycker så synd om henne, starckars kämpe min...

• Olga81

Zazla:
    Angående vit.-c - jag vet inte riktig men tror att din version låter rimligt, fast om det skyddar henne mot förkylning...nja...tror inte det, det är bröstmjölk som skulle skydda henne mot det..
    Angående google - min man brukar radera cookies, då försvinner allt därifrån, och alla inlåggningar mm

• Olga81

he he jag är datanörd som är dålig på data

Idag fick Sofia sin första vaccinationssputa...har lite feber nu
    Lite gnällig o väldig mammig....

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)