Vi i Halmstad (ver 6)
Angående sovtider:
somnar 21.00
21-24.30
mat
1-3.30
mat
3.45-6.30
mat
7.00 - piggelin
lek mm
somnar 9 till 9.45
sen på dagen sover hon 40 min. varje 2 timmar, vilket jag tycker är lite jobbigt....
Angående sovtider:
somnar 21.00
21-24.30
mat
1-3.30
mat
3.45-6.30
mat
7.00 - piggelin
lek mm
somnar 9 till 9.45
sen på dagen sover hon 40 min. varje 2 timmar, vilket jag tycker är lite jobbigt....
Sofia:
Nej gud, vilken dag hade du!
Förs brand sen fiskarna! Din starckare!
Jag förstår att du har det jobbigt, men du får ursäkta mig för jag tycker att det lät så roligt med vällingen
nej, fy på mig, sorri
TeaSpoon:
Har träffat tandläkarn idag, nu förstår jag vad ni menade
Det var jätte lätt att hitta dit! Tack än en gång.
När bli det fika imorgon? Kl.14 på Åhlens?
jag tror jag kommer
Zazla:
jag ska gå med er och bränna fläsket
Här är min gubbe som blivit svartsjuk, efter att fått höra om (citerar)En tandläkarnas Brad Pitt ungefär. ha ha
smart tjejer!
FÖR:
Maviperi, Zazla, MammaJ, Heffaklumpens mamma, Anna, Jewelgirl, Sofia, UlrikaPeter, Olga
EMOT:
tack för promenaden idag, ock fikat med.
Zazla&Madde: åhh vad sööötttaaa de är!
hej
Teaspoon: Grattis i efterskott!
skäms över att man har en ammningshjärna! Min moster fyllde år igår och en kompis med, tror du man kom ihåg detta?
Cassiopeja: Grattis!
Max flicka:
Tror att Liv "smittade" Sofia med icke sovande! Fy vilken natt! Hon vaknade varje timme från 22 tills 4 sen sov hon till 6 och var vaken till 9...
tror att idag kan jag somna var som helst och stående
Max flicka:
jag hoppas verkligen att ni får det bättre snart! vila ni så mycket det går! *kramar om*
huh, vat trött jag blev efter BVC-promenaden! fick köra vagnen genom den oplogade snön, hjulen inte äns syntes nej nu kommer jag att vara hemma så längre som det snöar.
Sofia vägde 7005kg o växte 1,5cm på 1månad. När vi kom hem somnade hon o sov som en gris i 2timmar o sen 1timme till med tutten i munnen
Zazla maviperi och Cassiopeja:
en kombination av kolikbebis-bärande och sömnlösa nätter gjorde att jag tappade mina gravkilo på 4 månader har 3kg kvar till inskrivningsvikten. men vill gärna gå ner 3+ minst 6...misstänker faktiskt att de där 3kg lade sig i mina bröst
fl vadå?
morrn morrn
Nu har vi flyttat till beta versionen! Ska den gamla stängas, eller?....
TeaSpoon:
Mår ni bättre nu? slutat kräkas?
Max flicka:
Hur var natten? gav ni ersättning? hur reagerar Liv på sprutan?
Sofia var jätte gnällig igår kväll av nån anledning...vete fan vad det var, men vi fick bära henne(i skift)hela tiden så jag kan knappt röra mig idag. Smörjde ryggen med Zon gel, det brukar ge god effekt....men det är inte roligt det...
Ja, måste berätta - i fredags tog mannen med sig från jobbet bullermätare, för han skulle åka till en gubbe(om han ringde)o mäta buller, för nån där i gubbens grannskapet brukar spela högt musik på kvällarna. I alla fall ingen ringde, så han slapp åka någonstans. Sen på kvällen kämpade Sofia med magen (det brukar hon göra innan hon skulle baja)och när hon äntligen lyckats smutsa ner blöjan blev hon jätte ledsen och började gråta. Jag tog henne för att byta på, lade på skötsbordet och då blev hon vannsinnig o gallskrek. Mannen tog fram sin bullermätare och mätte 98dB! För jämförelse kan jag säga att ljudnivå på en diskotek är ca 110dB, men gränsen för skadlig ligger på 100dB
Tre decibels skillnad mellan två ljudnivåer ger dubbelt så högt ljud vid den högre nivån jämfört med den lägre.Risken för hörselskador är lika stor om man utsätts för 85 dB under åtta timmar som 100 dB under 15 minuter.
Blixten:
Jag skrev ju det.
Men jag tycker att 98dB är ändå för högt för en sån liten bebis!