Inlägg från: Olga81 |Visa alla inlägg
  • Olga81

Vi i Halmstad (ver 6)

muimukulatt:
    Ja, Sofia fick lite högre feber redan några timmar efter sticket och så skrek hon starckars... fick ge henne Alvedon, fast det blev inte mycket av det som hon fick i sig...
    Sen ammade hon en timme och somnade på mig ca kl.3 och sover sen dess!! nästan 4 timmar ju!
    Där rökte vår natt.....

TeaSpoon:
    Åhhh vad spännande!! Håller tummarna!! När får du veta?

• Olga81

har inte tänkt på supparna....
    gav henne flytande, hon skulle ha 2,5ml, men jag tror att hon fått ungefär 1,5ml, trost att jag har använd doseringsspruta...resten åkte ut med tungan...
    man lär sig på sina misstag

nu är hon vaken o gnäller

vet någon om man får bada de efter vaccination??

• Olga81

hej!

Cassiopeja:
    Välkommna tillbaka!
    Tråkigt med att du sprack så mycket, men det läker snabbt, ska du se! Kikade in i ditt krypin - söt liten Eira! Det var det värd, eller hur? Man tittar bara på sin lilla bebis och glömmer all smärta på en gång!

Förbannade vaccination! Två nätter i rad sover Sofia med oss i sängen, vaknar varannan timme och är jätte ledsen. Tar ungefär en kvart för att hon ska somna om, men om en timme vaknar hon igen...snacka om sömnlösa nätter.....

Idag har vi inget varmt vatten och ingen värme! +17 inomhus, golvet är svinkallt. Tydligen repareras nåt och värmen kommer kl.18, men ändå. Satt på lillan massa med kläder...

• Olga81

Cassiopeja:
    Låter kanske lite grymt, men när man provat allt och inget hjälper, kanske inte så grymt då
    När hon vill sova men vägrar att sluta gråta, lägger vi henne i vagnen och kör fram o tillbaka så det buffar, om det funkar inte - kör vi på tröskel. Hon bli tyst och somnar inom 2-4 minuter. Har läst om det hos Anna Wahlgren.
    Vi kom på det ganska sen, fråm början var det mycket bärande. Nu väger hon 6.750g - man orkar bara inte....

• Olga81

hej

maddisen:
    Vad tråkigt! Håller tummarna att allt kommer gå bra!*kramar om*

Cassiopeja:
    Så lågt av svärmor! Kan förstå att du är arg, skulle jag oxå va´. Det känner jag igen faktiskt, fast de säger att de "menar inte illa", ja ja...det vet vi...

Här har vi lärt oss GRIPA Nu gripar vi ALLT och allt ska in i munnen Alla leksaker, bodisar, filtar, mammas o pappas trojor är dränkta i Sofias saliv låter nästan snuskigt ha ha
    Lägger lite nya bilder i gallerian o låter de ligga en vecka, sen ska jag ta bort de, för de bli för många där...

Hoppas ni haft en bra söndag

• Olga81

Trollbarn: på Åhlens kl.14 imorgon

JewelGirl: Fy vad tråkigt! Ska du få sprutor nu?

Sofia: Oj då! Inte roligt alls att ramla så här och speciell när man e med barn, hoppas det gick bra sen....

Maddisen: stor pojk ju! Konstigt att sista gången när jag vägde Sofia var hon 6750g men bara 60cm Växer bara på bredden

Är det nån av er som köpt Sniglar skötbord på Ikea? Vi har nämligen en sådant och redan nu käns den för liten för Sofia! Hon blev nästan lika lång som själva bordet och hon sparkar med fötter på kanten och jag kan tänka mig att det gör lite ont...sen spänner hon sig, håller fötterna på kanten, lyfter på rumpan o försöker vända sig på mage det har blivit helt omöjligt att byta på henne där. Är det bara vi som har det så???

• Olga81

theo05:
    angående dagiskö - vi har redan ställt oss på kön, men om man läser på deras sida som Anna skrev adressen, så ser det ut att trots att man väljer de där ställen som man vill, om då när barnet skulle börja finns inte ledig plats där, får man erbjudande från en dagis där det finns plats. Och det kan vara inom hela kommunen. Förhoppningsviss kollar de var man bor o erbjuder det närmaste....
    så har vi uppfattat de, men jag kanske har fel...

• Olga81

zazla:
    Jag kommer
    Ska du ta busssen? Ja tar den 13.08...
    vi ses då

• Olga81

från tynavägen går den 13.14, så jag tänkte att frå kornhill måste vara lite tidigare...fast jag har ingen koll
    vi ses

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)