Ni som gillar "Grottbjörnens folk".
Nu kommer äntligen sista boken!! http://www.aftonbladet.se/wendela/article8653389.ab
Tyvärr tror jag det blir lite flopp över den...men jag hoppas jag har fel.
Nu kommer äntligen sista boken!! http://www.aftonbladet.se/wendela/article8653389.ab
Tyvärr tror jag det blir lite flopp över den...men jag hoppas jag har fel.
Fast det lesbiska sexet är ju redan uppfunnet, alla ligger ju med alla De kvinnor som Har mäns livsande i sig och söker sig till kvinnor blir ju ofta mäktiga zelandoniis
*nörd*
Fast hon påpekar ju i boen hur obekvämt det måste vara med en hård, snidad penis jämfört med den elastiska mannens
Sorry, blev visst spoiler där, hoppas ni inte dör av ledsnad över att veta att Ayla får se en stenåldersdildo
Nu håller jag mig härifrån tills jag läst boken...känns lika bra.
Har inte haft tid att läsa så mycket som jag önskat men hittills är den i alla fall bättre om "Stäppvandringen", även om man efter den femtioelfte gången det nämns är ganska välbekant med att kaveldun är användbart. Älskar ändå Ayla för att ... hon är awesome helt enkelt. Hon har varit min hjältinna sedan jag var sju och kommer alltid att vara det.
PS. Sandemo äger. DS.
Nu har jag kämpat mig igenom eländet och kan sammanfatta den i: Usel, usel, USEL!
Jag har gillat historien om stålkvinnan som på egen hand riktar in människosläktet mot storhet och kunnat läsa om dem men den här kommer jag aldrig någonsin att läsa om. Jag får betrakta det som att serien slutar efter femte boken. Redan den var en viss besvikelse så förväntningarna på den här var inte så höga. Men hon lyckades med god marginal underträffa dem!
Nu har jag kämpat mig igenom eländet och kan sammanfatta den i: Usel, usel, USEL!
Jag har gillat historien om stålkvinnan som på egen hand riktar in människosläktet mot storhet och kunnat läsa om dem men den här kommer jag aldrig någonsin att läsa om. Jag får betrakta det som att serien slutar efter femte boken. Redan den var en viss besvikelse så förväntningarna på den här var inte så höga. Men hon lyckades med god marginal underträffa dem!
Läste ut boken igår. Sammanfattningsvis kan jag bara säga ... mja. Det är alltid intressant att se vad som händer i Aylas liv och det fanns vissa stycken som var riktigt engagerande men slutet kändes lite avklippt och halvdant och det känns heller inte riktigt "slut". Jag vill följa Ayla genom hela hennes liv, inte bara till slutet på ett sommarmöte. THERE ARE SO MANY QUESTIONS! ;___;
Spoilers, läs inte nedanstående text innan du orkat igenom boken.
Vad händer med Danug och Druwez? Vad händer med Brukeval och Madroman? Och dvärgen Ayla träffade under sin donierresa? Vad får Kunskapens gåva för konsekvenser? Hur ser Aylas liv ut som zelandoni? Kommer hon och Jondalar få fler barn? Vad är det som är så speciellt med Echozar och Joplayas son (och varför är han yngre än Jonayla när Joplaya verkade vara gravid under Bröllopsceremonin)? Kommer de Andra ha någon kontakt med Klanen och hur kommer det se ut? Kommer någon ur Klanen besöka grottan som var helgad åt grottbjörnen? Hur går det för Folara och hennes make? Winnie börjar bli till åren, kommer Ayla låta henne få ett föl till som kan ta över för modern eller kanske fånga en ny häst? Wolf är heller inte purung längre, kommer Ayla hitta en maka till honom och låta honom få valpar, eller släppa honom fri så att han får leva ett riktigt vargliv? Kommer Jondalar släppa Löparen fri?
JAG VILL VETA!