• Svar på tråden Ni som gillar "Grottbjörnens folk".
  • TheMother

Jag har också väntat på den sista boken.
    Har också för mig att Nionde grottan var lite sisär, efter all förväntan man byggt upp i väntan på den. Men låta bli att köpa sista boken, det kommer jag inte kunna.
    Dock typiskt att den ska släppas bara några dagar före jag har BF, men men, på nåt sätt ska jag väl klara att ta mig igenom boken iaf, även om det kanske blir en sida per dag eller så. Har liksom Ts knappt öppnat en bok sedan sonen föddes.
    Skulle nog vara mest praktiskt att ha den i mp3-format, men är rädd att då får man väl vänta länge innan det finns tillgängligt på svenska?

• Elli47

Oj hade glömt den bokserien! Jag har läst alla utom 9:e grottan. Men jag blev jätteless i slutet av böckerna, det var alldeles för mycket naturbeskrivningar minns jag, riktigt trist att läsa. Och böckerna blev tyvärr sämre och sämre...   så jag kommer nog inte att läsa den här senaste.

• TheMother
    Elli47 skrev 2011-03-11 08:02:13 följande:
    Oj hade glömt den bokserien! Jag har läst alla utom 9:e grottan. Men jag blev jätteless i slutet av böckerna, det var alldeles för mycket naturbeskrivningar minns jag, riktigt trist att läsa. Och böckerna blev tyvärr sämre och sämre...   så jag kommer nog inte att läsa den här senaste.
    Håller med om att naturbeskrivningarna är det på tok för mycket av, men när man läser boken själv kan man ju tack o lov skumläsa dem, minns jag att jag oftast gjort. Blir värre med det om man lyssnar på ljudbok :/
  • lövet2

Fantastiskt! Hoppas nu bara att det inte tar flera år att få ut den på svenska!

• Elli47
    TheMother skrev 2011-03-11 08:12:41 följande:
    Håller med om att naturbeskrivningarna är det på tok för mycket av, men när man läser boken själv kan man ju tack o lov skumläsa dem, minns jag att jag oftast gjort. Blir värre med det om man lyssnar på ljudbok :/
    Ja så gjorde nog jag också, skummade över bara. Ljudböcker är bra men då ska det helst vara korta sådana... typ kåserier av Herman Lindqvist eller Mark Levengood!
  • alvaereva

Nämen Jippie!!!
    Synd bara att jag inte har tid för att läsa den, buhu!

• lövet2
    SilverEmma skrev 2011-03-11 08:23:48 följande:
    Lövet2 - 29:e mars, tillräckligt snabbt för dig?
    Men vad fanken?!
    Översatt och klar utan att man hört ett enda ord?
  • SilverEmma

Jag hörde talas om det förra året, att den skulle komma ut 2011. (hörde det självklart här på FL) trodde dock det skulle dröja längre...

• Bluemint

Jag fick av någon anledning för mig att jag inte hade läst Stäppvandringen när jag hittade den på rea för nåt år sen. Kände inte igen handlingen till en början heller, så jag trodde att det var en ny bok som jag missat. Ack och ve, så fel jag hade och i den boken är det ju nästa bara naturbeskrivningar. In i minsta detalj hur gräset ser ut och låter när vinden viner. Läste ut den ändå, men tror att jag hoppar över den nästa gång 

Svar på tråden Ni som gillar "Grottbjörnens folk".