• Goa frun

string trosor...

Undrar lite hur andra ser på det här med string trosor när man bara är 13 år (ett barn, för jag anser att man är ett barn när man är 13 år).

Får era döttrar ha dessa trosor? eller får de inte ha?? Hur tänker ni? 

mamma till 4
  • Svar på tråden string trosor...
  • kaji
    puss skrev 2011-04-21 16:41:30 följande:
    ja, de tär väl inte nån som kollar i brallan vad man har?
    nä, om det inte är sexdax, men då brukar åtminstone jag ta av mig trosorna och antar att mina döttrar gör det också vad de nu använder för modell=)
  • lille Birger
    kaji skrev 2011-04-21 16:27:28 följande:
    ehh, hur menar du nu. de flesta som har string har det väl just för att det är mest bekvämt, alltså för att man inte vill "lida pin"...
    Fan, jag verkar inte ha lärt mig nånting av alla trostrådar jag läst. Gråter
  • Boonga

Vad händer om man bajsar ner sig i en stringtrosa? Klyvs bajskorven i två?

• Lilia

Jag förstår inte varför man inte skulle få ha string oavsett hur gammal eller ung man är. Det är bara ett klädes plagg. Funderar du på att förbjuda boxer trosor också?

Själv har jag string för att det är bekvämast. Min bakdel är lite konstigt formad så alla andra trosor åker in i rumpan och blir som string, det är inte särskillt bekvämt. Var överlycklig då jag provade string för första gången (jag var 14 år) och insåg att de passade jättebra. Nu kan jag köpa trosor vart som helst utan att behöva leta överallt för att hitta ett par som sitter bra och sedan köpa tio exakt likadana trosor för att de är de ända som passar. Och nej, jag är inte överviktig och jag har provar att köpa trosor i större storlek men då åker de bara ner.

• Seroster
    Boonga skrev 2011-04-16 18:13:24 följande:
    Fy fan vad äckligt det är med stringtroser. Ett snöre som ligger och gnuggar mellan fitta och rövhål, som bakterier kan klättra på. Det är bara ofräscht, skulle inte tillåta en dotter det.
    Bakterier klättrar inte.
    Och du tror att de skulle klättra snabbare på string än på mormorstrosor?
    Vad du än tror är sant nu kommer du förmodligen inse är fel.
  • Tallkotte12
    Lilia skrev 2011-05-02 23:55:15 följande:
    Själv har jag string för att det är bekvämast. Min bakdel är lite konstigt formad så alla andra trosor åker in i rumpan och blir som string, det är inte särskillt bekvämt. Var överlycklig då jag provade string för första gången (jag var 14 år) och insåg att de passade jättebra. Nu kan jag köpa trosor vart som helst utan att behöva leta överallt för att hitta ett par som sitter bra och sedan köpa tio exakt likadana trosor för att de är de ända som passar. Och nej, jag är inte överviktig och jag har provar att köpa trosor i större storlek men då åker de bara ner.
    Jag har samma problem med trosor! Oavsett om det är "normala" trosor, boxer eller hipster så kanar dom in mellan skinkorna... Vilket bara betyder att man har mängder med tyg mellan skinkorna än lite grann...

Själv har jag enbart använt string sen jag började när jag var ca 15.. Min pappas enda kommentar när de hängde på tvättställningen var "att det var lite tyg för pengarna" haha... Och självklart har jag tillräckligt höga byxor/lågt sittande trosor så att jag inte visar någon kant! Det är inte andras ensak vad jag har för trosor...

Dessutom finns det stringtrosor med tjockt tyg och hårda sömmar som självklart blir obekväma, och andra i tunnt tyg och mjuka sömmar som man inte känner över huvud taget att man har på sig.
  • lille Birger

Man kan inte tvinga någon att ha stringtrosor i alla fall.

• pluppfamiljen

De har alltid fått bestämma själv.

Blivande 6 barns mamma
  • lille Birger
    Boonga skrev 2011-04-23 04:23:31 följande:
    Vad händer om man bajsar ner sig i en stringtrosa? Klyvs bajskorven i två?
    Ja
Svar på tråden string trosor...