• Mischao

BIM +10 och inget plus

Nu är jag på BIM +10 och har ännu inte fått något plus. Gjorde ett test när jag var på +6 och det visade negativt. Känner inga typiska graviditetssymtom som illamående eller spända bröst. Har däremot krafitga flytningar. Vet inte hur många gånger jag  har sprungit på toaletten den senaste vekcna för det har känts som att det är mensen som har kommit.

Någon mer som är i samma sits eller har varit gravid trots minus på stickan? När fick ni reda på det i så fall?

• Svar på tråden BIM +10 och inget plus
  • kajsa0318

Hej allihop och grattis till er som plussat. 
    Nu kommer jag och tittar in, BIM +14 och inget pluss testade när jag var +10 men visade inget.
    Har en känsla av att jag har något mysigt i magen men väntar 2 veckor till för då är det som jag skall ha min andra mens om den ens kommer :P

Lycka till allihopa =) 

• Wielkip

Grattis till dig som plussat, du ger mig lite hopp! ^_^
    Jag är BIM+8 och ingen mens i sikte, testade neagtivt igår men såg ett smalt streck om jag höll i motljus, dock tror jag det var spökstreck... så trött på att vänta på svar...

• Mischao

jag får mina tester imorgon så då ska jag testa... är på bim +13 idag

• Fru Massu

känner igen mig här, hoppas de är ok att jag hoppar in här :)

är på bim+9 och testade mig sist bim+2 hos doktorn och då visade de minus... slutade dock med piller 21 feb och vet egentligen inte om allt är igång som de ska.. dock har jag haft molvärk (som kommer å går) i ca 2 veckor, hade riktigt ont i ryggslutet varje dag förra veckan men nu kan de komma å gå lite... har rikliga flytningar, känns som om mensen kommer men när jag kommer till toan är de ingenting.. har som stickningar ibland i äggledarna som de känns och igår kändes de som om jag var tvungen att dra ut dom hahaha skumma känningar man har...
    ibland har de kännts i brösten men ah vet inte riktigt om man kan kalla de känningar..

har beställt gravtest som ska komma idag eller imorgon så jag ska testa mig om jag kan, imorgon på morgonen..

vad gör man annars om de visar neg? invänta nästa mens?

jag gör död till liv åt dig
  • Wielkip

BIM+9 och nada här heller. Beställt CB digital som kommer imorgon (hoppas jag) och en rejäl bibba med testlagrets, för säkerhetsskull till nästa månad (lite omvänd psykologi till mensen ;P)

• Wielkip
    rodriiguez skrev 2011-03-23 11:47:43 följande:
    känner igen mig här, hoppas de är ok att jag hoppar in här :)

är på bim+9 och testade mig sist bim+2 hos doktorn och då visade de minus... slutade dock med piller 21 feb och vet egentligen inte om allt är igång som de ska.. dock har jag haft molvärk (som kommer å går) i ca 2 veckor, hade riktigt ont i ryggslutet varje dag förra veckan men nu kan de komma å gå lite... har rikliga flytningar, känns som om mensen kommer men när jag kommer till toan är de ingenting.. har som stickningar ibland i äggledarna som de känns och igår kändes de som om jag var tvungen att dra ut dom hahaha skumma känningar man har...
    ibland har de kännts i brösten men ah vet inte riktigt om man kan kalla de känningar..

har beställt gravtest som ska komma idag eller imorgon så jag ska testa mig om jag kan, imorgon på morgonen..

vad gör man annars om de visar neg? invänta nästa mens?
    sålänge man inte får ont eller så tror jag bara det är att vänta, men om mensen inte kommer inom en månad kommer iallafall jag att söka vård.
  • Fru Massu
    Wielkip skrev 2011-03-23 11:54:08 följande:
    sålänge man inte får ont eller så tror jag bara det är att vänta, men om mensen inte kommer inom en månad kommer iallafall jag att söka vård.
    o vad är ont då? hehe de finns ju olika sorters ont
  • Wielkip
    rodriiguez skrev 2011-03-23 12:02:51 följande:
    o vad är ont då? hehe de finns ju olika sorters ont
    Mensvärkssmärta tycker inte jag är något att uppsöka läkare för, heller inte magknip, men börjar det bli riktigt obehagligt, eller något man inte tidigare är van vid, så borde man iaf ringa sjukvårdsupplysningen.
    Man uppsöker ju inte läkare varje gång man har feber tex. trots att det kan vara av många olika orsaker.

JAG ska iaf vänta en månad, och har jag varken fått plus eller mens då så ringer jag.
    Förutsatt att jag itne får riktiga smärtor då.
  • Fru Massu
    Wielkip skrev 2011-03-23 12:31:05 följande:
    Mensvärkssmärta tycker inte jag är något att uppsöka läkare för, heller inte magknip, men börjar det bli riktigt obehagligt, eller något man inte tidigare är van vid, så borde man iaf ringa sjukvårdsupplysningen.
    Man uppsöker ju inte läkare varje gång man har feber tex. trots att det kan vara av många olika orsaker.

JAG ska iaf vänta en månad, och har jag varken fått plus eller mens då så ringer jag.
    Förutsatt att jag itne får riktiga smärtor då.
    hehe okej nä de skulle nog inte jag heller göra

låter klokt de du ska göra, ska nog göra samma sak. nästa bim är 14 april så kanske en vecka efter de ...
  • Wielkip

Men hoppas vi slipper fundera över om vi ska uppsöka läkare eller ej, utan att vi plussar snart! Solig

Svar på tråden BIM +10 och inget plus