• Mischao

BIM +10 och inget plus

Nu är jag på BIM +10 och har ännu inte fått något plus. Gjorde ett test när jag var på +6 och det visade negativt. Känner inga typiska graviditetssymtom som illamående eller spända bröst. Har däremot krafitga flytningar. Vet inte hur många gånger jag  har sprungit på toaletten den senaste vekcna för det har känts som att det är mensen som har kommit.

Någon mer som är i samma sits eller har varit gravid trots minus på stickan? När fick ni reda på det i så fall?

• Svar på tråden BIM +10 och inget plus
  • lllllisa

Hej!

Sitter i nästan samma sits som dig.. Är på bim +9 och ingen mens i sikte.. Känner också som att mensen kommer hela tiden! Dock har jag ont i svanken, väldigt ömma bröstvårtor och är konstant kissnödig. Har tagit flera test men bara neg...

Man blir ju knäpp på detta!
    Jag och min sambo har försökt i över ett år nu utan resultat..

• Mischao
    lllllisa skrev 2011-03-21 04:04:35 följande:
    Hej!

Sitter i nästan samma sits som dig.. Är på bim +9 och ingen mens i sikte.. Känner också som att mensen kommer hela tiden! Dock har jag ont i svanken, väldigt ömma bröstvårtor och är konstant kissnödig. Har tagit flera test men bara neg...

Man blir ju knäpp på detta!
    Jag och min sambo har försökt i över ett år nu utan resultat..
    Vad "roligt" med någon i samma sits. Det låter ju nästan som att du är gravid med de symtomen. Själv så har jag fortfarande kraftiga flytningar, fick springa till toan på jobbet imorse för jag trodde det var mensen men det var det ju inte. Man vill ju så gärna att det ska vara ett plus..
  • Kitty 1982

Sålänge inte mensen kommit kan ni behålla hoppet uppe.

Många plussar inte förrens senare än BIM.

Jag har alltid plussat 2-3 veckor EFTER BIM så ni kanske är låghormonare?

Jag håller tummarna för er

• Mischao
    Kitty 1982 skrev 2011-03-21 18:30:13 följande:
    Sålänge inte mensen kommit kan ni behålla hoppet uppe.

Många plussar inte förrens senare än BIM.

Jag har alltid plussat 2-3 veckor EFTER BIM så ni kanske är låghormonare?

Jag håller tummarna för er
    Har du gjort detta utan att ha haft några grav-symtom? Det enda jag har är krafitga flytningar och väldigt trött efter en arbetsdag men ibland har man ju trötta perioder så jag tror jag inbillar mig lite bara för att jag vill vara gravid. Mår liksom inte illa eller har spända bröst som de flesta har
  • Kitty 1982
    Mischao skrev 2011-03-21 18:32:39 följande:
    Har du gjort detta utan att ha haft några grav-symtom? Det enda jag har är krafitga flytningar och väldigt trött efter en arbetsdag men ibland har man ju trötta perioder så jag tror jag inbillar mig lite bara för att jag vill vara gravid. Mår liksom inte illa eller har spända bröst som de flesta har
    Ja alltså jag kände ju nått men jag var alltid skenis så jag tolkade som att jag var det då och "blockerade" symtomen för jag inte ville tro på dom för jag viste att jag ändå skulle bli besviken.

Det är ju tyvärr lätt att framkalla sina egna symtom pga stark barnlängtan eller att leta och hitta symtom med andra tex här på FL.

Försök att inte leta symtomen och lev som vanligt så ska du se

Håller tummarna
  • Sussie80

Hej,
    Hoppar in här..
    Har oregelbunden mens och därför svårt att veta BMI, men senaste mens hade jag 7 feb alltså 42 dagar sen.
    Har testat negativt 2 ggr.

Har för övrigt inga andra symptom utöver den uteblivna mensen.

Fick ett missfall i december och den garviditeten gav både plus och symptom 2-3 veckor efter ÄL så mitt hopp är inte så stort

• Mischao
    Sussie80 skrev 2011-03-21 20:38:07 följande:
    Hej,
    Hoppar in här..
    Har oregelbunden mens och därför svårt att veta BMI, men senaste mens hade jag 7 feb alltså 42 dagar sen.
    Har testat negativt 2 ggr.

Har för övrigt inga andra symptom utöver den uteblivna mensen.

Fick ett missfall i december och den garviditeten gav både plus och symptom 2-3 veckor efter ÄL så mitt hopp är inte så stort
    Håller tummarna ändå att det är ett plus. Vore kul om vi följdes åt tills vi får mensen eller det där efterlängtade plusset
  • lllllisa

Håll hoppet uppe allihop! Ikväll plussade jag starkt på två test, på bim +10! är fortfarande i chock men samtidigt överlycklig! Så lycka till allihop :)

• Sussie80

Åhh, va kul för er. Grattis.
    Nu vart mitt hopp lite större helt plötsligt, ska försöka hålla det uppe tills jag vet motsatsen.

• Mischao
    lllllisa skrev 2011-03-22 01:44:52 följande:
    Håll hoppet uppe allihop! Ikväll plussade jag starkt på två test, på bim +10! är fortfarande i chock men samtidigt överlycklig! Så lycka till allihop :)
    Nämen gud grattis!!! Jag har precis beställt hem lite gravtest..ska testa direkt när de kommer :)
Svar på tråden BIM +10 och inget plus