• Pewie

Ovitrelle biverkningar

Hej, Den 15 mars tog jag en ovitrelle spruta i samband med Pergotime. Undrar bara om någon vet hur länge man känner av biverkningarna efter sprutan? Jag känner mig illamående, trött, irriterad och har som mensvärk. Ovitrelle ska ju försvinna ur kroppen efter 10 dagar men som sagt, hur länge känner man av biverkningarna? Tack för svar!!!

• Svar på tråden Ovitrelle biverkningar
  • Bellas7

Jag är inne på dag 9 efter sprutan och är trött, irriterad och har ömma ömma bröst fortfarande. Testade idag och ser ett super svagt streck så har fortfarande sprutan i kroppen.

• Pewie

Ok, då håller biverkningarna i sig antagligen så länge man har Ovitrelle i sig. Jag är inne på dag 6 bara, tänker vänta till dag 15 innan jag testar mig, tror jag, men vi får se om jag kan hålla mig så länge. Vet inte om du gör det men jag sitter verkligen och räknar dagarna!

• Bellas7
    Pewie skrev 2011-03-21 11:56:25 följande:
    Ok, då håller biverkningarna i sig antagligen så länge man har Ovitrelle i sig. Jag är inne på dag 6 bara, tänker vänta till dag 15 innan jag testar mig, tror jag, men vi får se om jag kan hålla mig så länge. Vet inte om du gör det men jag sitter verkligen och räknar dagarna!
    haha jo det gör jag verkligen kan jag lova :)
  • Bellas7

idag spänner inte mina bröst lika mycket längre så det är lite bättre, det är 10 dagar sedan sprutan och jag kan inte vänta med att testa så kommer nog smygtesta i morgon eller torsdag. OHHH denna väntan är dryg .......

• Pewie

Åh vad spännande!!! Ja imorgon ska ju sprutan vara ur kroppen, det jobbiga är att visa kan testa sig och ändå få ett falskt positivt och andra får negativt även om dom är gravida på 11.e dagen. Men jag hoppas att du är det och jag måste bara säga att jag räknar sekunderna till lördan (då är det 11.e dagen) så även jag kan göra testa mig =) Håller tummarna för dig!

• Bellas7

Jag testade igår och idag så jag är säker att sprutan är ute ur kroppen. Men det känns inget så tror inte att det tar sig denna månad heller :((

• Pewie

Men vänta några dagar, det är ju för tidigt än att veta m säkerhet. Har en kompis som testade sig dag 11 och det blev negativt bara för att plusa på 15.e dagen. Men jag förstår dig, man är ju så förväntansfull men man kan vara gravid utan att känna av det =)

• Bellas7

Jag har gjort tre behandlingar innan, två har tagit sig men fått missfall båda gångerna i v6-7 så jag är lite pessimist känns det som :)

• Pewie

Usch då! Näää vad jobbigt du har haft det. Jobbigt nog att behöva kämpa så mkt för att lyckas och sen att missta... Hur länge har ni försökt? Jag har redan en son, han är liten, 16 månader men vi försökte i ca 3 år innan jag fick rätt behandling och lyckades bli gravid. 3 år kanske inte är mkt för många men det tar ordentligt på psyket. Nu vill vi ha ett syskon till honom och har försökt sen dec... Trodde det skulle gå snabbt den här gången men här sitter jag och räknar dagarna samt inbillar mig att jag är gravid när det egentligen är Ovitrelle som spökar. Men du, jag hoppas verkligen att det går bra för dig, att det går bättre för dig den här gången!

• Bellas7

Har en som är fem som busar här :) har försökt 1 1/2 år så lite drygt nu för jag har ju liksom all hjälp jag kan få.

Får se hur det går denna månad annars tar vi nog en pause för hatar ovitellen :)

Svar på tråden Ovitrelle biverkningar