• Gerd64

Rasismen måste få ett stopp NU !!!

Som sagt , nu är det hög tid att ta avstånd från denna avskyvärda rasism som råder på skolor,arbetsplatser och gator runt om i Sverige.

Man hör och läser ideligen om invandrare som kränker svenskar för att dom är just SVENSKAR ,det är så hemskt.

Ord som mjölhuvud,svennehora och svennejävel är något som våra svenska ungdomar får höra dagligen i vårt numera mångkulturella land.

Min sextonåriga son var ovanligt låg efter skolan häromdagen och då jag frågade vad det var så brast han ut i gråt och berättade att invandrargäng länge trakasserat han och hans vänner och kallar dom diverse svenskfientliga namn helt utan anledning , ren rasism med andra ord. han har även fått bevittna när två invandrare burit iväg hans låsta cykel , en cykel som nästan var ny och som han fått sparat länge till. han vågar heller inte anmäla i rädsla för att invandrargänget ska bli ännu värre

Vet inte vad jag ska ta mig till? som jag har förstått det så finns det heller ingen lagstifting som gäller rasism mot svenskar och att det endast är SD som vill införa den lagen ?

Förstår inte längre vad som håller på att hända inom politiken, varför är det bara SD som vill ta ansvar för vårt land och våra invånare och varför är dom därför motarbetade?

/ Förtvivlad mamma

• Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!
  • Dorian Ertymexx
    Gerd64 skrev 2011-03-25 21:01:51 följande:
    Bibeln blir helt annorlunda om barbarer tolkar den, vi ser ju det på dom som tolkar den liknande boken koranen.

Vad jag har upplevt och sett betyder mycket för mig sen om du vill leva kvar i din egenkonstruerade lilla bubbla med romantiserad verklighet är upp till dig.
    Det är inte jag som vill att saker ska se ut som på Saltkråkan, så vem av oss som lever i en egenkonstruerad liten bubbla kan ju diskuteras...
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Gerd64 skrev 2011-03-25 21:36:15 följande:
    Rasism är inget som går att göra något åt så länge man blandar olika folkslag , det har funnits i alla tider och kommer alltid att finnas ... det är bara verklighetsfrånvända och blåögda typer som tror annat, lösningen är att lägga ner det plågsamma mångkultursexperimentet för gott ,spika igen kistan och gräva ner , välkommen fred och sammanhållning.
    Right, för det fungerade så bra under nationalismens tidsålder, när man jagade samer som djur och gick i krig över småskit i tron om att just ens egen "ras" var något slags ubermensch.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dominant
    ominte skrev 2011-03-25 21:07:45 följande:
    Kanske för att ursprungslandet och befolkningen inte accepterar dem? Jag kan hosta upp vilken vetenskaplig undersökning du vill i ämnet om du behöver bevis.
    Det är ju inga problem med exempelvis östasiatiska invandrare här. De borde ju ha precis samma problem och svårighet som afrikanerna men ändå klarar de att komma hit och sköta sig.

Sedan kan man ju som du, bakvänt försöka få det till att det är svenskarnas fel att det finns en rasism mot dem, som gör att i vissa skolor kan svenska flickor inte ens gå utan väktare som skyddar dem. Oavsett detta så spelar det ingen roll, ingen har någonsin lyckats lösa problemet, det är naivt att tro att vi skulle kunna göra det (uppenbarligen har vi inte lyckats heller). Så vi bör ta lärdom av det istället för att i blind idioti ta hit ännu fler.
  • Gerd64
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-25 21:37:55 följande:
    Right, för det fungerade så bra under nationalismens tidsålder, när man jagade samer som djur och gick i krig över småskit i tron om att just ens egen "ras" var något slags ubermensch.
    Please , lägg ner dina pinsamma liknelser. Säger inte att ett nationalistiskt och renrasigt land skulle vara helt problemfritt på alla sätt men jag kan sätta allt jag har och äger på att det skulle vara långt bättre än nu då vi envist blandar så skilda kulturer att det är OMÖJLIGT att leva osegregerat och sammanhållet.
  • Gerd64
    Dominant skrev 2011-03-25 21:42:28 följande:
    Det är ju inga problem med exempelvis östasiatiska invandrare här. De borde ju ha precis samma problem och svårighet som afrikanerna men ändå klarar de att komma hit och sköta sig.

Sedan kan man ju som du, bakvänt försöka få det till att det är svenskarnas fel att det finns en rasism mot dem, som gör att i vissa skolor kan svenska flickor inte ens gå utan väktare som skyddar dem. Oavsett detta så spelar det ingen roll, ingen har någonsin lyckats lösa problemet, det är naivt att tro att vi skulle kunna göra det (uppenbarligen har vi inte lyckats heller). Så vi bör ta lärdom av det istället för att i blind idioti ta hit ännu fler.
  • I Blackrose I
    Gerd64 skrev 2011-03-25 20:54:47 följande:
    Har absolut ingen brist på kunskap, framförallt så lär man sig mycket på 47 levnadsår. Jag har upplevt det fina,trygga och rena Sverige och sett hur det förvandlats till ett otryggt och splittrat invandrarghetto med egna ögon, har du det som tycks veta så mycket?

Självklart har jag läst bibeln , kristendomen är som sagt värd att ta tillvara på då hela vår fina kultur är byggd på den , jag förstår att du som har invandrat hit från mellanöstern tycker den är vidrig och att ni ser oss som otrogna hundar som ska jämnas med marken , det är inga nyheter.. det är så ni resonerar oavsett om ni säger annat. Det är också därför just MENA invandrare ställer orimliga krav och försöker förändra vårt samhälle.

Kräks på dig själv du
    För att vara 47år gammal så beter du dig som en 1åring. Sorgligt. Faktiskt.

Fortfarande är jag inte muslim hur gärna du och dom dina vill få mig till det. Nejdå, jag älskar hundar och dom är absolut INTE rena. Dom är faktiskt heliga för mig ska du veta så du ska passa dig noga när du jämför hundar med Sd:iter. Hundar har faktiskt mer värde för mig än SD:iter har.

Här har du några stycken ur din Bibeln och Kristendomen. ENJOY!

27Og han sa til dem: Så sier Herren, Israels Gud: Hver binde sitt sverd ved sin lend! Gå så frem og tilbake fra port til port i leiren og slå ihjel hver sin bror og hver sin venn og hver sin frende! 

Om någon ligger hos en kvinna som har sin månadsrening och blottar hennes blygd, i det att han avtäcker hennes brunn och hon blottar sitt blods brunn, så skola de båda utrotas ur sitt folk. 3 Mos. 18:19.

8 och följde efter den israelitiske mannen in i tältets sovrum och genomborrade dem båda, såväl den israelitiske mannen som ock kvinnan, i det att han stack henne genom underlivet. Så upphörde hemsökelsen bland Israels barn.

12 Om du får höra att man i någon av de städer, som HERREN vill giva dig till att bo i, berättar

13 att män hava uppstått bland dig, onda män som förföra invånarna i sin stad, i det att de säga: »Låt oss gå åstad och tjäna andra gudar, som I icke kännen»,

14 så skall du noga undersöka och rannsaka och efterforska; om det då befinnes vara sant och visst att en sådan styggelse har blivit förövad bland dig,

15 så skall du slå den stadens invånare med svärdsegg; du skall giva den och allt vad däri är till spillo; också boskapen där skall du slå med svärdsegg.

16 Och allt byte du får där skall du samla ihop mitt på torget, och därefter skall du bränna upp staden i eld, med allt byte du får där, såsom ett heloffer åt HERREN, din Gud; den skall bliva en grushög för evärdlig tid, aldrig mer skall den byggas upp.

17 Låt intet av det tillspillogivna låda vi din hand, på det att HERREN må vända sig ifrån sin vredes glöd och låta barmhärtighet vederfaras dig och förbarma sig över dig och föröka dig, såsom han med ed har lovat dina fäder att göra,

18 om du nämligen hör HERRENS, din Guds, röst, så att du håller alla hans bud, som jag i dag giver dig, och gör vad rätt är i HERRENS, din Guds, ögon.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I

10 När du kommer till någon stad för att belägra den, skall du först tillbjuda den fred.

11 Om den då giver dig ett fridsamt svar och öppnar sina portar för dig, så skall allt folket som finnes där bliva arbetspliktigt åt dig och vara dina tjänare.

12 Men om den icke vill hava fred med dig, utan vill föra krig mot dig, så må du belägra den.

13 Och om HERREN, din Gud, då giver den i din hand, skall du slå allt mankön där med svärdsegg.

14 Men kvinnorna och barnen och boskapen och allt annat som finnes i staden, allt rov du får där, skall du hava såsom ditt byte; och du må då njuta av det rov som HERREN. din Gud, låter dig taga från dina fiender. Jos. 8:2.

15 Så skall du göra med alla de städer som äro mer avlägsna från dig, och som icke höra till dessa folks städer.

30 Om någon slår ihjäl en annan, skall man, efter vittnens utsago, dräpa dråparen; men en enda persons vittnesmål är icke nog för att man skall kunna döma någon till döden. 31 I skolen icke taga lösen för en dråpares liv, om han är skyldig till döden, utan han skall straffas med döden.

10 Om någon begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, om han begår äktenskapsbrott med sin nästas hustru, så skola de straffas med döden, både mannen och kvinnan som hava begått äktenskapsbrottet.
    11 Om någon ligger hos en kvinna som är hans faders hustru, så blottar han sin faders blygd; de skola båda straffas med döden, blodskuld låder vid dem.
    12 Om någon ligger hos sin svärdotter, så skola de båda straffas med döden; de hava bedrivit en vederstygglighet, blodskuld låder vid dem.
    13 Om en man ligger hos en annan man såsom man ligger hos en kvinna, så göra de båda en styggelse; de skola straffas med döden, blodskuld låder vid dem.
    14 Om någon till hustru tager en kvinna och tillika hennes moder, så är det en skändlighet; man skall bränna upp både honom och dem i eld, för att icke någon skändlighet må finnas bland eder.
    15 Om en man beblandar sig med något djur, så skall han straffas med döden, och djuret skolen I dräpa.

16 Och om en kvinna kommer vid något djur och beblandar sig därmed, så skall du dräpa både kvinnan och djuret; de skola straffas med döden, blodskuld låder vid dem.

17 Om någon tager till hustru sin syster, sin faders dotter eller sin moders dotter, och ser hennes blygd och hon ser hans blygd, så är det en skamlig gärning, och de skola utrotas inför sitt folks ögon; han har blottat sin systers blygd, han bär på missgärning.
    20 Om någon ligger hos sin farbroders hustru, så blottar han sin farbroders blygd; de komma att bära på synd, barnlösa skola de dö.
    21 Om någon tager sin broders hustru, så är det en oren gärning; han blottar då sin broders blygd, barnlösa skola de bliva
    27 När någon, man eller kvinna, befattar sig med andebesvärjelse eller spådom, skall denne straffas med döden; man skall stena honom, blodskuld låder vid honom.

• I Blackrose I

28 Om däremot en man träffar en jungfru som icke är trolovad, och han tager fatt henne och lägrar henne, och de ertappas,

29 så skall mannen som lägrade flickan giva åt flickans fader femtio siklar silver och taga henne själv till sin hustru, därför att han har kränkt henne; han får icke skilja sig från henne, så länge han lever.

23 Om en jungfru är trolovad med en man, och en annan man träffar henne i staden och lägrar henne,

24 så skolen I föra dem båda ut till stadens port och stena dem till döds, flickan, därför att hon icke ropade på hjälp i staden, och mannen, därför att han kränkte en annans trolovade: du skall skaffa bort ifrån dig vad ont är.

• I Blackrose I
    I Blackrose I skrev 2011-03-25 21:56:41 följande:
    För att vara 47år gammal så beter du dig som en 1åring. Sorgligt. Faktiskt.

Fortfarande är jag inte muslim hur gärna du och dom dina vill få mig till det. Nejdå, jag älskar hundar och dom är absolut INTE rena. Dom är faktiskt heliga för mig ska du veta så du ska passa dig noga när du jämför hundar med Sd:iter. Hundar har faktiskt mer värde för mig än SD:iter har.

Här har du några stycken ur din Bibeln och Kristendomen. ENJOY!

INTE Orena ska det självklart stå....
  • Gerd64
    I Blackrose I skrev 2011-03-25 21:57:43 följande:

28 Om däremot en man träffar en jungfru som icke är trolovad, och han tager fatt henne och lägrar henne, och de ertappas,

29 så skall mannen som lägrade flickan giva åt flickans fader femtio siklar silver och taga henne själv till sin hustru, därför att han har kränkt henne; han får icke skilja sig från henne, så länge han lever.

23 Om en jungfru är trolovad med en man, och en annan man träffar henne i staden och lägrar henne,

24 så skolen I föra dem båda ut till stadens port och stena dem till döds, flickan, därför att hon icke ropade på hjälp i staden, och mannen, därför att han kränkte en annans trolovade: du skall skaffa bort ifrån dig vad ont är.

Nu förstörde du min tråd med bibelcitat , jag har redan läst bibeln som sagt och vet att det finns stora liknelser med koranen .  Problemet är att den barbariska MENA-kulturen tolkar sin bok lite egendomligt.

spelar ingen roll vad du försöker säga , min bild är väldigt klar .. kristendom är en öppen fin och tolerant religion om man ser på hur människor tolkar bibeln , Utövarare av islam står för ondska kort och gott och utnyttjar guds ord för att rättfärdiga vansinnet
Svar på tråden Rasismen måste få ett stopp NU !!!